Články na téma: dálnice
Dálnice jsou víceproudé, vysoce kapacitní a rychlostí silnice, které jsou určené pro rychlou a efektivní motorovou dopravu. Jsou navržené tak, aby umožňovaly bezpečný pohyb vozidel na dlouhé vzdálenosti. Dálnice jsou specifické tím, že provoz na nich není přerušen jiným běžným silničním provozem.
Dálnice mají obvykle více pruhů v každém směru, což snižuje riziko dopravních zácp. Směry jsou odděleny středovým pásmem nebo bariérou, aby se snížila možnost čelní srážky s druhým směrem. Nájezdy a sjezdy jsou navržené tak, aby nenarušovaly hlavní proud dopravy. Přístup na dálnice je obvykle zpoplatněný a také omezený například rychlostí nebo typem vozidla.
Další články na téma dálnice najdete na Peníze.cz.
Noví inspektoři na silnicích: Kamiony a autobusy čekají přísnější kontroly
Autodopravce, včetně těch, kteří dopravují lidi, čekají od července na silnicích noví kontroloři. Půjdou hlavně po přetížených kamionech.
Dopravci zaplatí víc. Vláda řekla, o kolik zdraží mýtné
Už od března zdraží mýtné na dálnicích a silnicích první třídy. Nyní se v mýtném platí za užití pozemní komunikace, poplatek za hluk a poplatek za znečištění ovzduší. Novou čtvrtou složkou mýtného bude poplatek za emise oxidu uhličitého.

Pražský okruh, vrchol autosocialismu. Silnice kolem měst vůbec nic neřeší
Minimálně v hlavním městě bude jedním z hlavních témat podzimních komunálních voleb. Strany se poperou, kdo dostaví městský okruh. Tentokrát by bylo výjimečně nejlepší, kdyby to dopadlo jako vždycky. Že by se to zas nepovedlo. Pojďme si ještě před otevřením volebních místností říct, proč.

Fičet po dálnici sto pade? I tuhle debatu ukončily ruské tanky
Kdo se vypravil autem někam na jih a třeba i mimo Evropu, musí Čechy za volantem považovat za hotové anděly ve škodovkách. Proč vlastně tedy máme nějaké dálniční limity?

Miliardy, které necháme vyletět výfukem
České silnice jsou prý drahé, četli jsme o tom ostatně leckde a mnohokrát. Jenže ve skutečnosti jsou ještě mnohem dražší! Nejde totiž zdaleka jen o to, kolik stojí štěrk a asfalt, provoz bagru a práce stavební firmy. Podstatné je také to, jak se dopravní infrastruktura spravuje a provozuje. Jako každý monopol: neefektivně.

Užijte si německé dálnice. Brzo možná nebudou zadarmo
Velké téma blížících se německých voleb je zpoplatnění tamějších dálnic. Pro cizince. Populismus? Možná, poukazuje ale na problém, který se týká celé Evropské unie.

Image je na nic? Polsko na ní vydělalo miliardy
V byznysu i politice jde někdy víc o image než o realitu. Pokud jde o unijní fondy, Polsku se podařilo vytvořit si obraz vzorňáka. A vydělalo na tom miliardy eur.

Železnice: Polsko se přibližuje Německu. Německo to nezajímá
Polsko investovalo desítky miliard do vybudování rychlého železničního spojení s Německem. Teď však zjišťuje, že Němcům se do budování jejich části infrastruktury nechce. Bývalé východní Německo, se kterým Polsko sousedí, se totiž rychle vylidňuje.

Česká ekonomika: Směr správný, čekají nás světlé zítřky!
Je to pěkných pár let, co k nám v osobách Konstantina a Metoděje dorazila z řecké Soluně civilizace, kultura a tak. Je na čase, abychom se, barbaři, k té kultuře vrátili. To se ale napřed musíme zbavit nenažranosti, konzumního životního stylu. A směr jsme nabrali dobrý! Vzhůru do Řecka!

Pavel Kohout: Stavební omerta
Skrytá historie českých zakázek na veřejné stavby nás musí zajímat. Stavební firmy mají mezi sebou nepsaná pravidla. A kdo je poruší, musí z kola ven. To znamená ze zaměstnání, na ulici.

Dálnice bychom si měli platit „městskou známkou“, ne tou dálniční
Kupon jsme letos lepili na přední sklo už po osmnácté. Možná nadešel čas promyslet celý systém úplně znova.

Jak jsem vyžral státní pokladnu
Takový nenápadný kluk ze střední třídy, a jak nás už stačil zadlužit! Omlouvá ho snad jen to, že to bude splácet do smrti smrťoucí.

Dan Ťok: Déjednička? Zapomenutý tankodrom mezi Brnem a Prahou!
„Každá obec podél dálnice má právo se vyjadřovat k vydání stavebního povolení, a tak je jí potřeba něco slíbit. Spravit tuhle cestu, postavit támhle na kilometru dva mosty, protože jsou zemědělci holt zvyklí jezdit jedním tam a druhým zpátky. Do toho se pak samozřejmě ozvou zelení…“ právě tak popisuje Dan Ťok, generální ředitel české Skansky, jeden z důvodů, proč máme tak drahé dálnice. Jaké jsou ty další, se dozvíte v další části rozhovoru.

Čínská dálnice v Polsku: Prokletí místo požehnání!
Číňané v Polsku s výstavbou levné dálnice narazili. Nestíhají termíny a neplatí polským dodavatelům. Varšava tak zřejmě bude na Euro 2012 bez dálničního spojení na Berlín a západní Evropu.