Články na téma: městská hromadná doprava
Městská hromadná doprava, jinak také MHD, je druh veřejné dopravy zajišťující přepravu lidí po městě a v blízkém okolí. Jejím cílem je poskytnout efektivní a cenově dostupnou možnost dopravy pro obyvatele měst. Městská hromadná doprava využívá různé dopravní prostředky, od autobusů, tramvají, po trolejbusy, metra nebo vlaky.
MHD je typ veřejné služby, která je obvykle provozována státními nebo městskými společnostmi. Existují i soukromí poskytovatelé, kteří mají smlouvu s městem. Tato služba je zaměřena na obsluhu co největšího množství cestujících.
Součástí městské hromadné dopravy jsou pravidelné linky a trasy dopravních prostředků. Ty jezdí podle jízdních řádů, které umožňují cestujícím plánovat si trasu a spoléhat tak na dostupnost spojů.
Kromě přínosu pro cestující má městská hromadná doprava přínos pro ekologii dané lokality a pomáhá i s řešením dopravních situací. Vzhledem ke schopnosti přepravit velké množství cestujících najednou snižuje městská hromadná doprava emise skleníkových plynů a také hlukové znečištění města. Dopravní prostředky jsou zpravidla ekologické a mnohé jezdí na elektřinu.
Podnikatelům poskytuje městská hromadná doprava výhody, které souvisí přímo s jejich podnikáním. Nabízí dostupnost nejen pro zaměstnance, ale i zákazníci se díky ní dostanou k obchodu/firmě snáz. Také není nutné nabízet zaměstnancům nebo zákazníkům velké množství parkovacích míst a přímé umístění prodejny na zastávce MHD je velkou konkurenční výhodou.
Další články na téma městská hromadná doprava najdete na Peníze.cz.
Stačilo deset let. Byty blízko metra zdražily všude aspoň na dvojnásobek
V Holešovicích nárůst cen o 241 %, na Hradčanské o 185 %. Před deseti lety jste metr čtvereční v bytě u metra koupili skoro v celé Praze za méně než 100 tisíc korun. Teď tahle suma nestačí kromě dvou výjimek nikde. To jsou jen některé závěry desetileté analýzy #Metroindex od Hypox.cz a Dataligence.
Normalizace. V ČSSR jako tragédie, v Krně jako fraška
Co má společného vyhánění bezdomovců z tramvají a „válka o logo“.
Bratislava buduje S-Bahn. Proč to nejde v Praze?
V hlavním městě Německa Berlíně je S-Bahn, tedy „městská železnice“, nejrychlejším a nejpohodlnějším způsobem dopravy po obrovské metropoli. I Bratislava nyní dává levnějšímu S-Bahnu přednost před budováním metra či podzemní tramvaje. V Praze je však stále S-Bahn v plenkách, a to přesto, že infrastruktura existuje. Při jeho budování by se totiž hůř kradlo.
Brněnští (a)sociální demokraté šetří: třicet korun u doktora ne, šest tisíc za jesle ano
O solidaritě s nejslabšími se to hezky mluví při sněmovních obstrukcích. Když dojde na činy, regionální politici ČSSD umí s potřebnými vytřít stejně efektně jako pravicová vláda.