Články na téma: předplatné
Předplatné je ty obchodního modelu, kdy si zákazník platí předem stanovenou částku za přístup k určité službě nebo k získání produktu, který mu je každé období zasílán domů. Tyto platby probíhají na určité období dopředu, mnohdy se jedná o pravidelné platby (měsíční, čtvrtletní, roční).
Existují celkem tři typy předplatného:
- Digitální předplatné je online přístup k digitálním produktům, kdy zákazník za svou platbu dostane digitální produkt.
- Fyzické předplatné zahrnuje doručování fyzických produktů zákazníkovi domů v pravidelných intervalech.
- Služby na vyžádání, například SaaS (Software as a Service) využívá předplatné k přístupu do softwaru a aplikací.
Předplatným se zákazník zavazuje na určitou dobu, avšak může ho kdykoliv zrušit. Za platby dostává přístup ke službám online (například předplatné streamování hudby, filmů a seriálů, her a další), anebo jsou mu domů doručovány předměty (krabičková dieta, časopisy).
Pro poskytovatele služeb je předplatné stálým příjmem a také podle počtu předplatitelů může snáz odhadnout, kolik například výtisků bude třeba vyrobit na další období. Díky předvídatelného příjmu může poskytovatel lépe investovat své finance a plánovat investice. Dlouhodobé závazky také mohou vést k vyšší loajalitě zákazníků.
Další články na téma předplatné najdete na Peníze.cz.
Vzdát se všeho nejde a Alza byla jasná volba, říká autor Života na předplatné
Svět, ve kterém nic nevlastníte, není zcela realistický, říká autor speciálního seriálu Život na předplatné, který jsme na Finmag.cz přinesli v závěru loňského roku. Michael Durčák ve Finmag podcastu shrnuje, o čem takzvaná subscription economy je, proč jsme se ji rozhodli zmapovat a jak jsme při výběru témat postupovali. A upozorňuje na jasné limity tohoto modelu.
Nic nevlastním a je mi skvěle. Utopický svět života na předplatné
Nemít nic v osobním vlastnictví, ale vše si předplácet. Zhruba tak by se dalo teoreticky shrnout finální stádium předplatitelské ekonomiky. Jenže takový model fungování společnosti má svá – dosud nepříliš viditelná – úskalí. Nahlédněme dnes společně do možné budoucnosti a odhalme limity či přímo nebezpečí života na předplatné.
Revoluce kapitalismu? S předplatným lidé utrácejí víc, říká Bena z Alza.cz
Petr Bena sní o tom, že každý Čech bude mít AlzaBox pět minut od domova nebo práce. Moderní je podle něj nevlastnit, ale předplácet si. „Proč máme vyrábět věci, které se používají v jednom procentu času své existence?“ ptá se místopředseda představenstva největšího českého e-shopu.
Zatracené mikrotransakce! Herní byznys ukazuje, jak přimět lidi k předplatnému
Videoherní Netflix nebo Spotify jsou daleko, u her vládne nostalgie a tahání peněz lidem z kapes. Dokonale tím ilustrují, jak bolestná cesta k předplatitelské ekonomice vede. Dočkáme se vůbec změny a má šanci předplatné prorazit i v tomto segmentu trhu? Vítejte u dalšího dílu speciálu Život na předplatné.
Kina umírají a z hudebníků jsou otroci. Temná stránka streamovacích služeb
Jestli nějaké odvětví ekonomiky změnil předplatitelský model od základu, je to jednoznačně zábavní průmysl. Zatímco sdílená auta a jiné další nápady paběrkují, hudbu a filmy dneska už dávno nevlastníme, ale sledujeme a posloucháme je online. Je tohle konec filmových svatostánků? A jak to dopadá na hudební branži? Vítejte u pokračování seriálu Život na předplatné.
Lidé jsou dnes ochotni předplatit si i moderní placení, říká Hanzlík z Twista
Fenomén subscription economy se vedle zábavního průmyslu z velké části týká i moderních finančních služeb, takzvaných fintechů. Jedním z nich je i společnost Twisto, která působí i v Česku a prvky předplatitelské ekonomiky využívá. „Zákazník si u nás každoměsíčně předplácí možnost platit moderně a bezpečně,“ vysvětluje manažer Twista pro Českou republiku Jan Hanzlík.
Vědomé bezvědomí a předplatné k tomu. Finmag newsletter už letí
Na Ukrajině létá stále víc bezpilotních věcí, a to nejen ve vzduchu, ale i na moři. V neuronové síti se zas možná rodí něco, co lze jen těžko popsat a pochopit. K tomu všemu jsme odstartovali speciál na téma subscription economy. A přihodím i pár tipů na zajímavé čtení. Vítejte u Finmag newsletteru.
Největší revoluce kapitalismu přichází. Zaplať, ale nevlastni, velí nový trend
Cool už není vlastnit, ale předplácet. V angličtině se tomuhle fenoménu říká „subscription economy“, my jsme si ho pracovně nazvali „život na předplatné“. Co konkrétně znamená? Jaké jsou jeho limity a z čeho vychází? To jsou jen některé z otázek, které si spolu ve speciálním seriálu Finmagu zodpovíme.
Milionové štěstíčko Jana Hlavsy: Fungovalo to jinde, proč ne tady?
Kuovali jste si někdy na pouti štěstíčko? Obálka za korunu, za pět, za deset. A uvnitř – překvapení! Kupodivu se na tomhle principu dnes rozjíždí mnohem větší byznys, hitem začíná být i v Česku. Přinášíme rozhovor se zakladatelem projektu Ladybox, který cílí na milovnice kosmetiky. Dámy, objednaly byste balíček kosmetiky, aniž byste věděly, co se v něm ukrývá?