Předplatit časopis Finmag

Články na téma: předplatné

Předplatné je ty obchodního modelu, kdy si zákazník platí předem stanovenou částku za přístup k určité službě nebo k získání produktu, který mu je každé období zasílán domů. Tyto platby probíhají na určité období dopředu, mnohdy se jedná o pravidelné platby (měsíční, čtvrtletní, roční).

Existují celkem tři typy předplatného:

  • Digitální předplatné je online přístup k digitálním produktům, kdy zákazník za svou platbu dostane digitální produkt.
  • Fyzické předplatné zahrnuje doručování fyzických produktů zákazníkovi domů v pravidelných intervalech.
  • Služby na vyžádání, například SaaS (Software as a Service) využívá předplatné k přístupu do softwaru a aplikací.

Předplatným se zákazník zavazuje na určitou dobu, avšak může ho kdykoliv zrušit. Za platby dostává přístup ke službám online (například předplatné streamování hudby, filmů a seriálů, her a další), anebo jsou mu domů doručovány předměty (krabičková dieta, časopisy).

Pro poskytovatele služeb je předplatné stálým příjmem a také podle počtu předplatitelů může snáz odhadnout, kolik například výtisků bude třeba vyrobit na další období. Díky předvídatelného příjmu může poskytovatel lépe investovat své finance a plánovat investice. Dlouhodobé závazky také mohou vést k vyšší loajalitě zákazníků.

Další články na téma předplatné najdete na Peníze.cz.

Vzdát se všeho nejde a Alza byla jasná volba, říká autor Života na předplatné
 8 414

Vzdát se všeho nejde a Alza byla jasná volba, říká autor Života na předplatné

Svět, ve kterém nic nevlastníte, není zcela realistický, říká autor speciálního seriálu Život na předplatné, který jsme na Finmag.cz přinesli v závěru loňského roku. Michael Durčák ve Finmag podcastu shrnuje, o čem takzvaná subscription economy je, proč jsme se ji rozhodli zmapovat a jak jsme při výběru témat postupovali. A upozorňuje na jasné limity tohoto modelu.

Michal Hron17. 1. 2023
Nic nevlastním a je mi skvěle. Utopický svět života na předplatné
 55 186

Nic nevlastním a je mi skvěle. Utopický svět života na předplatné

Nemít nic v osobním vlastnictví, ale vše si předplácet. Zhruba tak by se dalo teoreticky shrnout finální stádium předplatitelské ekonomiky. Jenže takový model fungování společnosti má svá – dosud nepříliš viditelná – úskalí. Nahlédněme dnes společně do možné budoucnosti a odhalme limity či přímo nebezpečí života na předplatné.

Michael Durčák19. 12. 2022
Revoluce kapitalismu? S předplatným lidé utrácejí víc, říká Bena z Alza.cz
 12 652

Revoluce kapitalismu? S předplatným lidé utrácejí víc, říká Bena z Alza.cz

Petr Bena sní o tom, že každý Čech bude mít AlzaBox pět minut od domova nebo práce. Moderní je podle něj nevlastnit, ale předplácet si. „Proč máme vyrábět věci, které se používají v jednom procentu času své existence?“ ptá se místopředseda představenstva největšího českého e-shopu.

Michael Durčák12. 12. 2022
Zatracené mikrotransakce! Herní byznys ukazuje, jak přimět lidi k předplatnému
 8 785

Zatracené mikrotransakce! Herní byznys ukazuje, jak přimět lidi k předplatnému

Videoherní Netflix nebo Spotify jsou daleko, u her vládne nostalgie a tahání peněz lidem z kapes. Dokonale tím ilustrují, jak bolestná cesta k předplatitelské ekonomice vede. Dočkáme se vůbec změny a má šanci předplatné prorazit i v tomto segmentu trhu? Vítejte u dalšího dílu speciálu Život na předplatné.

Michael Durčák28. 11. 2022
Kina umírají a z hudebníků jsou otroci. Temná stránka streamovacích služeb
 17 530

Kina umírají a z hudebníků jsou otroci. Temná stránka streamovacích služeb

Jestli nějaké odvětví ekonomiky změnil předplatitelský model od základu, je to jednoznačně zábavní průmysl. Zatímco sdílená auta a jiné další nápady paběrkují, hudbu a filmy dneska už dávno nevlastníme, ale sledujeme a posloucháme je online. Je tohle konec filmových svatostánků? A jak to dopadá na hudební branži? Vítejte u pokračování seriálu Život na předplatné.

Michael Durčák14. 11. 2022
Lidé jsou dnes ochotni předplatit si i moderní placení, říká Hanzlík z Twista
 5 070

Lidé jsou dnes ochotni předplatit si i moderní placení, říká Hanzlík z Twista

Fenomén subscription economy se vedle zábavního průmyslu z velké části týká i moderních finančních služeb, takzvaných fintechů. Jedním z nich je i společnost Twisto, která působí i v Česku a prvky předplatitelské ekonomiky využívá. „Zákazník si u nás každoměsíčně předplácí možnost platit moderně a bezpečně,“ vysvětluje manažer Twista pro Českou republiku Jan Hanzlík.

Radim Zelený7. 11. 2022
Vědomé bezvědomí a předplatné k tomu. Finmag newsletter už letí

Vědomé bezvědomí a předplatné k tomu. Finmag newsletter už letí

Na Ukrajině létá stále víc bezpilotních věcí, a to nejen ve vzduchu, ale i na moři. V neuronové síti se zas možná rodí něco, co lze jen těžko popsat a pochopit. K tomu všemu jsme odstartovali speciál na téma subscription economy. A přihodím i pár tipů na zajímavé čtení. Vítejte u Finmag newsletteru.

Michal Hron6. 11. 2022
Největší revoluce kapitalismu přichází. Zaplať, ale nevlastni, velí nový trend
 61 187

Největší revoluce kapitalismu přichází. Zaplať, ale nevlastni, velí nový trend

Cool už není vlastnit, ale předplácet. V angličtině se tomuhle fenoménu říká „subscription economy“, my jsme si ho pracovně nazvali „život na předplatné“. Co konkrétně znamená? Jaké jsou jeho limity a z čeho vychází? To jsou jen některé z otázek, které si spolu ve speciálním seriálu Finmagu zodpovíme.

Michael Durčák31. 10. 2022
Milionové štěstíčko Jana Hlavsy: Fungovalo to jinde, proč ne tady?

Milionové štěstíčko Jana Hlavsy: Fungovalo to jinde, proč ne tady?

Kuovali jste si někdy na pouti štěstíčko? Obálka za korunu, za pět, za deset. A uvnitř – překvapení! Kupodivu se na tomhle principu dnes rozjíždí mnohem větší byznys, hitem začíná být i v Česku. Přinášíme rozhovor se zakladatelem projektu Ladybox, který cílí na milovnice kosmetiky. Dámy, objednaly byste balíček kosmetiky, aniž byste věděly, co se v něm ukrývá?

Ondřej Tůma13. 4. 2013