Předplatit časopis Finmag

Články na téma: sponzoring

Sponzoring je forma podpory, kdy jedna strana nabízí něco druhé. Může být jak finanční, tak materiální, případně může jít o výměnu zboží, služeb a dalších výhod. Používá se k dosažení oboustranného prospěchu.

Mezi klíčové prvky sponzoringu patří:

  • Finanční nebo materiální sponzoring je poskytnutí peněz s cílem podpořit konkrétní projekt, událost nebo organizaci.
  • Očekávání propagace znamená, že sponzor za svůj příspěvek očekává, že bude propagován. To je například zahrnutí loga sponzora do materiálů, reklamní prostor pro sponzora a další formy publicity.
  • Sponzoring je často úzce zaměřen na konkrétní cílovou skupinu, kterou jím chce sponzor oslovit.
  • Sponzorovat je možné akci, osobnost nebo určitý projekt. Je jím možné dosáhnout zvýšené viditelnosti značky, vytvořit pozitivní asociaci a také oslovit specifické cílové skupiny.

Podnikatelé mohou podpořit určité projekty i pokud mají omezenější rozpočet. Mohou se zaměřit na menší místní akce a podporovat komunitní projekty. Tím se dostanou ke své cílové skupině a podpoří své podnikání i přes překážky omezeného rozpočtu.

Další články na téma sponzoring najdete na Peníze.cz.

Až na prvním místě... Které firmy lijou peníze do fotbalu a co kouří Ferrari? Otestujte sekvíz

Až na prvním místě... Které firmy lijou peníze do fotbalu a co kouří Ferrari? Otestujte se

Co vůbec vede podnikatele k tomu, aby dávali peníze sportovcům? Jasně, když to jde synkovi na bruslích, dáte nějakou tisícovku místním hokejistům, ale kupovat si prvoligový klub? Někdy jde v první řadě o reklamu, někdy o ego. Vyznáte se ve spojení firem a značek se sportovci? A víte, který sportovec má od sponzorů nejvíc, i když už pověsil dres na hřebík?

Gabriel Pleska12. 10. 2024
„Dosáhneme na hvězdy i díky mecenášům.“ Česká filharmonie vděčí za rozvoj i firmámBrandInsight

„Dosáhneme na hvězdy i díky mecenášům.“ Česká filharmonie vděčí za rozvoj i firmám

Česká filharmonie by se ráda zařadila vedle Berlínských a Vídeňských filharmoniků mezi nejlepší orchestry Evropy. Pomoci jí k tomu má spolupráce s nejzářivějšími hvězdami světových pódií. Nebylo by to ale možné bez podpory soukromých dárců a partnerů.

Jitka Šorfová3. 4. 2024
Jak získat sponzora pro své podnikání
 11 507

Jak získat sponzora pro své podnikání

Máte originální podnikatelský nápad, chcete rozšířit své stávající podnikání nebo přijít na trh s novými produkty a službami? Využijte možnost financování svého byznysu pomocí sponzora. Poradíme vám, jak získat sponzora a udělat důležité kroky ke splnění svého snu.

Radim Zelený17. 1. 2022
Klapzuba žasne: Fotbal snáší zlatá vejce
 7 750

Klapzuba žasne: Fotbal snáší zlatá vejce

Fotbal je skvělý byznys, příjmy elitních klubů a soutěží, ve kterých se utkávají, rostou několikanásobně rychleji než světová ekonomika. Ukázkovým příkladem je Liga mistrů, nejlépe placená sportovní soutěž světa.

Pavel Jégl24. 2. 2014
Pavel Turek: U nás se tribuny zaplní, jen když se vyhrává

Pavel Turek: U nás se tribuny zaplní, jen když se vyhrává

V marketingu se Pavel Turek dostal na špici. Jako zástupce tabákové společnosti spolupracoval s McLarenem, stájí formule 1, později pracoval přímo pro ni, a dokázal zorganizovat taškařice, které nejen přitáhly pozornost, ale ještě dnes se na ně vzpomíná. V pokračování rozhovoru jsme s Pavlem Turkem mluvili o sponzorování sportu a o sportovním marketingu v Česku, o fotbalovém bahně a samozřejmě také o tom, co on sám právě teď podniká.

Ondřej Tůma17. 8. 2013
Pavel Turek: Muž, který chtěl vystřelit pilota formule 1 do vesmíru

Pavel Turek: Muž, který chtěl vystřelit pilota formule 1 do vesmíru

Čeští fanoušci formulí 1 si Pavla Turka spojují s tímto sportem skoro stejně jako Michaela Schumachera. V exkluzivním rozhovoru s bývalým marketingovým manažerem McLarenu bude řeč o tom, jak vznikaly nejznámější reklamní akce za miliony dolarů a v čem je sponzoring ve formulích odlišný od ostatních populárních sportů.

Ondřej Tůma10. 8. 2013
Martin Zach: Sportovat na vozíku? Jde to. Ale za statisíce
 5 280

Martin Zach: Sportovat na vozíku? Jde to. Ale za statisíce

Druhý díl rozhovoru s Martinem Zachem, mužem roku 2009, který den po výhře ochrnul, ale svůj život nevzdal, je tu. Jak se na vozíku cestuje a sportuje? Může si to vůbec běžný vozíčkář dovolit? Co jsou to Kolečka na cestách? A proč Martin nesedí doma s rukama v klíně?

Petra Dlouhá23. 6. 2012
Poučení z Hušáka: financování sportu se musí změnit

Poučení z Hušáka: financování sportu se musí změnit

Jak by se měl financovat český sport? Především víme, jak by se financovat neměl. Smutný případ Sazky si zaslouží hlubší rozbor, protože něco podobného se může opakovat. Její špatný konec byl přitom do značné míry předem determinován. Proč?

Pavel Kohout19. 5. 2011