Ale já chápu, pánové, že máte nějakou ideologii. Zrušit, co je teď. Ptám se pořád na to, čím to zrušené chcete nahradit. Myslíte si, že jste chytřejší, než všichni před Vámi v celé historii lidstva. Jediní Vy jste na to kápli! Lidi tvořily zákony odjakživa, dalece dříve, než od Chammurapiho.
Vy chcete společnost bez zákonů? Nebo se zákony, které sepsat pan Altman zhruba ve třech souvětích? A máte pocit, že jsou neprůstřelné? Nebo předpokládáte, že je lidi přestanou obcházet?
Ancap chce zachovat policii a soud(jasně, že soukromé). Podle čeho bude policie jednat a soud soudit? Každý ze dvou sousedů si smí vytvořit vlastní zákoník. Jak bude soud posuzovat sousedské spory? V jakém jazyce? Nyní na podobnou situaci máme mezinárodní právo.
Jak budete posuzovat "dobré mravy" a "místní zvyklosti"? Místní nebude nikdo a mravy bude mít každý jiný. Různá náboženství a kultury mají mravy protichůdné...
Jak budete tvořit obchodní smlouvy? Obchodní zákoník se Vám nelíbí, upravovovat, měnit či vyškrtávat se Vám nechce. Zaplatáte majlant za advokáta, protože k běžné smlouvě bude muset ten obchodní zákoník, či jeho podobu přišpendlit. Nebo to můžete zkusit bez advokáta. A pak nepotřebujete ani ty soudy.
Jak vyřešíte stíhání trestného činu platného jen na některém území? Vydávání/nevydávání podezřelých? Azyl(na jakémkliv pozemku při provedení jakéhokoli trestného činu)?
Je toho mraky. Nechce se mi to vypisovat. A Vám se nechce číst zákony. Jen dobrá rada: než nějaký zákon zrušíte, alespoň si ho přečtěte. Ať si pod sebou nepodříznete větev.
Ste mi pripomenuli jednu časť majora Zemana, kde vystupuje živnostníčka a sťažuje sa, ako jej štát všetko zobral a v inej scéne jej Zeman tvrdí, že zákony štátu chránia aj ju.
Tuším bol názov tej časti Bestie, možno dohľadať na youtube.
Michaela Ďurčová|11. 5. 2017 21:31| reakce na Richard Fuld - 11. 5. 2017 12:43
A to je dobrá hradba těl, kdyby Nový Zéland někdo napadl :) Ale kdo vlastně, kdybychom tam byli všichni :)
No ne vážně, především jde o to, že pokud budete mít strategii permanentního ústupu, nenažranci se budou permanentně rozpínat. To neni na Vás pane Fulde, to je obecně :)
Richard Fuld|11. 5. 2017 12:39| reakce na Michaela Ďurčová - 10. 5. 2017 12:48
"Je to zajímavé téma, bohužel jsem se sama nedopátrala končin na Zemi, kde by nebyla rozlezlá levice a podlézání určitým skupinám lidí jen proto, aby "nedělali bordel". A naopak, země tohoto prosté zase nejsou tolik komfortní k žití. " Zkuste přijít na to, proč nelze současně požadovat, aby země nepodlézala určitým skupinám lidí, jen proto, aby nedělali bordel a současně, aby to tam bylo k komfortnímu žití. :-)
Jednoduchá nápověda: tam, kde určité skupiny dělají bordel, to obvykle není ke komfortnímu žití. :-)
Vy jste jako většina zdejších kritiků levice, chcete všechno a neuvědomujete si, že to prostě není možné. Jako malé děti. :-)
Jaroslav B. Kořínek|11. 5. 2017 07:12| reakce na Michaela Ďurčová - 10. 5. 2017 12:48
>všichni se na Nový Zéland nevejdeme Neodpustím si drobné rýpnutí: celá populace planety Země by se - byť tísnivě - vešla na území města Los Angeles o rozloze 87 500 kilometrů čtverečných. Nový Zéland oplývá více než trojnásobkem této rozlohy.
Michaela Ďurčová|10. 5. 2017 12:48| reakce na Jan Kolibrik - 10. 5. 2017 11:53
Je to zajímavé téma, bohužel jsem se sama nedopátrala končin na Zemi, kde by nebyla rozlezlá levice a podlézání určitým skupinám lidí jen proto, aby "nedělali bordel". A naopak, země tohoto prosté zase nejsou tolik komfortní k žití. Také nedůvěřivost k cizincům je přirozená a všudypřítomná. A změnu tohoto postoje nelze vynutit nějakým vykřikováním o svých právech. Zkrátka "doma je doma".
Dobře jste také poznamenal - vystihnout čas. Člověk ale není vázaný jen penězi, ale i rodinou a lidmi, kteří jsou na něm závislí.
Nakonec dojde vždy na starý dobrý přírodní model, že ženy rodí, starají se o děti, staré a nemocné v rodině a muži tu rodinu fyzicky brání. Aneb všichni se na Nový Zéland nevejdeme. A i kdyby...pokud to zlo nikdo nezastaví, jednou si pro nás dojde i tam.
Jan Kolibrik|10. 5. 2017 11:53| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 10. 5. 2017 07:18
Dekuji. Ono bude lepsi mit pro pripad nouze pripraveno vice moznosti. Tady koukam ze na zakladnich informacich jiz pracuji panove z mises.cz : kamemigrovat.cz :)
Jan Kolibrik|10. 5. 2017 11:40| reakce na Michaela Ďurčová - 10. 5. 2017 09:37
Pokud se naplní vize pana Altmana, tak ,,nepřítelem" bude neproduktivni vetsina obyvatel CR, ktera bude volit vice a vice ,,jistot" ktere zaplati nekdo jiny. Proti takovemu nepriteli taky bojovat nehodlam a radeji zvolim ustup do teplych krajin:) Utecete samozrejme ten, kdo na to bude mit prostredky (jednoduse nezabavitelne statem). Ostatni maji bohuzel smulu. Ted jeste aby bylo kam utikat a odhadnout okamzik kdy to jeste bude mozne:)
Michaela Ďurčová|10. 5. 2017 09:37| reakce na Jan Kolibrik - 10. 5. 2017 06:42
Proti komu bojovat? Proti nepříteli :) S nepřítelem se lidstvo paktovalo odjakživa, vždy v bláhové víře, že zrovna já budu ušetřen. Nyní se nepřítel rovnou popírá. Všichni jsme přeci lidské bytosti... Schválně, které z těch "lidských bytostí" mají větší šanci přežít? Kdo bude z Evropy utíkat a komu to tady bude vyhovovat?
Jaroslav B. Kořínek|10. 5. 2017 07:18| reakce na Jan Kolibrik - 10. 5. 2017 06:42
Ač jsem nebyl tázán, španělštinou se nikdy nic nezkazí. Argentina je moc hezké místo. Stejně tak pochopitelně Nový Zéland, Polynésie a takové ty končiny, na které je radost pohledět, a tam většinou angličtina stačí.
Jan Kolibrik|10. 5. 2017 06:42| reakce na Michaela Ďurčová - 10. 5. 2017 00:12
Máte pravdu, dotaz byl myšlen, jako prosba o typ na místo na Zemi kde by situace za 20-30 ještě mohla být snesitelná k životu ( pokud v evrope vcetne cr dojde k rozvratu systemu v dnesni podobe). Jen nerozumím proti komu by se mělo bojovat?
Michaela Ďurčová|10. 5. 2017 00:12| reakce na Jan Altman - 9. 5. 2017 22:43
Nechci mluvit za pana Kolibříka, ale působilo to jako dotaz, kam zdrhnete, vzhledem k tomu, že bojovat (fuj!) za vlast (dvakrát fuj!) se Vám asi moc chtít nebude.
Jan Kolibrik|7. 5. 2017 23:58| reakce na Jan Altman - 6. 5. 2017 19:13
Dobry den pane Altmane, děkuji za trefný popis situace. V jakém jazyce se doporučejete zdokonalovat? Nepředpokládám, že v době ,,procitnutí" bude ČR potažmo EU rájem pro život. Před děkuji za odpověď. JK
Jan Altman|6. 5. 2017 19:13| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 6. 5. 2017 10:28
Samozřejmě. Lidé si to neuvědomují, dokonce odborná veřejnost a ekonomové to často přehlížejí.
Dnes i mainstreamový ekonom přiznává, že za 20 let nebude na penze vyšší, než 6500Kč/měsíc (v dnešních cenách - zkrátka za těch 20 let bude penze třeba 80 tisíc, ale kupní sílu bude mít jako dnešních 6.5tis). Ale už zapomíná domyslet, co demografický vývoj (a také růst státního zadlužení a v případě růstu sazeb i dluhová služba - úroky) udělá s rozpočtem na zdravotnictví. Státních pojištěnců tou dobou bude dramaticky více a skutečných (nedobrovolných) plátců zdravotního "pojištění" (tedy nevolníků, co to všem platí) bude dramaticky méně.
Ale stejně jako u těch penzí bude platit, že příživný příjemce cizích peněz má stejně silné volební právo, jako nedobrovolný plátce, živitel všech. A těch příživných za 20 let bude (demokraticky) neporazitelná síla. Budou tvrdit, že zkrátka mají nárok - bez ohledu na politickou realitu. Nějaká levicová slibotechna jim to vše slíbí a pak se bude snažit alespoň částečně své voliče uspokojit. Na dluh (dokud to půjde), tiskem nových peněz (dokud se to nezvrhne v hyperinflaci, resp. k odchodu produktivních od státní měny) a pokusem o zvyšování daní (akorát že už nyní jsme na vrcholu Lafferovy křivky a každý takový pokus již povede jen k reálně nižšímu výběru daní). Přestože se tedy levicové slibotechny budou snažit své voliče ukojit (i za cenu totálního rozvratu ekonomiky), ve výsledku se vše bude řídit heslem "vem chlup na dlani, když tam není". A na penze a na zdravotní péči o masu lidí visících na státním struku jednoduše nebude. Přes veškerou snahu vydojit ze zmírající ekonomiky ještě aspoň korunu to skončí tak, že ta penze bude 6500Kč (v lepším případě, v horším případě se mezigenerační konflikt vyhrotí a produktivní vypovědí "společenskou smlouvu) a z ní si vedle živobytí bude penzista nucen platit vysokou (ekonomicky vynucenou) spoluúčast u doktora (a v případě vyhrocení konfliktu rovnou celou tržní cenu péče - na dřevo).
Člověk, který je dnes produktivní, platí vysoké odvody soc+zdrav a v té penzi bude za oněch 20-30 let, by si toto měl uvědomit. Uvědomit si, že na něj stát šije boudu. Že vše směřuje k tomu, že právě jeho generace si vytáhne černého Petra, odskáče život na dluh minulých generací. Pak už je jen krok k tomu začít přemýšlet o tom, proč by to člověk měl dobrovolně nechat odnést právě sebe. Zdali by nebylo lepší se ze systému vyvázat okamžitě a na vlastní penzi si spořit v takové měně, kterou stát nemůže zdevalvovat, zničit inflací, měnově zreformovat, zkonfiskovat, atd... Tím samozřejmě myslím zlato a bitcoin. Protože kdo bude mít zlato a bitcoin, může se na vyhlídku na 6500Kč státní penzi dívat tak nějak s nadhledem.
Buďme realisté, nemáme na to. K často páně Altmanem zmiňovanému důchodku přidávám něco ze svého zdravotnického soudku: do patnácti let se při současném kurzu nevyhnutelně zhroutí i náš zdravotnický systém.
Martin Risik|6. 5. 2017 07:09| reakce na Michaela Ďurčová - 5. 5. 2017 23:13
Chcel som naznačiť, ako asi v skutočnosti taká ochrana zákonmi vyzerá. Ten seriál bol od reality vzdialený, ale nejako tak to je: vláda Vám síce bude tvrdiť, že ste zákonom chránená, ale poza chrbát Vám zoberie väčšinu majetku a práv.
Ale podľa Vás možme byť radi, že si možme otvoriť ústa a nikto nás za to nezavrie do basy. Máte pravdu, zatiaľ je to tak....
Josef Fraj|6. 5. 2017 01:05| reakce na Michaela Ďurčová - 5. 5. 2017 17:16
Nevím kam chodíte na ty bludy o ancap. Například s těmi zákony. Nikdo vám je nechce rušit, tedy pokud je budete uplatňovat na sebe a váš majetek.
>>"Ti, co by nevlastnili ani ar pozemku by nesměli VŮBEC NIC! "
Pozemky někomu patří, tak není co řešit. Jestli nějaké pozemky vlastníte, tak jsou vaše a jestli ne, tak ne. Nic by se nezměnilo. Jediné co zbývá dořešit, je rozdělení státních pozemků mezi vás etatisty a ty, kteří s vámi nechtějí mít nic společného, v přechodném období.
Vaše starost o právní systém v ancap je dojemná, ale nic vám po něm není. Vás by se netýkal.
Michaela Ďurčová|5. 5. 2017 23:20| reakce na Michaela Ďurčová - 5. 5. 2017 23:13
Toto je od pana Poznera. Dost trefně(bez ironie!) tím vyjádřil prosazování práv kohokoliv v demokracii. Místo Feministické.. si dosaďte Anarchokapitalistické... :)
Martin Risik|5. 5. 2017 20:26| reakce na Michaela Ďurčová - 5. 5. 2017 17:16
Ste mi pripomenuli jednu časť majora Zemana, kde vystupuje živnostníčka a sťažuje sa, ako jej štát všetko zobral a v inej scéne jej Zeman tvrdí, že zákony štátu chránia aj ju.
Tuším bol názov tej časti Bestie, možno dohľadať na youtube.
Michaela Ďurčová|5. 5. 2017 17:16| reakce na Josef Fraj - 5. 5. 2017 16:25
"Trápí" mě to, pokud budete ancap propagovat na území, kde žiju, protože mi chcete zrušit i ty zákony, které mě dosud chrání. Zákony o rodině, zákony zvýhodňující naši kulturu na našem území...V ancapu bych nebyla v horních x %, takže by na mě žádné území nevyzbylo. Nebyla bych vlastníkem, tudíž bych nesměla tvořit zákony. Toto je základní rozpor mezi tvrzením o mírumilovnosti a spravedlnosti ancapu. Ancap tvrdí, že si každý může dělat co chce. Naopak. Ti, co by nevlastnili ani ar pozemku by nesměli VŮBEC NIC!
Nesdílím multikulturní ideologie ancapu.
Dále mi vadí, že ancap vůbec neřeší původ majetku. Je mu jedno, že kus ČR prodá člověku(tak že bude absolutním vlastníkem území), který nemá k ČR vztah a k penězům přišel tak, že kdysi zabral území bohaté na nerostné zdroje jinde na Zemi. Ale že to samé s územím udělala ČR, tak to se můžete pominout!
A i Vy, pokud si nepostavíte robusní právní systém, vyseká Vás jakýkoliv(bohatší) protivník s dobrými právníky na Vašich vlastních zákonech.
Josef Fraj|5. 5. 2017 16:25| reakce na Michaela Ďurčová - 5. 5. 2017 12:49
Jednak nevím proč vás to trápí. To je naše věc a náš problém. Stačí, když nám do toho lidi, jako vy, , Fulda, Babiš, Sobotka a jejich voliči atd atd, nebudou kecat. Jenže to vaše pojetí svobody, která začíná nárokem na majetek jiných lidí, nedovolí.
Druhak, my samozřejmě víme, jak to může fungovat. Jistě by to na začátku nešlo hladce, to žádná změna společenských poměrů, ale my se toho nebojíme. Také o tom bylo napsány celé knihovny, tisíce článků, stovky přednášek (i na youtube), takže kdo má zájem, může se s tím seznámit. Ale pro vás by to, hádám, byla ztráta času. Vy už předem víte, že to nebude fungovat.
Takže pro vaše info, my si vůbec nemyslíme, že jsme chytřejší něž někdo jiný. To pro nás není relevantní kriterium. Zrovna tak pro nás není důležité, co si o tom vy myslíte a vaše rádoby sarkastické poznámky jsou nám ukradené. My jenom chceme, abyste nás nechali být, neokrádali nás a neříkali nám, jak máme žít atd.
Michaela Ďurčová|5. 5. 2017 12:49| reakce na Josef Fraj - 4. 5. 2017 20:47
Ale já chápu, pánové, že máte nějakou ideologii. Zrušit, co je teď. Ptám se pořád na to, čím to zrušené chcete nahradit. Myslíte si, že jste chytřejší, než všichni před Vámi v celé historii lidstva. Jediní Vy jste na to kápli! Lidi tvořily zákony odjakživa, dalece dříve, než od Chammurapiho.
Vy chcete společnost bez zákonů? Nebo se zákony, které sepsat pan Altman zhruba ve třech souvětích? A máte pocit, že jsou neprůstřelné? Nebo předpokládáte, že je lidi přestanou obcházet?
Ancap chce zachovat policii a soud(jasně, že soukromé). Podle čeho bude policie jednat a soud soudit? Každý ze dvou sousedů si smí vytvořit vlastní zákoník. Jak bude soud posuzovat sousedské spory? V jakém jazyce? Nyní na podobnou situaci máme mezinárodní právo.
Jak budete posuzovat "dobré mravy" a "místní zvyklosti"? Místní nebude nikdo a mravy bude mít každý jiný. Různá náboženství a kultury mají mravy protichůdné...
Jak budete tvořit obchodní smlouvy? Obchodní zákoník se Vám nelíbí, upravovovat, měnit či vyškrtávat se Vám nechce. Zaplatáte majlant za advokáta, protože k běžné smlouvě bude muset ten obchodní zákoník, či jeho podobu přišpendlit. Nebo to můžete zkusit bez advokáta. A pak nepotřebujete ani ty soudy.
Jak vyřešíte stíhání trestného činu platného jen na některém území? Vydávání/nevydávání podezřelých? Azyl(na jakémkliv pozemku při provedení jakéhokoli trestného činu)?
Je toho mraky. Nechce se mi to vypisovat. A Vám se nechce číst zákony. Jen dobrá rada: než nějaký zákon zrušíte, alespoň si ho přečtěte. Ať si pod sebou nepodříznete větev.
Pat Bateman|5. 5. 2017 12:40| reakce na Jan Capouch - 4. 5. 2017 13:03
Stejné je to v socialistickém zdravotnictví. Nesmíte si připlatit za lepší materiál, za lepšího lékaře, tak zajdete za panem primářem s padinou / kilíčkem v obálčice a má te to také, jenom pojišťovně se vyfakturuje to nejlevnější....
Martin Neuzil|5. 5. 2017 12:27| reakce na Jan Altman - 4. 5. 2017 11:57
no, hlavne, vsude se docitam, jak by to uvolnilo lidem ruce, ze kdyby "nemuseli " pracovat pro obzivu, jak by se okamzite vrhli na neziskove akce a do verejneho zivota. Ale my mame priklad lidi, kteri maji nepodmineny prijem, duchodci a invalidni duchodci do prace nechodi, ale ze by se nejak - hlavne ti invalide - zapojovali do verejneho zivota, chodili pro zabavu pomahat do neziskovek - a verte, ze tech duchodcu dost znam, spouste z nich bych ten duchod v zivote nepriznal vyssi nez prvniho stupne... To same rentieri - hornici z Diama a ci delnici s invalidnim duchodem na tenisovy loket, lidi, kteri si vyhrezy meziobratlovych plotenek zpusobily sami, ale hlavne aby nemuseli cokoliv delat... Ale neustale nadavaji na to, ze "z te almuzny se neda vyzit"
Diskuze: Buďme realisté, požadujme utopii
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Michaela Ďurčová|5. 5. 2017 12:49
Nejméně oblíbený příspěvek
Martin Risik|5. 5. 2017 20:26
Diskuze
Michaela Ďurčová|11. 5. 2017 21:31| reakce na Richard Fuld - 11. 5. 2017 12:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michaela Ďurčová|11. 5. 2017 21:26| reakce na Richard Fuld - 11. 5. 2017 12:39
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|11. 5. 2017 12:43| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 11. 5. 2017 07:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|11. 5. 2017 12:39| reakce na Michaela Ďurčová - 10. 5. 2017 12:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jaroslav B. Kořínek|11. 5. 2017 07:12| reakce na Michaela Ďurčová - 10. 5. 2017 12:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michaela Ďurčová|10. 5. 2017 12:48| reakce na Jan Kolibrik - 10. 5. 2017 11:53
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michaela Ďurčová|10. 5. 2017 12:27| reakce na Jan Kolibrik - 10. 5. 2017 11:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Kolibrik|10. 5. 2017 11:53| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 10. 5. 2017 07:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Kolibrik|10. 5. 2017 11:40| reakce na Michaela Ďurčová - 10. 5. 2017 09:37
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michaela Ďurčová|10. 5. 2017 09:37| reakce na Jan Kolibrik - 10. 5. 2017 06:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jaroslav B. Kořínek|10. 5. 2017 07:18| reakce na Jan Kolibrik - 10. 5. 2017 06:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Kolibrik|10. 5. 2017 06:42| reakce na Michaela Ďurčová - 10. 5. 2017 00:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michaela Ďurčová|10. 5. 2017 00:12| reakce na Jan Altman - 9. 5. 2017 22:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|9. 5. 2017 22:43| reakce na Jan Kolibrik - 7. 5. 2017 23:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Kolibrik|7. 5. 2017 23:58| reakce na Jan Altman - 6. 5. 2017 19:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|6. 5. 2017 21:36| reakce na Jan Altman - 6. 5. 2017 19:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|6. 5. 2017 19:13| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 6. 5. 2017 10:28
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jaroslav B. Kořínek|6. 5. 2017 10:28
Nahlásit
Martin Risik|6. 5. 2017 07:09| reakce na Michaela Ďurčová - 5. 5. 2017 23:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|6. 5. 2017 01:05| reakce na Michaela Ďurčová - 5. 5. 2017 17:16
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michaela Ďurčová|5. 5. 2017 23:20| reakce na Michaela Ďurčová - 5. 5. 2017 23:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michaela Ďurčová|5. 5. 2017 23:13| reakce na Martin Risik - 5. 5. 2017 20:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Risik|5. 5. 2017 20:26| reakce na Michaela Ďurčová - 5. 5. 2017 17:16
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michaela Ďurčová|5. 5. 2017 17:16| reakce na Josef Fraj - 5. 5. 2017 16:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|5. 5. 2017 16:25| reakce na Michaela Ďurčová - 5. 5. 2017 12:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michaela Ďurčová|5. 5. 2017 12:49| reakce na Josef Fraj - 4. 5. 2017 20:47
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pat Bateman|5. 5. 2017 12:40| reakce na Jan Capouch - 4. 5. 2017 13:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Neuzil|5. 5. 2017 12:27| reakce na Jan Altman - 4. 5. 2017 11:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Neuzil|5. 5. 2017 12:20| reakce na Jan Kolibrik - 4. 5. 2017 14:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|5. 5. 2017 10:39| reakce na Michaela Ďurčová - 4. 5. 2017 18:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu