https://www.finmag.cz/podcast/428893-pro-investory-jsme-porad-sexy-rika-vedeni-pilulky
Pro investory jsme pořád sexy, říká vedení Pilulky
Vstup na burzu násobně předčil naše očekávání. Získali jsme navíc čas na práci a na nové projekty, říkají v pokračování Finmag podcastu ředitelé Pilulka.cz Michal Hanáček a David Staněk.
![Pro investory jsme pořád sexy, říká vedení Pilulky](https://js.pencdn.cz/acimage/w1000-h650-c1/428894.jpg)
Online lékárna Pilulka.cz loni v říjnu zabodovala vstupem na burzu. Cena jedné akcie začínala na 424 korunách, dnes už se pohybuje u čtrnácti stovek. Pilulce navíc pomohla v rychlém růstu – stejně jako celému e-commerce segmentu – i pandemie koronaviru.
O kasaštyku s projektem Pilulka.cz jsme měli v únorovém vydání časopisu Finmag obsáhlý rozhovor s jeho zakladateli a šéfy Martinem a Petrem Kasovými. Tentokrát jsme si ale do našeho podcastového studia pozvali provozního ředitele firmy Michala Hanáčka a finančního ředitele Davida Staňka a řeč se točila především kolem každodenní exekutivy, ale otázky kolem IPO jsme samozřejmě nemohli vynechat.
Klid na práci
Jak bylo náročné dostat Pilulku na burzu? David Staněk, finanční ředitel Pilulky, shrnuje, co všechno IPO v jejich případě obnášelo: „Nejprve bylo nutné celou firmu »uklidit a vyčistit«. Poté bylo třeba připravit prospekt pro ČNB, pak jsme museli nechat ocenit firmu nezávislými analytiky a auditory. Hlavní část přípravy pak spočívala v tom jasně formulovat příběh firmy. Odkud a kam jde, jaká je její strategie, a tento příběh interpretovat trhu.“ To se vedení firmy nakonec povedlo, a proto na pražské burze stále září.
„Burza nám dala čas na práci. Máme kapitál, díky kterému se můžeme pustit do věcí, do kterých bychom se předtím nepustili – například expanze,“ vysvětluje Staněk. Provozní ředitel Pilulky Michal Hanáček ho ale okamžitě doplňuje: „Zároveň nám to vzalo trochu svobody – nemůžeme už prezentovat všechna čísla. Je seznam lidí, kteří mají data ke všemu. Ostatní ale jen ta, která potřebují. Osobně mi to vadí, ale nedá se s tím nic dělat.”
Další růst
Oba hosté se shodli na tom, že jsou rádi, že Pilulka pomáhá tvořit retailový trh na burze. „Lidi u nás o burze nic nevěděli, ale najednou je zájem mnohem větší. Nyní máme 2500 akcionářů, takže pomáháme rozvoji retailového trhu.”
Pilulka je dnes už celkem velká firma. Jak se jejímu vedení daří bránit „korporátnění“? „Dovolujeme lidem failovat. Radši ať jdou trochu do rizika s možností chyby, ze které se poučí, než sedět na židli a nic nedělat. Po nastavení procesů jsme v lidech znova museli probouzet kreativitu. Chtěli jsme, aby byli akční, jako předtím v rámci těchto nových procesů.“
Co se v podcastu dál probíralo?
- OKR a plánování
- Jak nastavit správně firmu
- Plány a cíle do budoucna
Kdy je sport skvělým byznysem a kdy ne? Čtěte v novém Finmagu
Je sport dobrý byznys? Bezpochyby. Když ale je řeč o olympiádě, není to tak jednoznačné. Pořadatelská města totiž stále víc a víc prodělávají. I miliardy dolarů.
SPORTEM K BYZNYSU
Nejlépe placení sportovci? Michael Jordan, Tiger Woods, Christiano Ronaldo… • Proč se olympiáda stala globálním černým Petrem? • Jak se vrcholový závodník stane vrcholovým manažerem
BYZNYS JE HRA
„Nenapadlo by mě takovou firmu rozjíždět, kdybych neměl ADHD,“ říká Rosťa Novák o úspěšném Cirku La Putyka. • Proč Elonu Muskovi už není do smíchu • Zachránili barokní skvost, teď chtějí manželé Lazarowitz svůj zámek odkázat státu
Související témata