Češi, kterým není nic svaté. Prosincový Finmag s Kateřinou Havrlant je tu
Vánoce za dveřmi, každoroční shon na vrcholu a jedna jasná hvězda k tomu: prosincový Finmag. Co v něm najdete? Krom titulního rozhovoru s mecenáškou a investorkou Kateřinou Havrlant vás čeká dalších víc než stovka stran. Editorial šéfredaktorky Adély Vopěnkové prozradí víc.

Nemáš Snapchat ani kluka. Ty jsi úplně out, vyčetl nedávno náš osmiletý chlapec své jen o rok starší sestře. Jeho matka, dle jeho měřítek patrně zoufalá boomerka, není ani na Facebooku. Ale jak se zdá, už může zůstat v klidu.
Konečně to tu máme černé na bílém: Facebook je prý médium pro starší a digitálně slabší a mnoho z jeho uživatelů se jeho vlivem nalézá ve vyloučených digitálních lokalitách, virtuálních ghettech do sebe uzavřených vesmírů.
Poslední letošní Finmag. Na co se těšit?
„Najednou jsem měla pocit, že jsem už někdo jiný, že jsem ztratila sama sebe,“ přiznala Adéle Vopěnkové sběratelka umění Kateřina Havrlant, když spolu mluvily o jejím odchodu z Googlu.
FIN. Dominik Stroukal tvrdí, že se máme připravit na investiční žně • V kanceláři partnera ZDR Investments • Václav Podzimek: Do čeho investovat v roce 2023 • Robert Vlach o pravidlech růstu freelancerů • Roste cena děl po smrti jejich autorů? • Podle Petra Beny z Alzy dochází k pomalé evoluci kapitalismu
MAG. Nejlepší soukromá gymnázia v Česku • Mladé sítě pryč nepustí a staří žijí v digitálních ghettech, říká marketér Tomáš Jindříšek • Kokain, VHS i Flexaret spojuje jedno: Nejsou a nebudou • Na skialpech od čtyř dubů jezdí nejen beskydští fajnšmekři • Americký pickup RAM 1500. Dává smysl i na opačné straně oceánu?
Také o tom jsme mluvili s Tomášem Jindříškem, předním českým marketérem, který v minulosti pracoval například na kampaních pro Danone, Českou spořitelnu nebo Staropramen. V rozhovoru pro Finmag popisuje, co to je za našlapování v minovém poli, když děláte kampaně, které cílí na Čechy, notoricky známé tím, že nesnáší autority a není jim nic svaté.
Podle Jindříška je vcelku jedno, zda prodáváte jogurty nebo prezidentského kandidáta, u obojího platí stejná pravidla. Pokud se chcete dozvědět, jaké triky na nás marketéři používají, proč máme od dob středověku zřejmě nejvíc lidí, co věří, že Země je placatá, nebo proč se v postfaktické době tak daří dezinformacím, přečtěte si to.
„Jestliže dokážete vytvářet zajímavý obsah, který naskakuje na strach, neinformovanost, skepsi a frustraci, máte úspěch, zanecháváte stopu,“ tvrdí marketingový stratég.
Naštěstí se i dnes najdou tací, kteří se vydali opačnou cestou: věnují energii, čas a peníze něčemu, co jim na konci dne vůbec nemusí říkat pane. Co tu bude pro ostatní. Bez nich a dost možná i po nich. Berou do ruky lopaty, krumpáče a obnovují boží muka, kupují ruiny nebo staví místa, kde se bude důstojně umírat.
V prosincovém čísle Finmagu vám představujeme deset inspirativních filantropických projektů, za nimiž stojí čeští byznysmeni. Ptali jsme se jich proč. Ale také co jim dělá radost a na co se těší v příštím roce. Někteří jsou optimisté a doufají, že skončí válka na Ukrajině. Jeden z nich se těší, že vyrazí na pouť, druhý že otevře třídu pro další děti, jiný že konečně dopíše knihu o předním komunistickém funkcionáři a šéfredaktorovi Rudého práva.
Jestli vás v něčem inspirují, nechám na vás. V každém případě se můžete těšit na další porci čtení, po kterém se vám bude minimálně krásně rozjímat.
Kam dál? Tištěný Finmag na webu:
- Moje peníze, moje oběti. Krizi zatím zkoušíme vysedět, říká šéf Mattoni
- Důstojné stáří jen pro bohaté? Domov v Mělníku dokazuje, že to jde jinak
- Když boomer zpovídá generaci Z aneb Sonda do duše českého finfluencera
- Etiketa je víc než zákon. Od smrkání do ubrusu k byznysovým manýrům
- Rozmetal je bolševik, rostou znovu. Všichni chceme někam patřit, říká majitel byznys klubu
Nejčtenější články
Aktuální číslo časopisu

Umění jako jistota v nejistém světě… Čtěte v novém Finmagu