Od šéfa s láskou. Radíme, jak si vyhádat firemní hybridní SUV porsche
Vy si to hybridní esúvéčko od Porsche prostě zasloužíte! V ideálním světě by vám ho měl koupit váš zaměstnavatel. S jakými argumenty byste za ním měli přijít?

Žiju na maloměstě kousek od Prahy, kam každý den vyrážím řídit mediální dům, co vydává časopis, který právě čtete. Mám úžasnou manželku, co řídí náš opravdový dům a ráda chodí po horách. Dvě malé děti, co mají spoustu kroužků. Mámu, co potřebuje sekat zahradu a štípat dříví. A taky ohaře, co potřebuje pohyb, a stát, co potřebuje daň z přidané hodnoty.
Pokud žijete v podobném hybridním modelu rodiče, řidiče, šéfa, syna a plátce jako já a neustále nestíháte, pořiďte si porsche. Hybridní, samozřejmě.
V ideálním světě by vám ale měl nejnovější SUV od německé automobilky ze Stuttgartu koupit váš zaměstnavatel. Výčet výhod, které mu tenhle lehce kontroverzní krok přinese, je totiž prakticky nekonečný. Níže přináším stručný výčet možných argumentů.
Dalším plusovým bodem je bezpečnost. Živý zaměstnanec je pro zaměstnavatele podstatně lepší než mrtvý zaměstnanec.
Vaše nervy, šéfova starost
Začnu tím, čím vy určitě nezačínejte. Že budete ekologičtí, protože když to máte do práce míň než 40 kiláků, dojedete do ní na baterky, které se navíc samy dobíjejí po cestě, šéfa zajímat nebude. Tohle děláte pro sebe, pro planetu a pro děti, protože na sebe v autě jedoucím v naprostém tichu nebudou muset tolik řvát.
Technické info
Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé Platinum Edition
- Objem spalovacího motoru: 2 995 cm³
- Výkon spalovacího motoru: 250 kW
- Výkon elektromotoru: 100 kW
- Celkový výkon: 340 kW
- Převodovka: 8stupňová automatická
- Dojezd na elektřinu: 47 kilometrů
- Nejvyšší rychlost: 253 km/h
- Zrychlení z 0–100 km/h: 4,8 vteřiny
- Spotřeba paliva: 3,4 l/100 km
- Objem zav. prostoru: 358 litrů
- Cena základní: 2 806 087 Kč
- Cena testované verze: 3 377 416 Kč
Navíc budete muset šéfovi naznačit, že by nebylo od věci vám u parkovacího místa postavit nabíječku, abyste dojeli i zpátky. Naštěstí jde ale o položku v celkovém rozpočtu natolik malichernou, že už mu nad tím nezbude než svěsit ramena. A stejně si to dá do nákladů.
Mnohem důležitějším argumentem pro něj bude čas, který jsou peníze. Když se náhodou ocitnete jako první auto na křižovatce, otočíte kouzelným tlačítkem, zapnete mód Sport plus a šlápnete na plyn, začnete se smát. Auto se totiž v tu chvíli začne chovat jako F-16 při startu z letadlové lodi. Pokud do práce rovnou nedoletíte, což se může stát, když omylem přehlédnete zpomalovací retardér, pár minut ušetříte určitě. Nedejbože pokud jezdíte mimo dopravní špičku. Třeba na ranní směnu do německé pekárny u dálnice je tohle auto jako dělané. Z ušetřených minut jsou rázem hodiny.
Dalším plusovým bodem je bezpečnost. Živý zaměstnanec je pro zaměstnavatele podstatně lepší než mrtvý zaměstnanec. Rychlost vnímáte opravdu jen při extrémních rozjezdech. Jinak vám přijde, že se krajinou jen tak ploužíte, bez ohledu na to, kolik jedete. SUV skvěle drží na silnici, řízení je maximálně přesné a vy si připadáte jako v bavlnce. Nebo v tanku. Hodně rychlém tanku. Na baterky.
Nezapomeňte zmínit ani váš well-being. Spokojený zaměstnanec je loajální a taky mnohem produktivnější. S Cayenne už nebudete muset poslouchat, že kvůli vám budou muset ve školce posunout nejzazší termín pro ranní dodávku dětí, protože pět minut po osmé už nemilosrdně odtikává itinerář dopoledního programu. Vaše nervy, šéfova starost.
Zbavíte se i přiblblých frajírků v bílých bavorácích a jejich nemístných posunků. Ve vysokém SUV na vás neuvidí, a když náhodou přece jen zkusí nějaký zaručený trik z Akademie flirtu, vy už budete dávno prezentovat na poradě. V tomhle případě ovšem nejde jen o rychlost vašeho vozidla, ale taky omezené výpočetní kapacity daného individua, ať Cayenne nepřiznávám zásluhy, které mu nepatří.


Další na řadě je flexibilita. Vést poradu na Teamsech cestou pro děti na angličtinu nikdy nebylo snadnější. Auto se samozřejmě přes CarPlay snoubí s vaším telefonem a všechno funguje, jak má. Cayenne má navíc tak geniální soundsystém, že vám i ten nejprotivnější kolega z controllingu bude znít jako Jean-Paul Belmondo na lovu Claudie Cardinale. Scénu pak už jen jemně dotvořte zapnutím vyhřívaného volantu a sedaček. Vnímat budete jen rytmické vibrace třílitrového šestiválce.
Pokud vašeho nadřízeného tyto řádky nepřesvědčily, řekněte mu, že zakládáte odbory a pro auto za tři a čtvrt milionu si zajeďte sami.
Nic pro muší váhu
Ale zpátky do reality. Auto má i několik drobných nevýhod. Pokud nejedete na elektřinu nebo v hybridním režimu, pochopíte, že pětasedmdesátilitrová nádrž v autě není náhodou. Ještě že máte firemní CCS.
Trochu nedomyšlený je i HUD display, který vám promítá základní informace o jízdě přímo na čelní sklo. Najdete na něm samozřejmě vše, co potřebujete, jen na čísla a symboly neuvidíte, pokud nemáte víc než metr sedmdesát pět a sedadlo zvednuté do maximální polohy. Nic dalšího, co by štvalo vás nebo šéfa, jsem neodhalil.
Pokud vašeho nadřízeného tyto řádky nepřesvědčily, řekněte mu, že zakládáte odbory a pro auto za tři a čtvrt milionu si zajeďte sami. Možná nebudete mít tři měsíce co jíst, ale při dnešní inflaci to nebude chyba auta.
Slupli jste to jako malinu? V akutálním tištěném časopise jich máme víc! Zakoupit můžete on-line, nebo ho najdete v každé dobré trafice.
Kam dál? Recenze na auta na Finmagu:
- Proč jsou tak důležité rychlonabíječky? Cesta do Varšavy vám to ukáže
- Hračka přestárlého delikventa. Audi RS3 potírá politickou korektnost
- Když marketing vítězí. Je elektrický mustang vážně tak dobrý?
- Když ceny fungují naopak. Tohle Bentley hraje jinou ligu
- Po třiceti letech v buchance. Jak se řídí ruská živoucí fosilie?
Umění jako jistota v nejistém světě… Čtěte v novém Finmagu
Inflace, politika i snahy o postpandemickou obnovu v posledních dvou letech ovlivnily globální i český trh s uměním. Oba však prokázaly odolnost. V turbulentních časech je umění prostě spolehlivým investičním prostředkem.
UMĚNÍ JE BYZNYS
Martin Kodl miluje modernu a vede nejúspěšnější aukční dům u nás. • Jakub Kodl se zaměřuje na současnou tvorbu a jeho KodlContemporary zastupuje nejžádanější autory. • Proč rodinný klan Kodlů už 150 let sbírá umění?
BYZNYS JE HRA
Studium molekulární biologie i zážitky z kláštera přivedly Terezu Královou k výrobě mýdel Onwa. • Pro Marka Lefflera bylo otevření prvního ReFresh Bistra návratem na střední školu. • Kde se berou talenty na podnikání?
Související témata
Nejčtenější články
Aktuální číslo časopisu

Umění jako jistota v nejistém světě… Čtěte v novém Finmagu