Články na téma: automobilový průmysl
Automobilový průmysl je odvětví výroby, vývoje, návrhu i prodeje automobilů. Jedná se o prodej jak osobních automobilů, tak nákladních aut nebo jiných motorových vozidel. Jedná se o jeden z největších a v současnosti také nejdůležitějších oborů světa. Automobilový průmysl je velmi důležitý v globální ekonomice, protože zajišťuje dopravu zboží i osob do různých částí světa.
Česká republika je globálně významná v oblasti automobilového průmyslu. Tvoří podstatnou část české ekonomiky, představuje významnou část HDP a zaměstnává velké množství osob. Světově známou je automobilka Škoda Auto.
Pro podnikatele může být automobilový průmysl lákavým odvětvím, avšak představuje také mnoho výzev – například nutnost investice do inovací, velkou konkurenci, dynamické prostředí nebo loajalitu zákazníků. Podnikatelé se mohou pro zjednodušení vstupu na tento trh pokusit spolupracovat s velkými firmami na trhu.
Další články na téma automobilový průmysl najdete na Peníze.cz.
Čeká nás cesta do bezvýznamnosti? Temný scénář pro český průmysl se naplňuje
Německý průmysl padá. Počet vyrobených automobilů klesl za posledních sedm let o 35 procent. Mluví se o dotacích, podpůrných balíčcích, šrotovném – a také o deindustrizalizaci a o různých temných scénářích. Černý scénář pro Německo by přitom byl ještě černější pro českou ekonomiku. Je to snad začátek naší cesty do bezvýznamnosti?
Český průmysl v tragické kondici: objem výroby klesá, lidí bez práce přibývá
Česká průmyslová produkce v říjnu meziročně klesla o 2,1 %, meziměsíčně byla nižší o 0,7 %. Ukázala to aktuální data Českého statistického úřadu (ČSÚ). Tuzemský průmysl se podle ekonomů nachází ve vleku Německa, jehož průmyslový sektor je v tragické kondici. Pozitivní navíc nejsou ani vyhlídky do dalších měsíců.
Sbohem boomeři, nová éra je tu! Proč Jaguar pošlapává tradice a sází na hýřivý modernismus
Majitelé či manažeři zavedených značek občas pocítí palčivou touhu po zásadní změně. Někdy z nutnosti, jindy jen z nutkání zanechat po sobě nějakou stopu. A tak došla řada i na slavnou automobilovou značku Jaguar. Proč? A vyplatí se jí nekompromisní sázka na modernismus?
Dobíjecí stání umíme přinést každému, říká šéf elektromobility v PRE
Už 729 dobíjecích stanic pro elektromobily provozuje Pražská energetika a jen za poslední půlrok jich zprovoznila 36. V Česku se také pohybuje na 33 tisíc čistě bateriových aut. Jak se elektromobilitě daří a jakou má budoucnost? Povídali jsme si s vedoucím elektromobility v PRE Liborem Hladíkem.
Průmysl vyhlíží světlo na konci tunelu. Zatím ale dál stagnuje
Průmyslová produkce v srpnu meziročně reálně vzrostla o 1,5 %, meziměsíčně byla vyšší o 1,8 %. Ve skutečnosti ale průmysl dál stanguje, čísla ovlivnilo rozdílné časování dovolených letos a loni. Optimismus alespoň částečně povzbuzuje rostoucí objem nových zakázek a očekávání průmyslníků, kteří věří, že v příštích měsících už se situace zlepší.
Český průmysl ve vleku chřadnoucího Německa. Produkce klesla popáté v řadě
Průmyslová produkce v červenci meziročně reálně klesla o 1,9 %, meziměsíčně byla nižší o 0,8 %. Vliv na to měly celozávodní dovolené, celé odvětví ale strádá kvůli přetrvávajícím problémům Německa, upozorňují ekonomové.
Problémy v průmyslu neberou konce. Letošek zakončí v červených číslech
Čekání na dobré zprávy z průmyslu se prodlužuje. Průmyslová produkce v červnu byla meziměsíčně vyšší o 0,7 procenta, meziročně ale reálně klesla o 3,4 procenta, vyplývá z údajů Českého statistického úřadu. Z červených čísel se podle ekonomů nevyhrabe do konce roku.
Ani Muskovi už není do smíchu. Čím čínské automobilky válcují konkurenci?
Je začátek éry elektrických aut taky začátkem dominance čínských automobilek? Západní továrny se s levnější konkurencí nedokážou vyrovnat a čínská auta zastiňují nejen tradiční evropské značky, ale i americkou Teslu. Přinášíme ochutnávku z červnového čísla Finmagu.
Budeme jezdit na há dvě? Lákavá představa, budoucnost je ale pořád spíš elektro
Někdo věří jenom ropě. Někdo přísahá na auta na elektriku. A někdo tvrdí, že elektroauta jsou jen přechodná fáze. Že budoucnost patří vodíku. Jak to tedy je? A čemu by měli podnikatelé při budování firemního vozového parku důvěřovat? Otevíráme pro vás komentář z archivu tištěného Finmagu.
Nejhorší za sedm let. Český průmysl ukázal depresivní čísla
Nově zveřejněné výsledky českého průmyslu ukazují, že máme problém. Nerosteme. A pěkný není ani výhled: nové objednávky nepřibývají a i sousední Německo, náš největší odběratel, se topí v problémech.
Tatra, Velorex, vejtřaska, Favorit. Vyznáte se v historii českého autoprůmyslu?
Česko je země, pro kterou je automobilový průmysl klíčový. Nejen kvůli Škodovce. Výroba automobilů tady má slavnou tradici a nejeden vůz českých značek si dobyl uznání. Ovšem, ruku na srdce, některé vozy česk(oslovensk)é provenience jsou proslulé spíš smutně. Otestujte se, co víte o těch prvých i druhých.
Rožnovské Onsemi rozšíří výrobu, americká firma oznámila v Česku rekordní investici
Společnost Onsemi v Rožnově pod Radhoštěm čeká v následujících letech významné rozšíření výroby polovodičových čipů. Vyplývá to z oznámení americká firmy, která hodlá do svého českého závodu v průběhu několika let investovat až dvě miliardy dolarů, v přepočtu téměř 47 miliard korun. Může to být historicky největší investice zahraniční firmy v Česku.
Noční můra pro celé Česko. Krach autoprůmyslu je neodvratný, tak neseďme s rukama v klíně
Jakou budoucnost má český automobilový průmysl? Hrozí, že jeho význam časem poklesne nebo dokonce že úplně zmizí? Podívejme se dnes na scénář, který je asi pro nekoho příliš divoký, jenže dřív nebo později určitě přijde: krach českého autoprůmyslu. A na to, jak se na něj připravit.
Divoký zevnějšek, duše dobrodruha. SsangYong Torres překvapí praktičností i ceníkem
Jméno Torres sice evokuje španělského toreadora, nicméně patří novému modelu od automobilky SsangYong z Jižní Koreje. Její název v Česku každý nezná, i když je mnohem starší než značky stejné národnosti Kia či Hyundai.
Český průmysl je pořád z formy. Škodí mu slabá německá poptávka, ale i teplé počasí
Tuzemská průmyslová výroba letos v únoru zaostala za očekáváním. Meziročně přidala jen 0,7 procenta. Český průmysl dál trápí vysoké úroky, teplé počasí, slabá německá a čínská poptávka, ale i útoky jemenských povstalců v Rudém moři.
Co vše dal světu Henry Ford? Vyzkoušejte, jak dobře znáte podnikatelskou ikonu
V sérii zábavných kvízů představíme deset největších byznysmenů moderní doby. Začínáme tím, ke kterému se jezdili učit řídit výrobu a nasávat inspirativní myšlenky podnikatelé z celého světa. Včetně jednoho z největších továrníků československých. Henrym Fordem.
Digitalizace se bez lidí neobejde. Budou potřeba na práci s přidanou hodnotou
Jestli nechcete, aby vám ujel vlak, nestačí nerozhodně postávat na nástupišti. Je třeba do něj okamžitě nastoupit. Myslí si to aspoň ti, kdo řídí procesy digitalizace a automatizace výroby v brandýském závodě Continental Automotive. Člověk bude mít podle nich i v plně automatizované výrobě pořád místo.
Průmysl se koncem roku mírně nadechl. Letos bude i kvůli potížím Německa a Číny stagnovat
Průmyslová výroba v Česku vykázala poměrně solidní závěr roku 2023: meziměsíčně v prosinci přidala celkem výrazná 2,8 procenta. Díky tomuto vzestupu nakonec meziročně produkce v prosinci klesla „jen“ o 0,7 procenta. To je sice na poměry celého roku podprůměrný výsledek, i tak ale jde o nižší než většinově očekávaný pokles. Letošek bude zřejmě ve znamení stagnace.
Hrozí Česku detroitský scénář? Sázka na autoprůmysl se nám může šeredně vymstít
Jaká je budoucnost Česka v době elektromobilní? Zamysleme se nad stavem a budoucností tuzemského automobilového průmyslu jakožto pilíře naší ekonomiky. Nejprve však začneme na jiném kontinentu. Povíme si něco málo o historii jednoho amerického města: někdejší automobilové velmoci jménem Detroit.
Laurin a Klement a zrod úspěchu Škody. Jak moc znáte historii největší české firmy?
Václav Laurin a Václav Klement. Dvě osobnosti neodmyslitelně spjaté s historií a úspěchem automobilového průmyslu v Česku. Víte ale, co na počátku jejich podnikání stálo? Otestujte se v našem kvízu.
Služebák za sedm milionů? Proč ne, tohle Bentley poslouží skvěle
Může být sportovní kupé – nebo přesněji „gran turismo“ – smysluplným nástrojem k práci? Nápad omezit odpočty DPH u luxusních aut byl sice zdůvodňován jinou sportovní značkou původem z italské Modeny, a nikoliv britského Crewe, ale otázka na smysluplnost daňových odpočtů tu zůstává viset.