Články na téma: automobilový průmysl
Další články na téma automobilový průmysl najdete na Peníze.cz.
Divoký zevnějšek, duše dobrodruha. SsangYong Torres překvapí praktičností i ceníkem
Jméno Torres sice evokuje španělského toreadora, nicméně patří novému modelu od automobilky SsangYong z Jižní Koreje. Její název v Česku každý nezná, i když je mnohem starší než značky stejné národnosti Kia či Hyundai.
Český průmysl je pořád z formy. Škodí mu slabá německá poptávka, ale i teplé počasí
Tuzemská průmyslová výroba letos v únoru zaostala za očekáváním. Meziročně přidala jen 0,7 procenta. Český průmysl dál trápí vysoké úroky, teplé počasí, slabá německá a čínská poptávka, ale i útoky jemenských povstalců v Rudém moři.
Co vše dal světu Henry Ford? Vyzkoušejte, jak dobře znáte podnikatelskou ikonu
V sérii zábavných kvízů představíme deset největších byznysmenů moderní doby. Začínáme tím, ke kterému se jezdili učit řídit výrobu a nasávat inspirativní myšlenky podnikatelé z celého světa. Včetně jednoho z největších továrníků československých. Henrym Fordem.
Digitalizace se bez lidí neobejde. Budou potřeba na práci s přidanou hodnotou
Jestli nechcete, aby vám ujel vlak, nestačí nerozhodně postávat na nástupišti. Je třeba do něj okamžitě nastoupit. Myslí si to aspoň ti, kdo řídí procesy digitalizace a automatizace výroby v brandýském závodě Continental Automotive. Člověk bude mít podle nich i v plně automatizované výrobě pořád místo.
Průmysl se koncem roku mírně nadechl. Letos bude i kvůli potížím Německa a Číny stagnovat
Průmyslová výroba v Česku vykázala poměrně solidní závěr roku 2023: meziměsíčně v prosinci přidala celkem výrazná 2,8 procenta. Díky tomuto vzestupu nakonec meziročně produkce v prosinci klesla „jen“ o 0,7 procenta. To je sice na poměry celého roku podprůměrný výsledek, i tak ale jde o nižší než většinově očekávaný pokles. Letošek bude zřejmě ve znamení stagnace.
Hrozí Česku detroitský scénář? Sázka na autoprůmysl se nám může šeredně vymstít
Jaká je budoucnost Česka v době elektromobilní? Zamysleme se nad stavem a budoucností tuzemského automobilového průmyslu jakožto pilíře naší ekonomiky. Nejprve však začneme na jiném kontinentu. Povíme si něco málo o historii jednoho amerického města: někdejší automobilové velmoci jménem Detroit.
Laurin a Klement a zrod úspěchu Škody. Jak moc znáte historii největší české firmy?
Václav Laurin a Václav Klement. Dvě osobnosti neodmyslitelně spjaté s historií a úspěchem automobilového průmyslu v Česku. Víte ale, co na počátku jejich podnikání stálo? Otestujte se v našem kvízu.
Služebák za sedm milionů? Proč ne, tohle Bentley poslouží skvěle
Může být sportovní kupé – nebo přesněji „gran turismo“ – smysluplným nástrojem k práci? Nápad omezit odpočty DPH u luxusních aut byl sice zdůvodňován jinou sportovní značkou původem z italské Modeny, a nikoliv britského Crewe, ale otázka na smysluplnost daňových odpočtů tu zůstává viset.
Elektromobil do firmy? Motivujeme lidi cenou, říká šéf dealerského prodeje
Proč během pandemie covidu vzrostla obliba ojetých vozidel? Jaký přístup mají firmy ke služebním elektromobilům a jaký význam mají státní dotace pro podnikatele při nákupu elektroaut? Na tyto a další otázky odpovídá v rámci speciálního projektu Finmagu Podnikavé Česko vedoucí dealerského prodeje Volkswagen Financial Services Jiří Olša.
Supermoderní i retro. Hipík od VW poslouží i jako služební mikrobus
Elektrický ID.Buzz svým vzhledem odkazuje na starý mikrobus Volkswagen, legendární pro svou popularitu mezi hippies. Není to ovšem auto, které by si rebelující mládež mohla dovolit. Naopak cílí spíš na ty, kteří si auto pořizují jako symbol svého postavení. Jak může taková věc fungovat? Náš test ukázal, že líp, než by člověk čekal.
Nóbl chuligán s německou precizností. Tohle Bentley si na uhlazenost nehraje
Britské luxusní značky si většinou asociujeme s tichou, uhlazenou, skoro až nudnou elegancí. A nenechte se mýlit, vozy Bentley takové bývají také. Někdy ale probleskne vzpomínka na dobu slavných Bentley Boys, divokých večírků i závodů proti vlakům. V kabrioletu GTC V8 pak probleskují ještě o něco víc.
Luxus, za který vás nesežerou. Macan je plnohodnotné, ale nenápadné Porsche
Když se řekne Porsche, představíte si nejspíš sportovní auta. Nízké, nepraktické stroje, které se snad hodí spíš na závodní okruh než na cestu do práce. Nejprodávanější auto stuttgartské značky ale dávno není sportovní model 911. Už několik let je to kompaktní SUV Macan. Změnila se značka, nebo se změnili lidé a Macan je dnes odpovědí na stejnou otázku jako před půlstoletím 911?
Žlutá střela se zenovou aurou. Tenhle Lexus zosobňuje sny o Japonsku
Mohlo by auto být ztělesněním ducha země? Není to jen jeden z nejkomplikovanějších průmyslových produktů, ale i masově vyráběné umělecké dílo. A Lexus LC500 má ještě něco navíc. Něco, čím vás přiměje snít.
Vpředu luxus, vzadu práce. Americké pickupy osloví i české podnikatele
Americké pickupy jsou symbolem pracovitosti a spolehlivosti. Toho „správného“ amerického života v dobách, kdy bylo všechno opravdovější. Ve skutečnosti už to jsou daleko sofistikovanější auta, než napovídá jejich image. Dávají ale smysl i na opačné straně oceánu? A jaké výhody přinášejí podnikatelům?
Superkombík pro manažery. V Audi RS6 si můžete připadat jako Superman
Tak jako se v komiksech mění obyčejní chlápci na superhrdiny, změnil se tenhle rodinný kombík na supersport. Na první pohled je to pořád to staré dobré manažerské Audi A6, které je ideální i pro rodinu s dětmi a psem v kufru. Na ten druhý je ale něco divně. Co vše je na téhle upravené manažerské modle jinak?
Na Rujánu elektromobilem? Ne, líp poslouží starý dobrý diesel
Pláže s bílým pískem jsou blíž, než si myslíte. Pokud chcete k moři na víkend, jeďte na Rujánu. Elektroauto ale protentokrát nechejte doma v garáži. Odemykáme pro vás letní text z tištěného Finmagu.
Levná čínská auta evropský autoprůmysl nezničí. Cestu ukazuje Volvo
Už roky se mluví o čínských autech jako o hrozbě pro evropský autoprůmysl. A s nástupem elektromobilů to má prý být ještě horší. Realita ale zatím černé zítřky pro automobilky a růžové pro zákazníky nepotvrzuje a nevypadá to, že by se ryze čínské značky mohly v dohledné době v Evropě nějak dramaticky prosadit. Cestu sice našly, hlavním překážkou jsou ale překvapivě ceny.
Překvapení z Mladé Boleslavi. Elektrická budoucnost je blíž, než jsme čekali
Na úterní prezentaci představila Škoda sice jen jakési skulptury budoucích modelů, ale ve skutečnosti ukázala mnohem víc – naznačila totiž svůj plán postupného přechodu na čistě elektrickou budoucnost. Nějakou dobu totiž budou vedle sebe existovat dvě kompletní modelové řady, spalovací a elektrická.
Od šéfa s láskou. Radíme, jak si vyhádat firemní hybridní SUV porsche
Vy si to hybridní esúvéčko od Porsche prostě zasloužíte! V ideálním světě by vám ho měl koupit váš zaměstnavatel. S jakými argumenty byste za ním měli přijít?
Evoluce pro VW, revoluce pro škodovku. Elektromobil ID.2 notně zamíchá kartami
Nový elektromobil od Volkswagenu může působit nenápadně, ale právě tím je vlastně důležitý. Může to být první elektrické auto, které bude skutečně dávat smysl i „běžnému motoristovi“. Stačí, aby VW splnil plánovanou cenu i termín příchodu na trh. A co tohle auto bude znamenat pro českou automobilku?
Tichý bojkot elektromobility: německé firmy zůstávají u dieselu
Správci firemních vozových parků v Německu kalí plány budoucí čisté mobility, jak si ji představují političtí lídři. Přestože auta s elektrickým pohonem v prodejích na sklonku loňského roku už porážely diesely a benzíny, v segmentu služebních vozů se podíl elektroaut počítá v jednotkách procent.
Nejnovější podcasty