Články na téma: automobilky
Další články na téma automobilky najdete na Peníze.cz.
Sbohem boomeři, nová éra je tu! Proč Jaguar pošlapává tradice a sází na hýřivý modernismus
Majitelé či manažeři zavedených značek občas pocítí palčivou touhu po zásadní změně. Někdy z nutnosti, jindy jen z nutkání zanechat po sobě nějakou stopu. A tak došla řada i na slavnou automobilovou značku Jaguar. Proč? A vyplatí se jí nekompromisní sázka na modernismus?
Ani Muskovi už není do smíchu. Čím čínské automobilky válcují konkurenci?
Je začátek éry elektrických aut taky začátkem dominance čínských automobilek? Západní továrny se s levnější konkurencí nedokážou vyrovnat a čínská auta zastiňují nejen tradiční evropské značky, ale i americkou Teslu. Přinášíme ochutnávku z červnového čísla Finmagu.
Budeme jezdit na há dvě? Lákavá představa, budoucnost je ale pořád spíš elektro
Někdo věří jenom ropě. Někdo přísahá na auta na elektriku. A někdo tvrdí, že elektroauta jsou jen přechodná fáze. Že budoucnost patří vodíku. Jak to tedy je? A čemu by měli podnikatelé při budování firemního vozového parku důvěřovat? Otevíráme pro vás komentář z archivu tištěného Finmagu.
Tatra, Velorex, vejtřaska, Favorit. Vyznáte se v historii českého autoprůmyslu?
Česko je země, pro kterou je automobilový průmysl klíčový. Nejen kvůli Škodovce. Výroba automobilů tady má slavnou tradici a nejeden vůz českých značek si dobyl uznání. Ovšem, ruku na srdce, některé vozy česk(oslovensk)é provenience jsou proslulé spíš smutně. Otestujte se, co víte o těch prvých i druhých.
Servisní prohlídky vozu si lze nyní předplatit. A to i na splátky
Předplatit si servisní prohlídky v autorizovaném servisu až na několik let dopředu a vyhnout se tak riziku zvýšení cen servisu i náhradních dílů. Společnost Volkswagen Financial Services umožňuje sjednání takové služby online.
Služebák za sedm milionů? Proč ne, tohle Bentley poslouží skvěle
Může být sportovní kupé – nebo přesněji „gran turismo“ – smysluplným nástrojem k práci? Nápad omezit odpočty DPH u luxusních aut byl sice zdůvodňován jinou sportovní značkou původem z italské Modeny, a nikoliv britského Crewe, ale otázka na smysluplnost daňových odpočtů tu zůstává viset.
Supermoderní i retro. Hipík od VW poslouží i jako služební mikrobus
Elektrický ID.Buzz svým vzhledem odkazuje na starý mikrobus Volkswagen, legendární pro svou popularitu mezi hippies. Není to ovšem auto, které by si rebelující mládež mohla dovolit. Naopak cílí spíš na ty, kteří si auto pořizují jako symbol svého postavení. Jak může taková věc fungovat? Náš test ukázal, že líp, než by člověk čekal.
Nóbl chuligán s německou precizností. Tohle Bentley si na uhlazenost nehraje
Britské luxusní značky si většinou asociujeme s tichou, uhlazenou, skoro až nudnou elegancí. A nenechte se mýlit, vozy Bentley takové bývají také. Někdy ale probleskne vzpomínka na dobu slavných Bentley Boys, divokých večírků i závodů proti vlakům. V kabrioletu GTC V8 pak probleskují ještě o něco víc.
Luxus, za který vás nesežerou. Macan je plnohodnotné, ale nenápadné Porsche
Když se řekne Porsche, představíte si nejspíš sportovní auta. Nízké, nepraktické stroje, které se snad hodí spíš na závodní okruh než na cestu do práce. Nejprodávanější auto stuttgartské značky ale dávno není sportovní model 911. Už několik let je to kompaktní SUV Macan. Změnila se značka, nebo se změnili lidé a Macan je dnes odpovědí na stejnou otázku jako před půlstoletím 911?
Levná čínská auta evropský autoprůmysl nezničí. Cestu ukazuje Volvo
Už roky se mluví o čínských autech jako o hrozbě pro evropský autoprůmysl. A s nástupem elektromobilů to má prý být ještě horší. Realita ale zatím černé zítřky pro automobilky a růžové pro zákazníky nepotvrzuje a nevypadá to, že by se ryze čínské značky mohly v dohledné době v Evropě nějak dramaticky prosadit. Cestu sice našly, hlavním překážkou jsou ale překvapivě ceny.
Překvapení z Mladé Boleslavi. Elektrická budoucnost je blíž, než jsme čekali
Na úterní prezentaci představila Škoda sice jen jakési skulptury budoucích modelů, ale ve skutečnosti ukázala mnohem víc – naznačila totiž svůj plán postupného přechodu na čistě elektrickou budoucnost. Nějakou dobu totiž budou vedle sebe existovat dvě kompletní modelové řady, spalovací a elektrická.
Od šéfa s láskou. Radíme, jak si vyhádat firemní hybridní SUV porsche
Vy si to hybridní esúvéčko od Porsche prostě zasloužíte! V ideálním světě by vám ho měl koupit váš zaměstnavatel. S jakými argumenty byste za ním měli přijít?
Tichý bojkot elektromobility: německé firmy zůstávají u dieselu
Správci firemních vozových parků v Německu kalí plány budoucí čisté mobility, jak si ji představují političtí lídři. Přestože auta s elektrickým pohonem v prodejích na sklonku loňského roku už porážely diesely a benzíny, v segmentu služebních vozů se podíl elektroaut počítá v jednotkách procent.
Bohatí elektromobilem, chudí pěšky. Vážně se blíží konec dostupných aut?
Elektrická auta budou podle řady lidí znamenat konec automobilismu pro obyčejné lidi. Na první pohled tomu nelze nic moc vytknout, vždyť elektromobily jsou aktuálně tak drahé, že si je koupí málokdo. Ve výsledku to ale vůbec nemusí být pravda. A dost možná se stane spíš pravý opak.
Když ceny fungují naopak. Tohle Bentley hraje jinou ligu
Poměr ceny a výkonu je pro většinu lidí naprosto klíčovým kritériem při výběru auta. Ale když si kupujete něco jako Bentley Bentayga, začnou věci fungovat trochu jinak. Kategorie, ve kterých uvažují běžní smrtelníci, už přestávají fungovat. A některé fungují dokonce naopak.
Kam až porostou ceny aut? Krize autoprůmyslu očima expertů
Nejdřív covid a nedostatek čipů, pak válka na Ukrajině. Pro Česko enormně důležitý sektor autoprůmyslu je ostřelován dalšími a dalšími problémy. To se logicky propisuje i do rostoucích cen nových i ojetých aut. V čem je problém?
Nová generace baterií přichází. Elektromobily změní víc, než si myslíte
Když dojde na kritiku elektromobilů, baterie bývají prvním cílem. A dává to smysl. Pořád jsou drahé na pořízení i výměnu, jejich kapacita umožňuje dojezd, který se sotva vyškrábal nad použitelnou úroveň, a jejich životnost stále vyvolává obavy. Co vše se ale změní, až přijde nová generace s výrazně lepšími parametry? Víc, než by se mohlo zdát.
Amerika na to kápla: svět zachrání jedině elektrická macho kára
Nezakazujte ropu. Stačí přece dělat elektroauta sexy. Už jsou tady.
Génius i vrah. Musk může Teslu pohřbít stejně rychle, jako ji nakopl
S tržní kapitalizací více než 800 miliard dolarů (17,2 bilionu korun) je Tesla hodnotnější než dvanáct největších automobilek světa dohromady. Sama mezi ně nepatří. Vyrobí každý rok asi tolik aut, jako udělají v Boleslavi oktávek.
Divoká jízda elektromobilem. Akcie Tesly očima expertů
Budou to za pár dní tři roky, co Elon Musk poslal do vesmíru červenou Teslu Roadster. Cena akcií jeho firmy míří za ní. Ke hvězdám. Může to vydržet, nebo přijde vyrovnání k nějaké rozumnější úrovni, anebo tvrdý pád na zem a výbuch? Ví bůh. Nebo i některý z respondentů naší ankety?
Dieselgate očima investora: Hrozba, nebo příležitost?
Akcie Volkswagenu už spadly o 60 procent. Ostatní automobilky ztratily zhruba patnáct až třicet procent tržní hodnoty. Krátkodobě může být hůř. Dlouhodobě se ovšem investorům možná nabízí zajímavá příležitost.