Články na téma: auta

Nóbl chuligán s německou precizností. Tohle Bentley si na uhlazenost nehraje
Britské luxusní značky si většinou asociujeme s tichou, uhlazenou, skoro až nudnou elegancí. A nenechte se mýlit, vozy Bentley takové bývají také. Někdy ale probleskne vzpomínka na dobu slavných Bentley Boys, divokých večírků i závodů proti vlakům. V kabrioletu GTC V8 pak probleskují ještě o něco víc.

Luxus, za který vás nesežerou. Macan je plnohodnotné, ale nenápadné Porsche
Když se řekne Porsche, představíte si nejspíš sportovní auta. Nízké, nepraktické stroje, které se snad hodí spíš na závodní okruh než na cestu do práce. Nejprodávanější auto stuttgartské značky ale dávno není sportovní model 911. Už několik let je to kompaktní SUV Macan. Změnila se značka, nebo se změnili lidé a Macan je dnes odpovědí na stejnou otázku jako před půlstoletím 911?

Žlutá střela se zenovou aurou. Tenhle Lexus zosobňuje sny o Japonsku
Mohlo by auto být ztělesněním ducha země? Není to jen jeden z nejkomplikovanějších průmyslových produktů, ale i masově vyráběné umělecké dílo. A Lexus LC500 má ještě něco navíc. Něco, čím vás přiměje snít.

Vpředu luxus, vzadu práce. Americké pickupy osloví i české podnikatele
Americké pickupy jsou symbolem pracovitosti a spolehlivosti. Toho „správného“ amerického života v dobách, kdy bylo všechno opravdovější. Ve skutečnosti už to jsou daleko sofistikovanější auta, než napovídá jejich image. Dávají ale smysl i na opačné straně oceánu? A jaké výhody přinášejí podnikatelům?

Superkombík pro manažery. V Audi RS6 si můžete připadat jako Superman
Tak jako se v komiksech mění obyčejní chlápci na superhrdiny, změnil se tenhle rodinný kombík na supersport. Na první pohled je to pořád to staré dobré manažerské Audi A6, které je ideální i pro rodinu s dětmi a psem v kufru. Na ten druhý je ale něco divně. Co vše je na téhle upravené manažerské modle jinak?

Génius i vrah. Musk může Teslu pohřbít stejně rychle, jako ji nakopl
S tržní kapitalizací více než 800 miliard dolarů (17,2 bilionu korun) je Tesla hodnotnější než dvanáct největších automobilek světa dohromady. Sama mezi ně nepatří. Vyrobí každý rok asi tolik aut, jako udělají v Boleslavi oktávek.

Investice s vůní benzinu. Veteráni očima expertů
Krize roku 2008 vystřelila ceny automobilových veteránů vzhůru. Udělá korona to samé? Jak investovat do starých aut a pro koho taková investice vlastně je?

Škodovka změní kurz. Proč z ní nebude druhá Dacie
Mateřský Volkswagen chce změnit směřování Škody Auto. A Českem proběhla vlna odporu: zlí Němci už nedovolí Škodovce stát se českým BMW. Ve skutečnosti bychom možná měli být za změnu rádi – ať jako zákazníci domácí automobilky, nebo lidé víc či míň ekonomicky závislí na její prosperitě.

Jak na investice do starých aut. S využitím mouder Warrena Buffetta
Automobilový veterán může být nejenom hračka, ale taky investice. Co potřebujete vědět na to, abyste byli v investování do starých aut úspěšní?

Dieselgate. Než se to promlčí
Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné
V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?