Články na téma: silniční daň
Další články na téma silniční daň najdete na Peníze.cz.
Silniční daň za rok 2024. Kdo ji platí, jaké jsou zálohy, kalkulačka silniční daně a změny 2025
Každý, kdo ke své činnosti, ať už podnikatelské či jiné, využívá automobil s hmotností nad 12 tun, musí platit silniční daň. Její výše se oproti loňsku nemění, přesto si stát pro letošek přichystal dvě důležité novinky. Do kdy je třeba silniční daň uhradit, jak podat přiznání k silniční dani a na jaká vozidla se silniční daň vztahuje? Nabízíme velký přehled i kalkulačku silniční daně pro rok 2024.
Jak na silniční daň v roce 2024. Kdo ji platí a kdy, jak je to se zálohami a přeplatky, kalkulačka
V silniční dani se v posledních letech odehrály velké změny, pro řadu podnikatelů byla od roku 2022 zrušena. Vlivem setrvačnosti však mnozí z nich stále platí zálohy, i když nemusí. Koho se tedy silniční daň skutečně týká? Kdy musíte podávat daňové přiznání? A co když máte z minulých let přeplatek?
Nezaplatili jste zbytečně silniční daň? Stát má na účtu přes 600 milionů
Podnikatelé a firmy mají na daňových účtech celkový přeplatek ve výši 635 milionů, který vznikl z uhrazených záloh na silniční daň. Ty byly v průběhu roku 2022 zrušeny. Finanční správa proto podnikatele upozorňuje, aby si zkontrolovali stav svých daňových účtů a případně zažádali o vrácení přeplatku či o jeho převedení na jinou daň.

Očima expertů: Rušíme daně!
A vy se v těch daních jako vyznáte? Ptáme se politiků, ekonomů a daňových odborníků, jaké daně by se u nás měly zrušit a proč.

Očima expertů: Daň z auta pro všechny, abychom mohli dotovat elektromobily?
Podnikatelé platí za auta silniční daň. A proč jen podnikatelé? Jak se na možnost zavést silniční daň pro všechny automobily dívá ministr dopravy Dan Ťok, viceprezident Autoklubu ČR Jan Štovíček, ekonom Aleš Michl, předseda Asociace pro elektromobilitu Jaromír Vegr a další osobnosti?

Očima expertů: Patří budoucnost elektromobilům? Měl by jim pomáhat stát?
Budou elektromobily vládnout našim silnicím? Brzy? Měli bychom přechod na technologii nezávislou na nerostných zdrojích z politicky neklidných regionů zkusit uspíšit nějakou státní podporou. Aspoň morální? Ptáme se ministra dopravy Dana Ťoka, viceprezidenta autoklubu ČR Jana Šťovíčka, zástupců automobilek, ekonomů a dalších odborníků.

Jak na neplatiče daní: v Británii úspěšně zkoušejí psychologii a marketing
Britská vláda spolupracuje s psychology a marketéry například v boji proti nezaměstnanosti nebo za lepší výběr daní. „Jednotka Šťouch“ se zkoumá chování „spotřebitelů státních služeb“ a její činnost, směřující ke změnám tohoto chování, má některé pozoruhodné výsledky.

Anketa: Jak zefektivnit český daňový systém?
Daně v České republice jsou vysoké, a především – nepřehledné. Jak upravit daňový systém, aby byl spokojený stát i daňový poplatník? Zeptali jsme se ekonomů Jana Procházky, Pavla Sobíška, Jiřího Skuhrovce a dalších osobností ze světa financí.

Vzpomínky podnikatele: Podnikáš? Zaplatíš!
Polemizovali jsme na našich stránkách o tom, jak těžké je podnikat a zaměstnávat lidi. Psali jsme o nákladech, které si žádá podnikání samo, ale především o nákladech, které si nárokuje stát. Druhým dílem zprávy z budoucnosti, kterou pro naše čtenáře sepsal Rando Kabaj, který se právě v těchto dnech vydává na neúspěšnou podnikatelskou dráhu, polemickou sérii ukončujeme. Mír. Až do příští války.

Stát podpoří nové firmy: dá jim víc blbých absolventů
Vzít si úvěr je od června pro nové firmy snazší: stát se za ně zaručí. Nakonec na tom ale vydělají hlavně banky – a největší problémy, které čekají na české podnikatele, vláda tlačí před sebou.