Články na téma: společenská odpovědnost
Společenská odpovědnost, jinak také společenská odpovědnost firem, je princip zahrnutí sociálních a environmentálních hledisek do strategie firmy. Může se také nazývat trojí zodpovědnost. Jedná se o dobrovolné zahrnutí těchto hledisek. V podstatě se jedná o zásady, kterými se firma chce řídit.
Společenská odpovědnost se tedy může dělit do tří oblastí:
- Ekonomická oblast zahrnuje zásady jako odmítnutí korupce, transparentnost finančních transakcí, odpovědné plnění daňových povinností a další jako dodržování duševního vlastnictví a autorského práva.
- Sociální oblast je společenská odpovědnost firmy ve filantropii, ale také sem patří dodržování pracovního práva a pracovních podmínek a kladení důrazu na lidská práva.
- Environmentální oblast se týká odpovědnosti v ochraně životního prostředí, jako je například dodržování nařízení a certifikace v této oblasti, šetrná produkce, ochrana využívaných přírodních zdrojů a další části ekologické politiky.
Podnikatelé by měli na společenskou odpovědnost svého podnikání klást velký důraz, protože přináší výhody nejen okolí, ale i jim samotným. Odpovědné chování například zvyšuje produktivitu práce a loajalitu zaměstnanců. A může přinést i konkurenční výhody nebo zvýšit loajalitu zákazníků.
Další články na téma společenská odpovědnost najdete na Peníze.cz.
Udržte emoce na uzdě aneb Jak chránit rodinné bohatství. Co to je a jak funguje Family Office?
Family Office představuje revoluční řešení pro správu rodinného bohatství. Co je to Family Office, jak funguje a proč je ideální pro udržení majetku i hodnot napříč generacemi? Objevte klíčové výhody, historii této služby a příklady českých Family Office, které mění způsob, jak podnikatelé chrání svůj majetek a minimalizují emocionální konflikty.
Propojuje byznys, neziskovku a politiku. Nedůvěru jsem musel prolomit, říká Školník
Vybudoval rodinnou firmu, pak založil úspěšnou neziskovku. Ta rozhýbala kulturní a společenský život v Broumově. Dnes je to úplně jiné město a také jiný Jan Školník. Předal vedení firmy mladšímu bratrovi a vydává se na novou cestu. Přinášíme vám ochutnávku rozhovoru z aktuálního tištěného Finmagu.
Antibakteriální barvy se slevou. České Mokuso nabízí pomoc lidem zasaženým povodní
Malířská společnost vyjednala pro lidi zasažené povodněmi slevu na speciální nátěry, které poskytují dlouhodobou ochranu proti plísním, bakteriím a vlhkosti. „Snížili nám cenu o čtyřicet procent a stejně tak ji my snížíme vám,“ oznámil majitel Jakub Moravec. Mokuso se tak zařadilo k řadě českých firem, které lidem poškozeným živlem pomáhají.
Levná rajčata z Afriky chtějí zválcovat kvalitou. Musíme srovnat hřiště s Evropou, říká pěstitel
Je to paradox. Karvinsko je známé spíš jako oblast s průmyslovým potenciálem než úrodná půda pro pěstování teplomilné zeleniny. Přesto zde už několik let dozrává přes pět tisíc tun rajčat ročně. A letos to bude ještě o tisíc tun víc. Za vším hledejte Jiřího Stodůlku a jeho tým nadšených odborníků z farmy Bezdínek. „Letošní sezona bude dobrá, produkce je zatím rekordní, máme perfektně sehraný tým skvělých lidí a spoustu nadšení,“ věří optimisticky.
Inovovali jste letos svůj byznys? Zkuste štěstí v celostátní soutěži
Asociace malých a středních podniků a živnostníků (AMSP) vypsala soutěž pro všechny živnostníky, mikro, malé a střední podniky, které za poslední rok věnovaly energii do přeměny svého fungování. Nejste to právě vy?
Udržitelnost, nebo greenwashing? Odpovědné firmy mohou získat konkurenční výhodu
Společenská odpovědnost podniků (CSR) a environmentální, sociální a správní řízení (ESG). Dvě oblasti, které jsou při řízení firem stále důležitější. Jsou v dnešní době už opravdu nutné? Podíváme se na to v dalším díle speciálu Jak na podnikání.

Co jsou to sociální firmy a proč jsou důležité? Zlatá vážka ocení ty nejlepší
Lidé s hendikepem, ať už zdravotním nebo sociálním, potřebují mnohem víc než práci. Musí dostat příležitost začlenit se do společnosti a dál se rozvíjet. Právě to umožňuje sociální podnikání. Nejinspirativnější sociální firmy letos poprvé ocení národní ceny Zlatá vážka.

Velké značky pod tlakem mileniálů. Brand aktivismus stále víc sílí
Aktivismus značek se někdy rovnou odvážně spojuje s novou fází kapitalismu. Hranice mezi bojem za všeobecné blaho a úsilím o zisk se v ní stále více rozmazává. Skutečnost je trochu složitější, nicméně „korporátní aktivismus“ je symbolem doby.

Společenská odpovědnost v domácím byznysu. Jak pomáhají české firmy?
Ke konci roku si na nějakou tu dobročinnost a charitu vzpomene skoro každý. Nejlepší je ale pomáhat průběžně a celoročně. Přečtěte si, kde se angažují zástupci byznysu v Česku.

Očima expertů: Hledáme nového Baťu
Významných finančníků a podnikatelů máme v Česku spoustu. Jen velkým úspěchem a penězi by to ale nemělo končit. Kdo dnes navazuje na baťovskou tradici, výrazně se angažuje ve svém kraji a dokáže ostatní obohatit i svými nápady, přístupem a filozofií?

„Byl jste někdy na úřadu práce?“ Outplacement pomáhá vyhazovaným i vyhazujícím
Pro outplacement zatím nemáme a možná nikdy ani mít nebudeme vlastní slovo. Služba, která pomáhá firmám překonat s citem a se ctí vyhazovy zaměstnanců a propuštěným zase hledat novou práci, v Česku pomaličku zdomácňuje. Povídali jsme si o ní s Evou Kramešovou, která právě takové programy zaštiťuje u personální agentury Hays.

Nikoho nezaměstnám. Jsem asociální?
Musím se omluvit. Nedávno jsem zveřejnil článek s názvem Proč vás nezaměstnám. Byl to velmi hulvátský článek. Něco tak obhroublého zkrátka do slušné společnosti nepatří. A jako by to nestačilo, vykřikoval jsem navíc, že „bych nikdy nezaměstnal ženu“.