Články na téma: značky
Další články na téma značky najdete na Peníze.cz.
Aktivismus je nástroj, jak se odlišit na trhu. Musíte ale znát svůj kmen, říká reklamní stratég
Nástup Donalda Trumpa do Bílého domu neznamená jen nepředvídatelné celní války, ale i proměnu marketingové komunikace firem. Velcí globální hráči jako Google nebo Walmart utlumují své programy diverzity a méně se pouštějí do aktivistických kampaní k polarizujícím tématům. Je tedy brand aktivismus mrtvý? „Pokud máte loajální kmen zákazníků, měli byste nyní ve svém aktivismu ještě přitvrdit,“ oponuje v rozhovoru pro Finmag reklamní stratég Adam Ondráček ze studia Kontra.
Kdo oblékl olympioniky a kdo šije kostkované gatě s kytkou? Český outdoorový kvíz
Smysl pro outdoor máme od dob, kdy trempíky honil hajný z lesa holí. Outdoorová velmoc jsme od devadesátek. Chodíme, jezdíme, běháme, lezeme, bivakujeme, kempujeme jak o život a hlavně: jak za socíku nešlo koupit vybavení, naučili jsme se ho dělat samodomo. Ti nejšikovnější z toho udělali byznys. Jsou boží. Znáte jedničky českého outdooru?
Kde je svět ještě v pořádku? Ukažte, jak znáte motta českých značek
Slogan bývá spojený s jednou reklamní kampaní. Anebo mívají svůj slogan či motto firmy nastálo. Nebo aspoň na dlouho. Just do it je prostě Nike, ať se zrovna prodávají plavky, nebo čepice na lyžovačku. V tomhle kvízu jsme se zaměřili na slogany českých firem. Tak ukažte, jak se vyznáte.
Chcete uspět? Buďte zapamatovatelní, až pak můžete prodávat všem, radí marketingový mág
Marketing není jen reklama, ale celý soubor aktivit, jejichž cílem je identifikovat příležitost, pochopit potřeby zákazníků a co nejefektivněji je s daným produktem či službou i pravidelně oslovovat. A samozřejmě také přinášet peníze. „Dokud ale nejste v hlavě zákazníka, nejste pro něj vůbec,“ říká v novém DoToho! podcastu marketingový expert Jan Brejcha.
Sbohem boomeři, nová éra je tu! Proč Jaguar pošlapává tradice a sází na hýřivý modernismus
Majitelé či manažeři zavedených značek občas pocítí palčivou touhu po zásadní změně. Někdy z nutnosti, jindy jen z nutkání zanechat po sobě nějakou stopu. A tak došla řada i na slavnou automobilovou značku Jaguar. Proč? A vyplatí se jí nekompromisní sázka na modernismus?

Známé značky, co změnily jméno. Prověřte svou paměť v kvízu
Se změnou jména jde samozřejmě většinou ruku v ruce změna tváře, loga, barev… Někdy změnu společnost chce, jindy je důsledkem třeba změny vlastnické struktury, jak se říká tomu, když vás někdo koupí. Tady se ale po příčinách neptáme. Zajímá nás jediné: víte, jak se tenhle podnik jmenoval dřív? Tak schválně!
Jesenka, Kofila, Lentilky. Kvíz, na který se sbíhají sliny. Vyznáte se ve slavných značkách?
Některé z nich si v Česku (a na Slovensku) vychutnáváme už přes sto roků, ostatní aspoň desítky let. Některé jsou pro nás už jen chutí vzdáleného dětství, jiné sypeme do košíků dodnes. Vyzkoušejte si, co víte o nejslavnějších značkách nejen sladkostí, ale i jiných dobrot.
Igráček, Kofola, Mototechna. Jak znáte značky, které dokázaly vstát z mrtvých?
Ateisti a pohani oslavují příchod jara. Křesťan si připomíná zázrak zmrtvýchvstání spasitele, ke kterému – jak věří – došlo před téměř dvěma tisíci lety. A my si připomeneme zázračná, ale objektivně doložitelná vzkříšení některých českých značek. Ukažte, jak se vyznáte.
Instatní polévka je instantní polévka. Klient ocení hlavně upřímnost, říká expertka na značky
V minulosti český design pokulhával za západními trendy, dnes už to neplatí. Podle Any Maselli, generální ředitelky brandingové agentury Unity, si lidé už nenechají reklamou jen tak něco namluvit. Ve světě propagace mají stále silnější slovo otevřenost a čest. A aktuálně i retro vlna.

Levná čínská auta evropský autoprůmysl nezničí. Cestu ukazuje Volvo
Už roky se mluví o čínských autech jako o hrozbě pro evropský autoprůmysl. A s nástupem elektromobilů to má prý být ještě horší. Realita ale zatím černé zítřky pro automobilky a růžové pro zákazníky nepotvrzuje a nevypadá to, že by se ryze čínské značky mohly v dohledné době v Evropě nějak dramaticky prosadit. Cestu sice našly, hlavním překážkou jsou ale překvapivě ceny.

Nejcennější značky světa? Google a Apple. Na jak dlouho?
Společnost Interbrand zveřejnila aktualizovaný přehled nejcennějších značek na světě. Podívejte se, jak si vedou akcie společností, které tyto značky vlastní.

Daniel Köppl: Nejde jen neustále růst
Mediální expert Daniel Köppl je pověstný svými kritickými názory. Servítky si nebral ani v našem exkluzivním rozhovoru. Lidé z médií a marketingu, zadavatelé reklamy – na nikom nezůstala nit suchá.