Předplatit časopis Finmag

Články na téma: značky

Další články na téma značky najdete na Peníze.cz.

Aktivismus je nástroj, jak se odlišit na trhu. Musíte ale znát svůj kmen, říká reklamní stratégrozhovor

Aktivismus je nástroj, jak se odlišit na trhu. Musíte ale znát svůj kmen, říká reklamní stratég

Nástup Donalda Trumpa do Bílého domu neznamená jen nepředvídatelné celní války, ale i proměnu marketingové komunikace firem. Velcí globální hráči jako Google nebo Walmart utlumují své programy diverzity a méně se pouštějí do aktivistických kampaní k polarizujícím tématům. Je tedy brand aktivismus mrtvý? „Pokud máte loajální kmen zákazníků, měli byste nyní ve svém aktivismu ještě přitvrdit,“ oponuje v rozhovoru pro Finmag reklamní stratég Adam Ondráček ze studia Kontra.

Petr Vidomus21. 5. 2025
Kdo oblékl olympioniky a kdo šije kostkované gatě s kytkou? Český outdoorový kvízkvíz
 5 320

Kdo oblékl olympioniky a kdo šije kostkované gatě s kytkou? Český outdoorový kvíz

Smysl pro outdoor máme od dob, kdy trempíky honil hajný z lesa holí. Outdoorová velmoc jsme od devadesátek. Chodíme, jezdíme, běháme, lezeme, bivakujeme, kempujeme jak o život a hlavně: jak za socíku nešlo koupit vybavení, naučili jsme se ho dělat samodomo. Ti nejšikovnější z toho udělali byznys. Jsou boží. Znáte jedničky českého outdooru?

Gabriel Pleska3. 5. 2025
Kde je svět ještě v pořádku? Ukažte, jak znáte motta českých značekkvíz
 8 148

Kde je svět ještě v pořádku? Ukažte, jak znáte motta českých značek

Slogan bývá spojený s jednou reklamní kampaní. Anebo mívají svůj slogan či motto firmy nastálo. Nebo aspoň na dlouho. Just do it je prostě Nike, ať se zrovna prodávají plavky, nebo čepice na lyžovačku. V tomhle kvízu jsme se zaměřili na slogany českých firem. Tak ukažte, jak se vyznáte.

Gabriel Pleska8. 2. 2025
Chcete uspět? Buďte zapamatovatelní, až pak můžete prodávat všem, radí marketingový mágJak na podnikání
 7 090

Chcete uspět? Buďte zapamatovatelní, až pak můžete prodávat všem, radí marketingový mág

Marketing není jen reklama, ale celý soubor aktivit, jejichž cílem je identifikovat příležitost, pochopit potřeby zákazníků a co nejefektivněji je s daným produktem či službou i pravidelně oslovovat. A samozřejmě také přinášet peníze. „Dokud ale nejste v hlavě zákazníka, nejste pro něj vůbec,“ říká v novém DoToho! podcastu marketingový expert Jan Brejcha.

Michal Hron6. 2. 2025
Sbohem boomeři, nová éra je tu! Proč Jaguar pošlapává tradice a sází na hýřivý modernismuskomentář
 6 807

Sbohem boomeři, nová éra je tu! Proč Jaguar pošlapává tradice a sází na hýřivý modernismus

Majitelé či manažeři zavedených značek občas pocítí palčivou touhu po zásadní změně. Někdy z nutnosti, jindy jen z nutkání zanechat po sobě nějakou stopu. A tak došla řada i na slavnou automobilovou značku Jaguar. Proč? A vyplatí se jí nekompromisní sázka na modernismus?

Pavel Kohout28. 11. 2024
Známé značky, co změnily jméno. Prověřte svou paměť v kvízu
 8 328

Známé značky, co změnily jméno. Prověřte svou paměť v kvízu

Se změnou jména jde samozřejmě většinou ruku v ruce změna tváře, loga, barev… Někdy změnu společnost chce, jindy je důsledkem třeba změny vlastnické struktury, jak se říká tomu, když vás někdo koupí. Tady se ale po příčinách neptáme. Zajímá nás jediné: víte, jak se tenhle podnik jmenoval dřív? Tak schválně!

Gabriel Pleska7. 9. 2024
Jesenka, Kofila, Lentilky. Kvíz, na který se sbíhají sliny. Vyznáte se ve slavných značkách?kvíz
 77 044

Jesenka, Kofila, Lentilky. Kvíz, na který se sbíhají sliny. Vyznáte se ve slavných značkách?

Některé z nich si v Česku (a na Slovensku) vychutnáváme už přes sto roků, ostatní aspoň desítky let. Některé jsou pro nás už jen chutí vzdáleného dětství, jiné sypeme do košíků dodnes. Vyzkoušejte si, co víte o nejslavnějších značkách nejen sladkostí, ale i jiných dobrot.

Gabriel Pleska15. 6. 2024
Igráček, Kofola, Mototechna. Jak znáte značky, které dokázaly vstát z mrtvých? kvíz
 30 038

Igráček, Kofola, Mototechna. Jak znáte značky, které dokázaly vstát z mrtvých?

Ateisti a pohani oslavují příchod jara. Křesťan si připomíná zázrak zmrtvýchvstání spasitele, ke kterému – jak věří – došlo před téměř dvěma tisíci lety. A my si připomeneme zázračná, ale objektivně doložitelná vzkříšení některých českých značek. Ukažte, jak se vyznáte.

Gabriel Pleska30. 3. 2024
Instatní polévka je instantní polévka. Klient ocení hlavně upřímnost, říká expertka na značkyBrandInsight

Instatní polévka je instantní polévka. Klient ocení hlavně upřímnost, říká expertka na značky

V minulosti český design pokulhával za západními trendy, dnes už to neplatí. Podle Any Maselli, generální ředitelky brandingové agentury Unity, si lidé už nenechají reklamou jen tak něco namluvit. Ve světě propagace mají stále silnější slovo otevřenost a čest. A aktuálně i retro vlna.

Jitka Šorfová21. 12. 2023
Levná čínská auta evropský autoprůmysl nezničí. Cestu ukazuje Volvo
 18 330

Levná čínská auta evropský autoprůmysl nezničí. Cestu ukazuje Volvo

Už roky se mluví o čínských autech jako o hrozbě pro evropský autoprůmysl. A s nástupem elektromobilů to má prý být ještě horší. Realita ale zatím černé zítřky pro automobilky a růžové pro zákazníky nepotvrzuje a nevypadá to, že by se ryze čínské značky mohly v dohledné době v Evropě nějak dramaticky prosadit. Cestu sice našly, hlavním překážkou jsou ale překvapivě ceny.

Vojtěch Dobeš19. 6. 2023
Nejcennější značky světa? Google a Apple. Na jak dlouho?
 8 704

Nejcennější značky světa? Google a Apple. Na jak dlouho?

Společnost Interbrand zveřejnila aktualizovaný přehled nejcennějších značek na světě. Podívejte se, jak si vedou akcie společností, které tyto značky vlastní.

Jan Traxler1. 10. 2013
Daniel Köppl: Nejde jen neustále růst

Daniel Köppl: Nejde jen neustále růst

Mediální expert Daniel Köppl je pověstný svými kritickými názory. Servítky si nebral ani v našem exkluzivním rozhovoru. Lidé z médií a marketingu, zadavatelé reklamy – na nikom nezůstala nit suchá.

Ondřej Tůma24. 9. 2011