Předplatit časopis Finmag

Známé české značky rostou díky investičnímu crowdfundingu

Lenka Kinclová
Lenka Kinclová
13. 6. 2022

Značky Bagind company a Tomas Arsov, tuzemské společnosti, za kterými stojí silný podnikatelský příběh a rychlá expanze. Co je spojuje?

Známé české značky rostou díky investičnímu crowdfundingu
Zdroj: Shutterstock

Z Indie až k zahraniční expanzi

Impulsem pro vznik značky Bagind company byla cesta Lukáše Matějčka, zakladatele společnosti, do Indie. Ta ho inspirovala natolik, že se rozhodl na český trh přivést ručně vyráběné kožené batohy a tašky z udržitelných materiálů.

Každý jeho výrobek projde unikátním procesem od návrhu k výrobě prototypu u indického partnera. Všechny výrobky se šijí v několika rodinných domech uprostřed indického města Jaisalmer. K opracování používá společnost výhradně přírodní látky bez chemických příměsí.

To, že právě těmito výrobky se trefil do poptávky na trhu, se ukázalo v posledních pěti letech. Během nich dokázal ze svého nápadu vybudovat funkční eshop a otevřít pět kamenných prodejen.

Se svou společností plánuje také expanzi na několik zahraničních trhů.

Navíc z každého prodaného výrobku putuje část výdělku na nákup školních pomůcek pro indické děti.

Miliardy v pohybu - investiční speciál Finmag.czNextPage Media

Vlastní jméno jako značka

Tomáš Arsov, český kadeřník, známý například z pořadu Nůžky prosím, ze svého jména vytvořil úspěšný brand Tomas Arsov.

S touto značkou se specializuje především na výrobu vlastní kvalitní vlasové kosmetiky. Svoje produkty distribuuje prostřednictvím svého eshopu, ale dokázal je dostat i do velkých drogistických řetězců. Také on se svými produkty expandoval na zahraniční trhy.

Tomáš Arsov se kromě prodeje vlastních výrobků věnuje také provozu kadeřnického salonu a investuje dokonce do výzkumu vlasové kosmetiky. Jeho záměrem je vyrábět vlasovou kosmetiku pouze přírodní cestou a bez zbytečných chemických látek.

Co obě společnosti spojuje?

Oba podnikatelé dokázali rychle z nuly vybudovat úspěšné společnosti. Oba také kladou důraz na použití přírodních materiálů bez zbytečné chemie. Narazili také na zkostnatělý bankovní systém.

Tyto společnosti našly cestu k potřebnému kapitálu prostřednictvím investičního crowdfundingu. Spojili se s přední investiční crowdfundingovou platformou Fingood.cz, která jim dokázala nabídnout flexibilní řešení a získat peníze pro jejich byznys takřka obratem.

Individuální investoři se navíc mohli podílet na dalším rozvoji těchto známých značek.

Výhody investičního crowdfundingu

Právě rychlost a schopnost nahlížet na podnikání širší optikou dává Fingoodu a investičnímu crowdfundingu mnohem větší prostor pro lepší pochopení podnikatelských procesů. „Často se na nás obracejí společnosti, které v bance nepochodily. My jsme schopni jim podat pomocnou ruku a posoudit jejich byznys tak, jak to v bankách neumí,“ popisuje výhody crowdfundingu Vít Endler, CEO Fingood.cz.

Na vrub této moderní formy financování lze také připsat rychlost. To, co bankám trvá dlouhé měsíce, je Fingood.cz schopen zvládnout během týdnů. Společnosti navíc prostřednictvím této platformy oslovují bezmála šest tisíc individuálních investorů, ze kterých se pak v mnoha případech stávají jejich zákazníci.

Kam dál? Investice na Finmagu:

Kdy je sport skvělým byznysem a kdy ne? Čtěte v novém Finmagu

Je sport dobrý byznys? Bezpochyby. Když ale je řeč o olympiádě, není to tak jednoznačné. Pořadatelská města totiž stále víc a víc prodělávají. I miliardy dolarů.

Finmag předplatnéZdroj: Finmag

SPORTEM K BYZNYSU

Nejlépe placení sportovci? Michael Jordan, Tiger Woods, Christiano Ronaldo… • Proč se olympiáda stala globálním černým Petrem? • Jak se vrcholový závodník stane vrcholovým manažerem

BYZNYS JE HRA

„Nenapadlo by mě takovou firmu rozjíždět, kdybych neměl ADHD,“ říká Rosťa Novák o úspěšném Cirku La Putyka. • Proč Elonu Muskovi už není do smíchu • Zachránili barokní skvost, teď chtějí manželé Lazarowitz svůj zámek odkázat státu

Finmag BrandVoice: Partnerem článku je

Ohodnoťte článek

-
4
+

Sdílejte

Diskutujte

Vstoupit do diskuze
Lenka Kinclová

Lenka Kinclová

Vystudovala Provozně ekonomickou fakultu se zaměřením na marketing. Miluje solo cestování, ze kterého píše cestopisy. Jako aktivní investorka se zajímá o novinky ze světa investic a fintechu. Nyní má na... Více

Související témata

BrandVoicebyznyscrowdfundingfingoodinvesticeKdo hýbe miliardamimiliardy v pohybu

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Kdy je sport skvělým byznysem a kdy ne?

Koupit nejnovější číslo