Články na téma: knižní trh
Knižní trh je ekonomický segment zahrnující produkci, distribuci a prodej knih. Patří do něj nejen nakladatelé a knihkupci, ale také autoři, distributoři a další. Nezaměřuje se jen na tištěné publikace, ale i na elektronické knihy nebo audioknihy.
V České republice má knižní trh dlouhodobou tradici a jedná se o dynamický trh. Působí zde několik velkých nakladatelských domů, například Euromedia Group nebo Albatros Media.
Pro začínající podnikatele může být vstup na český knižní trh složitý. Konkurence velkých nakladatelství může tento proces ztěžovat, avšak důkladná analýza konkurence a identifikace cílové skupiny může pomoct v porozumění současným trendům i preferencím čtenářů, čímž se mohou podnikatelé od konkurence odlišit.
Další články na téma knižní trh najdete na Peníze.cz.
Knihobot bere sto milionů na dobytí Německa
Největší český online obchod s použitými knihami získal 4 miliony eur (100 milionů korun) na další růst v Německu. Peníze mu svěřil Genesis Growth Equity Fund I a investoři z Mitonu, kteří antikvariát podporují dlouhodobě.
Posílí silní, oslabí malí. Kam kráčí nakladatelé aneb Velký přehled knižního trhu v Česku
Co mají společného pandemie covidu, druhý rok brutální ruské války na Ukrajině a rozjíždějící se globální ekonomická krize? První i poslední. Promítly se všude: v politice, ve společnosti, v kultuře. A nutně zamávaly taky s kondicí českého knižního trhu. Začtěte se do ukázky z velkého tématu aktuálního tištěného Finmagu.
Ježíškem to nekončí. Tyhle knihy letos trhly rekordy, najdete tu svou?
Originalita, silný příběh, neotřelý styl, aktuálnost. Základní ingredience pro úspěšnou knížku. A když přidáme respektovaného autora či slavného protagonistu, je bestseller na spadnutí. Které knihy vydané česky se letos prodávaly nejlíp? V aktuálním čísle tištěného Finmagu jsme se zeptali přímo českých nakladatelů.
Knihobot už nechce být jen e-shop. V Praze otevírá první knihkupectví
Největší český knižní secondhand Knihobot před Vánoci otevírá v pražských Holešovicích své vůbec první knihkupectví. Dosud prodával tituly výhradně přes e-shop. V budoucnu chce prodejnu využít i jako prostor pro pořádaní literárních a komunitních akcí.

Horákovi: Albatros stál a padal s Harrym Potterem. Bylo třeba to změnit
Jaroslav a Silke Horákovi v obsáhlém rozhovoru vyprávějí o tom, jak z legendárního, ale skomírajícího Albatrosu, vypiplali jeden z největších nakladatelských domů v Česku. Přečtěte si ukázku z nového Finmagu.

Nový Finmag. Novější než běžný nový Finmag
Právě vyšlo nové číslo vašeho oblíbeného magazínu. Má novou šéfredaktorku a novou tvář. Je pěknější na pokoukání, čtení zůstalo. A ti dva lidé na úvodní fotce, i když to dobře maskují, to jsou největší žraloci v českém nakladatelském byznyse. Jako fakt.

Ve vlastní šťávě. Jak (se) vařil český národ podle porevolučních kuchařských knih
Řekni mi, co jíš, a já ti povím, kdo jsi! Jídlo svým způsobem skutečně odráží kulturu svých jedlíků a také jejich materiální poměry. A proměnu toho, jak jsme se od roku 1990 stravovali, můžeme sledovat na proměnách kuchařských knih. Materiálu ke zkoumání je dost, vždyť kuchařky představují zhruba desetinu (!) knižního trhu.

Poslední hradba offline světa
Proč papírové knížky nedopadly jako cédéčka? „Čtečky se sice zdokonalují, pořád se ale jen snaží tvářit jako kniha, přitom jí nesahají ani na paty,“ říkají zakladatelé úspěšného nakladatelství Jan Melvil Publishing.

Život je krátký a knížek spousta
Během hospodářské krize nakladatelství Jan Melvil Publishing málem nepřežilo. Nakonec mu zachránila život specializace na osobní rozvoj a produktivitu. Dnes patří mezi nejzajímavější podniky na českém knižním trhu. Přečtěte si rozhovor s jeho zakladateli Tomášem Baránkem a Vítem Šeborem.

Ve firmě, která chce zabít vlastní obor
Životopis zakladatele Amazonu Jeffa Bezose přináší vtahující příběh a závažné otázky.

Sedm lekcí z 645 e-booků prodaných bez nakladatele
Slyšte dobrodružný příběh jednoho podnikatelského experimentu a vezměte si užitek z jeho výsledků.

Proč e-booky nejsou a nebudou za pusu
Jeden z mýtů o digitálních médiích říká, že srazí cenu i kvalitního obsahu kamsi k nule, v případě knih do řádu desetikorun. E-booky přitom stojí skoro stejně, a někdy dokonce více než tištěné knihy. Nehoráznost? Má to přinejmenším čtyři rozumné důvody.