Knihobot už nechce být jen e-shop. V Praze otevírá první knihkupectví
Největší český knižní secondhand Knihobot před Vánoci otevírá v pražských Holešovicích své vůbec první knihkupectví. Dosud prodával tituly výhradně přes e-shop. V budoucnu chce prodejnu využít i jako prostor pro pořádaní literárních a komunitních akcí.

Proces proměny holešovické pobočky na knihkupectví začal už na podzim, kdy Knihobot začal přesouvat focení knih, sklad i expedici do hlavní pobočky ve Vysočanech. Tím vznikl volný prostor, který se nyní mění na knihkupectví, kde zákazníci najdou tisíc titulů, které si mohou rovnou koupit.
„Chtěli jsme vytvořit místo, kde si lidé mohou doslova osahat, jak perfektní mohou knihy z druhé ruky být. A protože knihy, které nabízíme, jsou opravdu stavem často k nerozeznání od těch z knihkupectví, rozhodli jsme se tak nazývat i naši prodejnu,“ komentuje v tiskové zprávě vznik knihkupectví Barbora Votavová, brand manažerka Knihobotu.
Od nového knihkupectví si společnost slibuje bližší vztah se svými zákazníky. Prostor by měl fungovat také jako místo pro sdílení společných čtenářských zážitků, v plánu jsou literární a komunitní akce. Zákazníci do nového knihkupectví i nadále mohou nosit své přečtené knihy k prodeji.


„Chceme ukázat, že knihám opravdu rozumíme, dokážeme lidem poradit s výběrem. Záleží nám na tom, aby nákup u nás vyhovoval i těm, pro které je e-shop méně schůdnou variantou, nebo těm, kdo rádi nakupují jak on-line, tak off-line,“ doplňuje Votavová.
Zakladatelé firmy Knihobot, bratři Dominik a David Gazdošovi, v rozhovoru pro Finmag.cz letos přiznali, že loni se jim nepodařilo sehnat investora, jak plánovali. Museli kvůli tomu odložit plány na expanzi a propustit třetinu lidí. Firmu se jim však podařilo stabilizovat a překlopit do zisku.
„Museli jsme udělat spoustu dalších, třeba i malých věcí. Například u marketingu jsme škrtli půlku výdajů a rozhodli se, že ho zaměříme jinak; přestali jsme cílit na stabilní zákazníky, kteří jsou typicky spokojení a vracejí se sami, a zaměřili se na místa, kde jsou lidé, kteří nás neznají. Celkově jsme pak změnili způsob práce a naše cíle a zaměřili jsme se na věci, které nám vydělávaly nejvíc peněz,“ vysvětlil změnu v procesech firmy David Gazdoš.
Knihobot funguje po celé České republice a Slovensku, expanduje i do Rakouska a Německa – knihy dokáže vyzvednout na jakékoliv adrese a stejně tak je kamkoli zaslat.
Zaujali jsme vás? Pokračujte...
Nulová DPH na knihy je podvod, vymstí se nám to, říká první československý podnikatel
Vlna není jen mrtvý plast, říká podnikatelka. V Beskydech oživuje téměř zapomenuté řemeslo
Česká zbrojovka Colt CZ dál roste, kupuje výrobce munice Sellier & Bellot
Nový Finmag na cestě, poslední šance získat aktuální číslo
Umění je jistota, když všechno ostatní kolísá. Zdražování, politika, nejistoty posledních let – to všechno ovlivnilo i trh s uměním. Ale místo propadu přišla síla. A příběhy, které stojí za to znát.
UMĚNÍ JE BYZNYS
Martin Kodl miluje modernu a vede nejúspěšnější aukční dům u nás. • Jakub Kodl se zaměřuje na současnou tvorbu a jeho KodlContemporary zastupuje nejžádanější autory. • Proč rodinný klan Kodlů už 150 let sbírá umění?
BYZNYS JE HRA
Studium molekulární biologie i zážitky z kláštera přivedly Terezu Královou k výrobě mýdel Onwa. • Pro Zdeňka Lefflera bylo otevření prvního ReFresh Bistra návratem na střední školu. • Kde se berou talenty na podnikání?
Aktuální číslo stále zakoupíte na e-shopu. Ve čtvrtek 24. dubna vychází nový tištěný Finmag. Na co se těšit? • Možná jste ho ještě neviděli, ale znáte jeho chleba: Ondřej Kuchař v pekárně Zrno zrnko. • Designová židle jako manifest? Mladí čeští tvůrci přetvářejí tradici po svém. • A k tomu kyberbezpečnost, která se už brzy dotkne tisíců českých firem – NIS2 je za rohem.
Související témata
Související články
Nejčtenější články
Aktuální číslo časopisu

Nový Finmag na cestě, poslední šance získat aktuální číslo