Články na téma: móda
Další články na téma móda najdete na Peníze.cz.
Kdo převezme slavnou značku? Jak řeší nástupnictví v čele firmy Prada či Louis Vuitton
Než úspěšní byznysmeni zestárnou, musí vyřešit, co bude dál. Někde kandidáti na ředitelské křeslo dostávají lekce matematiky, jinde stojí za pultem v prodejně. Jak to má Prada, Inditex nebo francouzský konglomerát Moët Hennessy Louis Vuitton? Dočtete se v článku, který pro vás otevíráme z tištěného Finmagu.
Enormnímu tlaku navzdory. Chrudimský CityZen roste, míří k metě 200 milionů
Výrobce chytrého oblečení CityZen, známý především díky svým „nepropotitelným“ tričkům, dosáhl v roce 2023 obratu 191 milionů korun a v příštím roce má v plánu poprvé překonat 200milionovou hranici. Pokračuje také v rozšiřování svých kamenných prodejen. Chrudimská firma v čele s podnikatelem Pavlem Hrstkou o tom ve středu informovala v tiskové zprávě.
Pro drahé kameny jezdí po celém světě. V Česku nemám konkurenci, říká brněnský šperkař
České ženy se pořád bojí nosit šperky s barevnými kameny, raději je nechávají v šuplíku a schovávají si je na slavnostní příležitosti. Podle Luboše Korbičky je to škoda. „Smaragd je kámen na každý den,“ říká brněnský šperkař, který dle svých vlastních slov nemá v Česku v oblasti zakázkové výroby šperků s barevnými drahokamy konkurenci.
Nejdřív Sparta, teď i hokejový šampionát. Dresy a šály na MS v hokeji 2024 zajišťuje česká firma
Skálopevní fotbaloví fanoušci ji pravděpodobně znají, ti hokejoví už méně. Přitom právě s hokejem se aktuálně pojí její poslední výzva: správa oficiální licence pro prodej merche v rámci aktuálního hokejového šampionátu v Česku. „Sparta je stále náš největší zákazník, ale hokejový šampionát je velká prestiž. U toho jsme nesměli chybět,“ říká šéf společnosti Footballmania Vojtěch Šišma.
Pietro Filipi se vrací na trh. Zkrachovalou značku kupuje Trenýrkárna
Společnost DaniDarx, která vlastní e-shop Trenýrkárna a vyrábí spodní prádlo pod značkami Styx a Nedeto, rozšiřuje portfolio. S podporou investičního partnera SPM koupila od investiční skupiny Natland, respektive jí vlastněného podniku Kara, značku Pietro Filipi. O ceně se obě strany obchodu rozhodly pomlčet.
Vyráběl stoly, šije pro Zemana. Do módy jde první republika, říká vyhlášený krejčí
Otrhané džínsy střídá kult. Módu první republiky si vyhlášený krejčí Jaroslav Mejta jaksepatří užívá. Muž mnoha tváří. Obleky na míru šije více než třiatřicet let. Jeho příběh je cokoliv, jenom ne všední.
Slevami jsme si zkazili zákazníky, říká zakladatel Le Premier Lohniský
Covidové lockdowny, dluhopisový průšvih, odchod z obchodních center – zatáčku nad propastí vybral Jakub Lohniský se svou oděvní značkou Le Premier na poslední chvíli. Teď plánuje restart, stejně jako celý jeho obor.
Češi a práce? Za nesmyslný plat a nejlíp za rohem, shodují se podnikatelky
Tyhle dvě podnikatelky snad nemohou být odlišnější, a přesto se krásně doplnily. Ivana Rosová by se dala nazvat renesančním člověkem, ženou mnoha profesí a zkušeností. Jitka Jarošová se naopak našla v oboru HR, kterého se už notnou řádku let urputně drží. Právě proto ale potřebovala „nakopnout“.
Puntíky byly trefa do černého, říká zakladatel módní značky Vuch
První kolekci puntíkovaných peněženek navrhl Martin Kůs ještě jako student. Vyprodaly se za pouhé dva dny. Dnes má chrudimská značka dámských peněženek, kabelek a batohů téměř 50 zaměstnanců a roční obrat 140 milionů korun. „Velkou roli hrály ty puntíky. Byla to trefa do černého,“ říká jeden ze zakladatelů módní značky Vuch.
Zlaté časy obchodních center jsou pryč
„Lidé si během dvouměsíčního lockdownu zvykli trávit čas jinak. Do nákupáků už nebudou chodit tak často,“ říká Jakub Lohniský, zakladatel módní značky Le Premier.
Móda v digitálním věku
Velká část nového čísla Finmagu je věnovaná módě. Ať chceme, nebo nechceme, obklopuje nás. A formuje. Oblečení vyrábíme rychleji, blíž a se stále menší porcí lopoty. Ne každý v tom vidí dobré zprávy. Odemykáme podstatnou část úvodního textu k tématu.
Jakub Lohniský: Šijeme zase v Česku
„Možná mluvím jako nějaký sluníčkář, ale od určitého věku a příjmu bychom se měli ptát, za jakých podmínek zboží vzniká,“ říká v obsáhlém rozhovoru zakladatel a spolumajitel Le Premier Jakub Lohniský.
Lidi si chtějí sáhnout
„V žádném byznysu nemá smysl jít proti nákupním zvyklostem zákazníků,“ vysvětluje zakladatel největšího českého e-shopu s módou Ladislav Trpák, proč Zoot.cz sází na hybridní model – kobinaci e-shopu s kamennými výdejnami zboží.
Jsem tvůrce, ne obchodník
Založte si firmu v garáži, nenechejte se semlít mašinerií, říká svým studentům návrhářka Liběna Rochová. Ona sama to před léty dokázala a prosadila se ve světě designu a módy bez velké firmy v zádech.
Král módy z Galicie si troufá na Gatese a Buffetta
Amancio Ortega prožil v rodné Galicii americký sen. Z krejčovské dílničky vybudoval módní impérium. Teď se topí v miliardách stejně jako Bill Gates nebo Warren Buffett.
Návrhářka Mimi v galaxii Praha
Narodila se v Saigonu. Praha jí připadala jako jiná galaxie. Přiletěla v patnácti. Neuměla jazyk, všichni tu vypadali jako exoti a v šatech místních velikostí plavala. Začala si oblečení přešívat, skládat jako lego. Až se jednoho dne v galaxii Praha narodila nová hvězda: módní značka La Femme MiMi.
Oldřich Bajer: Mít spoustu peněz není zodpovědnost, která by mě měla svazovat
„Nesouhlasím s názory, že je trh na internetu nasycený a že se už nebudou opakovat příležitosti, které tu byly před rokem 2000,“ říká v exkluzivním rozhovoru Oldřich Bajer, jeden z nejúspěšnějších podnikatelů v historii českého internetu.
Designérka Eliška Kuchtová: Češi a móda? Bohužel vítězí uniformnost
„Chtěla bych dělat boty, ve kterých člověk může chodit každý den po městě, a přitom ho nebudou bolet nohy. Musí být pěkné i pohodlné. To se tak často nevidí,“ říká Eliška Kuchtová, jedna z nejnadějnějších designérek své generace. Dnes pracuje pro španělskou obuvnickou firmu Camper, ale první boty si vyrobila na hodinách výtvarky – z těch, co se prodávaly, se jí prostě žádné nelíbily.
Vzepři se coolopolu! (Dřív, než to bude cool)
Greg Gutfeld žaluje na svět, ve kterém ideologii a hodnoty nahradila snaha zalíbit se „hipsterské elitě“.
Jakub Lohniský: Oblek vybírejte radši bez manželky
„Pomalu se dostáváme do fáze, kdy se lidi už tak nezajímají o samotnou značku, jako spíš o materiály a zákonitosti toho, jak se správně oblékat. Už nechceme být navlečení do polyesteru, nosit strakaté košile a boty na běhání. Je to podobné tomu, co se tu děje v gastronomii,“ říká v exkluzivním rozhovoru Jakub Lohniský, zakladatel značky Le Premier.
Apple: skvělá společnost, špatná investice
Apple vyrostl během pár let tolik, že se správci investic stydí nemít ho v portfoliu. Je Apple bublina? A pokud ano, dá se odhadnout, jak dlouho se dá před prasknutím ještě přifukovat?