https://www.finmag.cz/ekonomika/455328-pietro-filipi-se-vraci-na-trh-zkrachovalou-znacku-kupuje-trenyrkarna
Pietro Filipi se vrací na trh. Zkrachovalou značku kupuje Trenýrkárna
Společnost DaniDarx, která vlastní e-shop Trenýrkárna a vyrábí spodní prádlo pod značkami Styx a Nedeto, rozšiřuje portfolio. S podporou investičního partnera SPM koupila od investiční skupiny Natland, respektive jí vlastněného podniku Kara, značku Pietro Filipi. O ceně se obě strany obchodu rozhodly pomlčet.
Značku Pietro Filipi založil v roce 1993 Petr Hendrych. Vyráběl oděvy dodávané do obchodních řetězců a později úspěšně otevíral vlastní obchody. V roce 2017 firmu prodal investorovi Michalu Mičkovi.
Mička měl veliké plány, chystal i zahraniční expanzi, v roce 2021 ale na sebe Pietro Filipi, po 28 letech existence, podalo insolvenční návrh. V roce 2022 značku od insolvenčního správce koupil podnik Kara. Další firma, která patřila Mičkovi a kterou z insolvence zachránila společnost Natland. „Po krachu společnosti Pietro Filipi jsme chtěli zachránit alespoň značku, která měla svou hodnotu,“ říká Tomáš Raška, zakladatel a majoritní vlastník Natlandu.
„Zvažovali jsme dva nebo tři směry, kudy se ubírat, nebylo ale úplně v mých silách znovu zásadně a podstatně oživovat Karu a zároveň znovu takřka od základu budovat značku Pietro Filipi,“ vysvětluje Zdeněk Rinith, šéf Kary, proč se Natland rozhodl Pietro Filipi prodat. Kupce hledali v Česku a našli ho v Trenýrkárně.
„Po několika jednáních a poměrně velkém zájmu z trhu nás oslovila vize skupiny DaniDarx, která navíc už měla za sebou zkušenost s restartem jiné značky v minulosti. Ve finálních kolech výběru se nám tak jevili jako ideální partner,“ říká Rinith.
Majitel Trenýrkárny, společnost DaniDarx Ruslana Skopala a Adama Rožánka, pro akvizici využil podporu investora. Peníze dodala investiční skupina SPM založená Slavomírem Pavlíčkem a Markem Španělem. Ta v posledních letech byla aktivní zejména v médiích – vlastní magazín Hrot a Echo nebo paražurnalistické Parlamentní listy. Základem jejich byznysu je ale herní společnost Bohemia Interactive.
Značku se v Trenýrkárně rozhodli začít resuscitovat co nejrychleji. „Obratem jsme připravili první kolekci oblečení Pietro Filipi, jedná se o pánské boxerky, plavky, dámské kalhotky, ponožky a župany. A tím určitě nechceme končit. Pokud zákazníci vyjádří zájem, a my věříme, že ano, chceme se postupně pouštět do rozšiřování portfolia,“ věří majitelé Trenýrkárny v setrvačnost značky.
Zaujali jsme vás? Pokračujte...
Jak v trenýrkovém království vařili HDP
Colt CZ je o krok blíž převzetí výrobce munice Sellier & Bellot. Obchod schválil ÚOHS
Skladuj málo, vydělávej hodně. České Inventoro hlásí úspěšný exit, spřízněnou duši našlo v USA
Kdy je sport skvělým byznysem a kdy ne? Čtěte v novém Finmagu
Je sport dobrý byznys? Bezpochyby. Když ale je řeč o olympiádě, není to tak jednoznačné. Pořadatelská města totiž stále víc a víc prodělávají. I miliardy dolarů.
SPORTEM K BYZNYSU
Nejlépe placení sportovci? Michael Jordan, Tiger Woods, Christiano Ronaldo… • Proč se olympiáda stala globálním černým Petrem? • Jak se vrcholový závodník stane vrcholovým manažerem
BYZNYS JE HRA
„Nenapadlo by mě takovou firmu rozjíždět, kdybych neměl ADHD,“ říká Rosťa Novák o úspěšném Cirku La Putyka. • Proč Elonu Muskovi už není do smíchu • Zachránili barokní skvost, teď chtějí manželé Lazarowitz svůj zámek odkázat státu
Související témata
Související články