Pietro Filipi se vrací na trh. Zkrachovalou značku kupuje Trenýrkárna
Společnost DaniDarx, která vlastní e-shop Trenýrkárna a vyrábí spodní prádlo pod značkami Styx a Nedeto, rozšiřuje portfolio. S podporou investičního partnera SPM koupila od investiční skupiny Natland, respektive jí vlastněného podniku Kara, značku Pietro Filipi. O ceně se obě strany obchodu rozhodly pomlčet.

Značku Pietro Filipi založil v roce 1993 Petr Hendrych. Vyráběl oděvy dodávané do obchodních řetězců a později úspěšně otevíral vlastní obchody. V roce 2017 firmu prodal investorovi Michalu Mičkovi.
Mička měl veliké plány, chystal i zahraniční expanzi, v roce 2021 ale na sebe Pietro Filipi, po 28 letech existence, podalo insolvenční návrh. V roce 2022 značku od insolvenčního správce koupil podnik Kara. Další firma, která patřila Mičkovi a kterou z insolvence zachránila společnost Natland. „Po krachu společnosti Pietro Filipi jsme chtěli zachránit alespoň značku, která měla svou hodnotu,“ říká Tomáš Raška, zakladatel a majoritní vlastník Natlandu.
„Zvažovali jsme dva nebo tři směry, kudy se ubírat, nebylo ale úplně v mých silách znovu zásadně a podstatně oživovat Karu a zároveň znovu takřka od základu budovat značku Pietro Filipi,“ vysvětluje Zdeněk Rinith, šéf Kary, proč se Natland rozhodl Pietro Filipi prodat. Kupce hledali v Česku a našli ho v Trenýrkárně.
„Po několika jednáních a poměrně velkém zájmu z trhu nás oslovila vize skupiny DaniDarx, která navíc už měla za sebou zkušenost s restartem jiné značky v minulosti. Ve finálních kolech výběru se nám tak jevili jako ideální partner,“ říká Rinith.
Majitel Trenýrkárny, společnost DaniDarx Ruslana Skopala a Adama Rožánka, pro akvizici využil podporu investora. Peníze dodala investiční skupina SPM založená Slavomírem Pavlíčkem a Markem Španělem. Ta v posledních letech byla aktivní zejména v médiích – vlastní magazín Hrot a Echo nebo paražurnalistické Parlamentní listy. Základem jejich byznysu je ale herní společnost Bohemia Interactive.
Značku se v Trenýrkárně rozhodli začít resuscitovat co nejrychleji. „Obratem jsme připravili první kolekci oblečení Pietro Filipi, jedná se o pánské boxerky, plavky, dámské kalhotky, ponožky a župany. A tím určitě nechceme končit. Pokud zákazníci vyjádří zájem, a my věříme, že ano, chceme se postupně pouštět do rozšiřování portfolia,“ věří majitelé Trenýrkárny v setrvačnost značky.
Zaujali jsme vás? Pokračujte...
Jak v trenýrkovém království vařili HDP
Colt CZ je o krok blíž převzetí výrobce munice Sellier & Bellot. Obchod schválil ÚOHS
Skladuj málo, vydělávej hodně. České Inventoro hlásí úspěšný exit, spřízněnou duši našlo v USA
Umění jako jistota v nejistém světě… Čtěte v novém Finmagu
Inflace, politika i snahy o postpandemickou obnovu v posledních dvou letech ovlivnily globální i český trh s uměním. Oba však prokázaly odolnost. V turbulentních časech je umění prostě spolehlivým investičním prostředkem.
UMĚNÍ JE BYZNYS
Martin Kodl miluje modernu a vede nejúspěšnější aukční dům u nás. • Jakub Kodl se zaměřuje na současnou tvorbu a jeho KodlContemporary zastupuje nejžádanější autory. • Proč rodinný klan Kodlů už 150 let sbírá umění?
BYZNYS JE HRA
Studium molekulární biologie i zážitky z kláštera přivedly Terezu Královou k výrobě mýdel Onwa. • Pro Marka Lefflera bylo otevření prvního ReFresh Bistra návratem na střední školu. • Kde se berou talenty na podnikání?
Související témata
Související články
Nejčtenější články
Aktuální číslo časopisu

Umění jako jistota v nejistém světě… Čtěte v novém Finmagu