Články na téma: Volkswagen
Další články na téma Volkswagen najdete na Peníze.cz.
Jak Škoda ke slávě přišla. Otestujte se v kvízu, jak dobře znáte největší českou firmu
Dlouhodobě je to největší česká firma, alespoň co se tržeb týče. Je také jedním z největších českých zaměstnavatelů a největším českým exportérem. Ne nadarmo se Škoda Auto označuje za „národní stříbro“. Nebylo to tak ale vždy. Zkuste v kvízu, jak dobře znáte historii mladoboleslavské Škodovky.
Jak (a proč) Německo zbohatlo? Příběh upadajícího hospodářského zázraku
Německo máme zafixované jako superúspěšnou ekonomiku. V posledních letech má sice problémy s růstem, ale pořád patří ke světové špičce. Co ale z Německa udělalo tak úspěšnou zemi a proč právě Německo mezi ostatními hospodářsky vyniklo? Proč ne třeba Španělsko, Rumunsko nebo Turecko? A co je nejdůležitější: může dnes někdo jeho úspěch zopakovat?
Theranos, auto z Návratu do budoucnosti a další. Víte, jak vám lhali?
Někdo vám řekne, že bez lhaní se byznys dělat nedá. Aspoň ne velký. Někdo se k úspěchu prolhal. A někomu lhaní (nakonec) nepomohlo. A právě na velké lháře, které nakonec jejich lhaní dostihlo, jsme se zaměřili v našem kvízu.

Supermoderní i retro. Hipík od VW poslouží i jako služební mikrobus
Elektrický ID.Buzz svým vzhledem odkazuje na starý mikrobus Volkswagen, legendární pro svou popularitu mezi hippies. Není to ovšem auto, které by si rebelující mládež mohla dovolit. Naopak cílí spíš na ty, kteří si auto pořizují jako symbol svého postavení. Jak může taková věc fungovat? Náš test ukázal, že líp, než by člověk čekal.

Vlastnit, nebo pronajmout? Firmy hledají snadnější cestu k mobilitě
Zatímco v Německu je běžné, že si firmy auta pro svou každodenní potřebu pronajímají přes operativní leasing či podobné produkty, v Česku stále převládá zvyk vozy vlastnit. „Pomalu se to ale láme. Mentálně se v tomto posouváme na Západ,“ říká jednatel Volkswagen Financial Services Vratislav Strašil.

Skončíme jako prokletí vítězové? Gigafactory se může Česku vymstít
Má Česká republika podpořit výstavbu supermoderní továrny na automobilové baterie, takzvané gigafactory, v Plzni Líních? To je otázka. Musíme si hlavně říct, do jaké míry se vyplatí dotovat investice.

Konec dostupných aut, ziskovost má přednost. Proč Volkswagen mění strategii
Německá automobilka po desetiletí spoléhala na to, že dokáže vyrobit – a prodat – stále více aut. Pandemie i války, superdrahý přechod na elektřinu a nejistá politická budoucnost však postavily tuto strategii na hlavu: firma chce spoléhat více na Porsche a Audi než na Volkswagen.

Kdo za pět let nejvíc vydělá. Akcioví držáci očima expertů
Burzovní technologické hvězdy, covidem pošramocení titáni, nebo přehlížená ošklivá káčátka? Ptáme se investorů, na které akciové tituly vsadit v delším časovém horizontu.

Brouk pro budoucnost. Elektro(p)osel od VW mění kurz autobyznysu
První Volkswagen navržený z gruntu jako elektromobil ovlivní životy řidičů i konstruktérů podobnou měrou jako kdysi brouk. Test klíčového vozu pro budoucnost ze zimního Finmagu odemykáme online.

Nové akcie na pražské burze
Pražská burza hlásí noviny: nové emise akcií Avast, Fillamentum, Primoco UAV, Prabos plus, ale také možnost investovat v korunách do akcií Nestlé, Volkswagen, Royal Dutch Shell a dalších zahraničních akcií včetně tří ETF fondů nebo fotbalových klubů Juventus a Borussia Dortmund.

Dieselgate. Než se to promlčí
Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné
V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?

Očima expertů: Jaké akcie kupovat a jakých se zbavit?
Které akcie se teď vyplatí držet v portfoliu a kterých byste se měli co nejrychleji zbavit? Zeptali jsme se odborníků ze světa peněz.

Očima expertů: Do čeho investovat v roce 2016?
Kde letos ve světě investic hledat slepičku, která bude snášet zlatá vajíčka? Zeptali jsme se předních ekonomů, analytiků, investorů a podnikatelů.

Akcie: Bilancování roku 2015 a výhled na rok 2016
V uplynulém roce se dařilo akciím v Evropě, Japonsku a velkým hráčům na poli informačních technologií. Které akcie by mohly přinést zajímavé výnosy příští rok?

Září na trzích: Dieselgate a záporné výnosy
Akciové trhy se v září chovaly přímo vzorně, učebnicově. V srpnu se propadly, a jestli někdo čekal rychlý návrat na předchozí hodnoty, mýlil se. Přesně podle pouček hledají nový rovnovážný stav, vychylují se denně plus minus o tři procenta.

Dieselgate očima investora: Hrozba, nebo příležitost?
Akcie Volkswagenu už spadly o 60 procent. Ostatní automobilky ztratily zhruba patnáct až třicet procent tržní hodnoty. Krátkodobě může být hůř. Dlouhodobě se ovšem investorům možná nabízí zajímavá příležitost.

Německé akcie trhají rekordy
Kvantitativní uvolňování zafungovalo, alespoň podle reakce akciových trhů. Kurz eura klesá a ceny akcií napříč Evropou rostou, v Německu zvláště.

Akcie 2012: Dařilo se bankám a biotechnologiím. Kam investovat letos?
Ačkoliv to v lednu 2012 vypadalo na akciovou katastrofu, neskončil nakonec v prachu ani svět, ani akciové trhy. MSCI World vystoupal o 11 procent. Kromě bank, automobilek a biotechnologií se dařilo třeba tureckým nebo africkým akciím. Kde můžete vydělat v roce 2013?