Předplatit časopis Finmag

Prodejce jízdních kol Bikero kupuje konkurenta. Chce patřit k největším

Redakce Finmag.cz
Redakce Finmag.cz
29. 1. 2024
 7 456
aktuality

Český prodejce jízdních kol Bikero koupil společnost Cycology, prodejce zejména cyklodoplňků, kol a outdoorového vybavení. Získá s ním i e-shop a dvě prodejny. Hodnotu transakce žádná ze stran nezveřejnila.

Prodejce jízdních kol Bikero kupuje konkurenta. Chce patřit k největším
Prodejce kol Bikero kupuje konkurenci (ilustrační foto) / Zdroj: Bikero

Společnost Bikero patří s ročními tržbami kolem 150 milionů korun k důležitým hráčům na tuzemském trhu s bicykly. Koupí severočeského Cycology s ročními tržbami kolem 90 milionů korun zásadně povyroste. Podle Jana Coufala, spoluvlastníka Bikera, je koupě 90 procent Cycology (deset procent zůstává současnému jednateli) nejvýznamnější transakcí na domácím trhu s jízdními koly za posledních několik let. A dobře zapadá do růstové strategie Bikera: „Umožní nám výrazně rozšířit zákaznickou základnu, produktové portfolio a posílit i nadstandardní servis,“ říká Coufal.

Cycology vzniklo v roce 2013, působí zejména na severu Čech – prodejny má v Liberci a Jablonci na Nisou. Kromě toho ale provozuje i e-shop pro celou republiku. Bikero hodlá zachovat jak značku Cycology, tak její prodejny. Zázemí firmy ale stěhuje do svého nového distribučního centra.

„Z odlišného charakteru nabízených produktů budou těžit zákazníci obou e-shopů. Bikero bude obohaceno zejména o cyklistické komponenty a pro změnu zákazníkům Cycology se rozšíří nabídka samotných jízdních kol,“ říká Martin Kudrna, výkonný ředitel a spoluvlastník Bikero.

Tržby Bikera byly loni 150 milionů korun. Cycology utržila 90 milionů. Konsolidované tržby, jak je odhadují noví majitelé, by letos mohly být ke 300 milionům korun. Což by sloučenou firmu řadilo mezi největší tuzemské prodejce jízdních kol.

Značku Bikero založil v roce 2015 Jan Coufal. Jde o e-shop a tři kamenné obchody v Praze, jeden v Hradci Králové a sklad s výdejnou v Brandýse nad Labem. Ročně Bikero prodá na 7000 jízdních kol a dalšího cyklistického vybavení.

Zaujali jsme vás? Pokračujte...

Budou startupy motorem české ekonomiky?

Když je byznys rodu ženského… čtěte v novém Finmagu

Podnikatelek a manažerek přibývá. Jenže pomalu. Na vině jsou stále předsudky. To potvrzují i ženy, jež se na špici světového byznysu přece jen prodraly.

Finmag předplatnéZdroj: Finmag

BYZNYS JE VĚDA

Julia Sveet je šéfkou obří společnosti Accenture, ale o spolupráci s někdejšími kolegy - muži stále nevypráví ráda. • Ana Botín zase roky musela dokazovat, že v čele banky Santander není jen kvůli svému původu. • A Mary Barra? Předsudků okusila sama tolik, až v sídle General Motors rozjela projekt, který pomáhá ženám prosadit se v IT.

BYZNYS JE HRA

Když jste vědkyně a přihlásíte se do akcelerátoru pro začínající podnikatele, musíte mít fakt hodně kuráže. Aspoň jako Kateřina Komrsková. • Do smělé hry se pustila také Šárka Hayna Fuchsová, dnes řídí Volvo Czech Republic. • A kdo musí mít odvahy na rozdávání? Každý startupista, který to nezabalí po prvním nezdaru.

Ohodnoťte článek

-
-1
+

Sdílejte

Diskutujte

Vstoupit do diskuze
Redakce Finmag.cz

Redakce Finmag.cz

O podnikání píšeme v souvislostech, inspirujeme, poukazujeme na klíčové problémy podnikatelů a živnostníků. Úspěch nechceme glorifikovat jen skrze peníze, ale i společenské dopady podnikání. Píšeme o lidech,... Více

Související témata

aktualityAkviziceBikerobyznysCycologypodnikáníPodnikavé Českovolný čas

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Když je byznys rodu ženského… čtěte v novém Finmagu

Koupit nejnovější číslo