Předplatit časopis Finmag

Články na téma: e-shopy

E-shopy, jinak také elektronické obchody, jsou online platformy, kde mohou zákazníci nakupovat zboží přes internet. E-shopy se dostanou k širšímu publiku, protože nejsou omezené ani otevírací dobou, místem provozovny nebo jinými omezeními, které se váží k fyzickým prodejnám. Na e-shopech mohou obchodníci prodávat všechny možné typy produktů, od elektroniky, oblečení, potravin, knih, kosmetiky po nábytek a mnohé další.

Mezi hlavní výhody e-shopů patří právě to, že nejsou omezeny ani fyzickou lokalitou, ani časem, kdy zákazníci mohou nakoupit. Katalog produktů je také často přehlednější než vybavení fyzické prodejny, a obsahuje také mnohem více informací a porovnání různého druhu zboží.

Další výhodou e-shopů je možnost využít různé platební metody a různé druhy dopravy nebo osobního vyzvednutí. Prostřednictvím e-shopů je také možnost dostat se rychle k zákaznické podpoře a získat odpovědi nebo vyřízení reklamací v krátkém časovém období.

Pro podnikatele přináší e-shopy mnoho výhod, mohou také zásadně ovlivnit jejich úspěch a růst na trhu. Umožňují jim oslovit zákazníky, ke kterým by jinak neměli přístup, a také je provozování e-shopu levnější než provozování kamenného obchodu, kde je třeba platit nájem, údržba fyzických prostor a zařídit další položky zatěžující rozpočet.

Další články na téma e-shopy najdete na Peníze.cz.

Čínské cetky zaplavují Evropu. Postaví se Brusel konečně na odpor?komentář
 5 219

Čínské cetky zaplavují Evropu. Postaví se Brusel konečně na odpor?

Novou Hedvábnou stezku z Číny do Evropy pohání internet. Levné zboží z čínských internetových tržišť začíná na starém kontinentu drtit celá průmyslová odvětví a nevyhýbá se ani Česku. Nejvyšší čas s tím něco udělat. Jenže rychlost mezi charakteristické vlastnosti Evropské unie nepatří.

Pavel Jégl20. 5. 2025
Tržby obchodů rekordně rostly. Češi budou mít peníze i chuť utrácetaktuality

Tržby obchodů rekordně rostly. Češi budou mít peníze i chuť utrácet

Tržby v maloobchodě se v prosinci reálně meziročně zvýšily o 6,2 % a meziměsíčně o 1,2 % a překonaly tak očekávání trhu. Loňské Vánoce tak přinesly až nečekaně vysoký nákupní apetit spotřebitelů.

Redakce Finmag.cz5. 2. 2025
Začalo to pádem, teď prodává už v osmi zemích. Potenciál vidím i v USA, věří šéfka Monkey MumPodnikavé Česko
 31 337

Začalo to pádem, teď prodává už v osmi zemích. Potenciál vidím i v USA, věří šéfka Monkey Mum

Většinou byznys pádem končí. Lucii Janauer spadlo miminko z postele, a když hledala něco, co by ho chránilo před dalším pádem, našla jen – díru na trhu. Zakladatelka e-shopu Monkey Mum začala s půjčeným milionem a vírou, že prodá aspoň 60 kusů postelových zábran. Teď je prodává v osmi zemích a chystá se za oceán. Rozhovor s podnikatelkou oživuje i její investor a mentor František Zeman z IT firmy Algotech.

Radim Zelený3. 2. 2025
Startup zjednodušující online nákupy získal 30 milionů na rozvoj. Použije je nejen na expanziaktuality

Startup zjednodušující online nákupy získal 30 milionů na rozvoj. Použije je nejen na expanzi

Technologická platforma Outfindo, která zjednodušuje online nákupy složitých produktů, získala v rámci late-seed kola financování 1,2 milionu eur (přes 30 milionů korun) na svůj další rozvoj. Startup má teď v plánu další expanzi a věří, že mu získané prostředky otevřou i cestu k novým prodejním kanálům.

Redakce Finmag.cz20. 1. 2025
Neutrácejte za nové zákazníky. Co je remarketing a proč se vaší firmě vyplatí?Jak na podnikání

Neutrácejte za nové zákazníky. Co je remarketing a proč se vaší firmě vyplatí?

Oslovení nového zákazníka je mnohonásobně dražší než péče o klienty, kteří se spokojeně vrací. Proto spousta firem dobře ví, že se jim cílení marketingu na stávající zákazníky nebo ty, kteří už o nákup projevili zájem, v mnoha ohledech vyplácí mnohem víc. Této strategii v online prostředí říkáme remarketing a má svá pravidla a osvědčené postupy. V rámci seriálu Jak na podnikání si dnes řekneme, jak na něj.

Alena Šafrová Drášilová13. 11. 2024
OBRAZEM: První event Finmagu? Večer plný informací, ale i radosti a skvělé atmosféryreportáž

OBRAZEM: První event Finmagu? Večer plný informací, ale i radosti a skvělé atmosféry

Působivé prostředí Pragerových kostek v areálu Emauzského kláštera, víc než stovka malých a středních podnikatelů, zástupců finančních institucí či expertů na e-commerce a řada praktických informací či hlubokých debat. Tak ve zkratce vypadal první event Finmagu, který proběhl 14. října v pražském Centru architektury a plánování (CAMP). Přinášíme vám fotoreportáž z akce.

Redakce Finmag.cz9. 11. 2024
Rozšoupnou se Češi až na Vánoce? Maloobchodní tržby zatím rostou jen pomaluaktuality

Rozšoupnou se Češi až na Vánoce? Maloobchodní tržby zatím rostou jen pomalu

Tržby v maloobchodě se v září reálně zvýšily meziročně o 5,6 % a meziměsíčně o 0,2 %. V růstu by podle očekávání ekonomů měly pokračovat i nadále, hlavně díky zvyšování reálných příjmů domácností.

Redakce Finmag.cz7. 11. 2024
Obouvání je věda, ale ne jaderná fyzika, směje se zakladatelka brněnské BosonožkyPodnikavé Česko

Obouvání je věda, ale ne jaderná fyzika, směje se zakladatelka brněnské Bosonožky

Zuzana Sovjáková Koubková si první synovy botičky pečlivě schovala. Jsou pro ni připomínkou startu prosperující firmy. Díky shánění vhodné obuvi totiž objevila nejen fenomén barefoot, ale i díru na trhu. Její internetový obchod Bosonožka rostl rychleji než synova noha a po devíti letech se chystá expandovat do zahraničí. „V současnosti firmu tvoří tým třiceti stálých zaměstnanců a už jsou činnosti, do kterých nezasahuji,“ přiznává.

Jana Šulistová4. 11. 2024
Jak na vlastní e-shop? A vyplatí se tržiště? Experti radí, jak uspět v online světěkonference

Jak na vlastní e-shop? A vyplatí se tržiště? Experti radí, jak uspět v online světě

Prodáváte online vlastní produkt nebo jen přeprodáváte produkty jiných značek? Pak právě pro vás byl určen druhý blok prvního eventu magazínu Finmag, který rozebíral cesty, jak uspět v online světě. Vyplatí se vyvíjet vlastní e-shop, je lepší sáhnout po hotových řešeních, nebo se vyplatí vstup na stále populárnější online tržiště? To vše jsme pro vás rozebrali společně se čtveřicí expertů.

Michal Hron25. 10. 2024
Internetové obchody táhnou růst maloobchodu, tržby stouply o 16,1 %aktuality

Internetové obchody táhnou růst maloobchodu, tržby stouply o 16,1 %

Tržby v maloobchodě se v srpnu reálně zvýšily meziročně o 5,3 % a meziměsíčně o 0,1 %. Překonaly odhady analytiků, kteří aktuální čísla hodnotí jako jednoznačně pozitivní vývoj pro celou českou ekonomiku. Na růstu tržeb přitom profitují zejména internetové obchody.

Redakce Finmag.cz8. 10. 2024
Jak prodávat na Amazonu? Prosadit se na největším tržišti světa není zadarmopozvánka

Jak prodávat na Amazonu? Prosadit se na největším tržišti světa není zadarmo

Nejednoho podnikajícího Čecha už napadlo, že cesta ke světové expanzi vede přes takzvaná online tržiště. Ta se v poslední době skloňují zejména v souvislosti s agresivními kampaněmi dravých čínských hráčů typu Temu či Shein. Oproti tomu největšímu – Amazonu – jsou to ale jen malé rybky. Jak tedy uspět na největším online tržišti světa?

Michal Hron7. 10. 2024
Obří zakázka pro obchodní dům Máj byla zlom. Digitální truhláři z Rousínova míří za hranicePodnikavé Česko
 12 189

Obří zakázka pro obchodní dům Máj byla zlom. Digitální truhláři z Rousínova míří za hranice

Na nové podobě pražského obchodního domu Máj má rousínovská firma Dřevodílo velký podíl. Dodala čtyři patra atypického nábytku. „Půl roku jsme nedělali nic jiného. Byla to nejnáročnější zakázka za deset let,“ říká majitel a CEO Michal Navrátil. Dynamický projekt pomohl firmě získat zkušenosti, díky kterým má šanci prorazit za hranice.

Martina Fojtů2. 9. 2024
Internetová tržiště drtí malé e-shopy. Jak přežít v éře gigantůkomentář
 5 059

Internetová tržiště drtí malé e-shopy. Jak přežít v éře gigantů

Velká internetová tržiště válcují malé e-shopy. Obři mají kapitál, odřízli konkurenci od reklamy a zdá se, že je marné jim vzdorovat. Na trhu je ale místo i pro malé. Známe klíč k přežití.

Oldřich Vávra29. 8. 2024
Manipulativní praktiky a zastření prodejci. Čínské Temu nehraje fér, stěžuje si dTestMarketplace

Manipulativní praktiky a zastření prodejci. Čínské Temu nehraje fér, stěžuje si dTest

Skupina evropských spotřebitelských organizací včetně českého dTestu podala stížnost na čínské online tržiště Temu. U dozorových orgánů a Evropské komise napadají zejména netransparentnost platformy i manipulativní praktiky, které Temu podle nich používá. „Spotřebitelé by si měli dát velký pozor,“ říká ředitelka dTestu Eduarda Hekšová.

Michal Hron16. 5. 2024
Temu, Shein a další…? Zbytečný humbuk, malým e-shopům se daří i takkomentář
 182 962

Temu, Shein a další…? Zbytečný humbuk, malým e-shopům se daří i tak

Unikátní nabídka a věrní zákazníci. Dvě věci, které malým e-shopům v masivní záplavě online tržišť udržují jejich pozici na trhu. A co víc, ony dokonce i rostou. Na hodnocení dopadů vstupu Temu a podobných na český trh je tak stále ještě brzy, píše v komentáři k aktuální kauze kolem online tržiště Temu šéf české e-shopové jedničky Shoptet.

Samuel Huba24. 4. 2024
My nic, to prodejci. Čínské Temu plně obnažuje mnohem širší problémMarketplace
 80 801

My nic, to prodejci. Čínské Temu plně obnažuje mnohem širší problém

Internetová tržiště, anglicky marketplaces, jsou jasným trendem poslední doby. Jejich principem je přímé propojování prodejců a zákazníků za úplatu, samy platformy pak vystupují jen v roli mediátora. S tím ovšem souvisí i zásadní nedostatek celého systému: zodpovědnost za neplnění platných pravidel se tříští. A vymáhat je často ani nelze.

Michal Hron19. 4. 2024
Ovládli Česko, dobývají svět. Znáte naše firmy, kterým se podařilo prorazit ven?kvíz
 9 244

Ovládli Česko, dobývají svět. Znáte naše firmy, kterým se podařilo prorazit ven?

Máme šikovné podnikatele, pro které jsou hranice opravdu jen čára na mapě. Něco, co je nemůže zastavit, když je jim Česko malé. A tak se seberou a expandují. Otevírají zahraniční pobočky a sklady, zavádějí lokální verze svých značek – a některým se zatraceně daří. Vyznáte se v našich vzorných reprezentantech?

Gabriel Pleska10. 2. 2024
Covidový boom je pryč. Zákazníci už nezmatkují a čekají na slevy, říká expert na e-shopypodcast

Covidový boom je pryč. Zákazníci už nezmatkují a čekají na slevy, říká expert na e-shopy

Trh s e-shopy začíná po 25 letech nepřetržitého růstu klesat. Odborník na internetové obchody Martin Kudrna ale v podcastu mentoringového programu DoToho! vysvětluje, že rozhodně není čas zmatkovat. „Žádný velký propad to není, spíš jen korekce,“ upozorňuje šéf firmy Bikero.cz.

Adam Štěpánek7. 12. 2023
Revoluce kapitalismu? S předplatným lidé utrácejí víc, říká Bena z Alza.cz
 13 020

Revoluce kapitalismu? S předplatným lidé utrácejí víc, říká Bena z Alza.cz

Petr Bena sní o tom, že každý Čech bude mít AlzaBox pět minut od domova nebo práce. Moderní je podle něj nevlastnit, ale předplácet si. „Proč máme vyrábět věci, které se používají v jednom procentu času své existence?“ ptá se místopředseda představenstva největšího českého e-shopu.

Michael Durčák12. 12. 2022
Milionáři z TikToku. Jak se v pandemii vydělává na prodeji šuntu z Číny
 24 229

Milionáři z TikToku. Jak se v pandemii vydělává na prodeji šuntu z Číny

Je mi patnáct a během karantény jsem si vydělal padesát tisíc dolarů, tvrdí britský teenager v krátkém videu. Zkusit si to můžete taky. Nejdřív ale zaplaťte.

Adam Zámečník20. 1. 2021
Lidi si chtějí sáhnout
 10 405

Lidi si chtějí sáhnout

„V žádném byznysu nemá smysl jít proti nákupním zvyklostem zákazníků,“ vysvětluje zakladatel největšího českého e-shopu s módou Ladislav Trpák, proč Zoot.cz sází na hybridní model – kobinaci e-shopu s kamennými výdejnami zboží.

Ondřej Tůma4. 11. 2017
1/2