Články na téma: e-shopy
E-shopy, jinak také elektronické obchody, jsou online platformy, kde mohou zákazníci nakupovat zboží přes internet. E-shopy se dostanou k širšímu publiku, protože nejsou omezené ani otevírací dobou, místem provozovny nebo jinými omezeními, které se váží k fyzickým prodejnám. Na e-shopech mohou obchodníci prodávat všechny možné typy produktů, od elektroniky, oblečení, potravin, knih, kosmetiky po nábytek a mnohé další.
Mezi hlavní výhody e-shopů patří právě to, že nejsou omezeny ani fyzickou lokalitou, ani časem, kdy zákazníci mohou nakoupit. Katalog produktů je také často přehlednější než vybavení fyzické prodejny, a obsahuje také mnohem více informací a porovnání různého druhu zboží.
Další výhodou e-shopů je možnost využít různé platební metody a různé druhy dopravy nebo osobního vyzvednutí. Prostřednictvím e-shopů je také možnost dostat se rychle k zákaznické podpoře a získat odpovědi nebo vyřízení reklamací v krátkém časovém období.
Pro podnikatele přináší e-shopy mnoho výhod, mohou také zásadně ovlivnit jejich úspěch a růst na trhu. Umožňují jim oslovit zákazníky, ke kterým by jinak neměli přístup, a také je provozování e-shopu levnější než provozování kamenného obchodu, kde je třeba platit nájem, údržba fyzických prostor a zařídit další položky zatěžující rozpočet.
Další články na téma e-shopy najdete na Peníze.cz.
Čínské cetky zaplavují Evropu. Postaví se Brusel konečně na odpor?
Novou Hedvábnou stezku z Číny do Evropy pohání internet. Levné zboží z čínských internetových tržišť začíná na starém kontinentu drtit celá průmyslová odvětví a nevyhýbá se ani Česku. Nejvyšší čas s tím něco udělat. Jenže rychlost mezi charakteristické vlastnosti Evropské unie nepatří.
Tržby obchodů rekordně rostly. Češi budou mít peníze i chuť utrácet
Tržby v maloobchodě se v prosinci reálně meziročně zvýšily o 6,2 % a meziměsíčně o 1,2 % a překonaly tak očekávání trhu. Loňské Vánoce tak přinesly až nečekaně vysoký nákupní apetit spotřebitelů.
Začalo to pádem, teď prodává už v osmi zemích. Potenciál vidím i v USA, věří šéfka Monkey Mum
Většinou byznys pádem končí. Lucii Janauer spadlo miminko z postele, a když hledala něco, co by ho chránilo před dalším pádem, našla jen – díru na trhu. Zakladatelka e-shopu Monkey Mum začala s půjčeným milionem a vírou, že prodá aspoň 60 kusů postelových zábran. Teď je prodává v osmi zemích a chystá se za oceán. Rozhovor s podnikatelkou oživuje i její investor a mentor František Zeman z IT firmy Algotech.
Startup zjednodušující online nákupy získal 30 milionů na rozvoj. Použije je nejen na expanzi
Technologická platforma Outfindo, která zjednodušuje online nákupy složitých produktů, získala v rámci late-seed kola financování 1,2 milionu eur (přes 30 milionů korun) na svůj další rozvoj. Startup má teď v plánu další expanzi a věří, že mu získané prostředky otevřou i cestu k novým prodejním kanálům.
Neutrácejte za nové zákazníky. Co je remarketing a proč se vaší firmě vyplatí?
Oslovení nového zákazníka je mnohonásobně dražší než péče o klienty, kteří se spokojeně vrací. Proto spousta firem dobře ví, že se jim cílení marketingu na stávající zákazníky nebo ty, kteří už o nákup projevili zájem, v mnoha ohledech vyplácí mnohem víc. Této strategii v online prostředí říkáme remarketing a má svá pravidla a osvědčené postupy. V rámci seriálu Jak na podnikání si dnes řekneme, jak na něj.
OBRAZEM: První event Finmagu? Večer plný informací, ale i radosti a skvělé atmosféry
Působivé prostředí Pragerových kostek v areálu Emauzského kláštera, víc než stovka malých a středních podnikatelů, zástupců finančních institucí či expertů na e-commerce a řada praktických informací či hlubokých debat. Tak ve zkratce vypadal první event Finmagu, který proběhl 14. října v pražském Centru architektury a plánování (CAMP). Přinášíme vám fotoreportáž z akce.
Rozšoupnou se Češi až na Vánoce? Maloobchodní tržby zatím rostou jen pomalu
Tržby v maloobchodě se v září reálně zvýšily meziročně o 5,6 % a meziměsíčně o 0,2 %. V růstu by podle očekávání ekonomů měly pokračovat i nadále, hlavně díky zvyšování reálných příjmů domácností.
Obouvání je věda, ale ne jaderná fyzika, směje se zakladatelka brněnské Bosonožky
Zuzana Sovjáková Koubková si první synovy botičky pečlivě schovala. Jsou pro ni připomínkou startu prosperující firmy. Díky shánění vhodné obuvi totiž objevila nejen fenomén barefoot, ale i díru na trhu. Její internetový obchod Bosonožka rostl rychleji než synova noha a po devíti letech se chystá expandovat do zahraničí. „V současnosti firmu tvoří tým třiceti stálých zaměstnanců a už jsou činnosti, do kterých nezasahuji,“ přiznává.
Jak na vlastní e-shop? A vyplatí se tržiště? Experti radí, jak uspět v online světě
Prodáváte online vlastní produkt nebo jen přeprodáváte produkty jiných značek? Pak právě pro vás byl určen druhý blok prvního eventu magazínu Finmag, který rozebíral cesty, jak uspět v online světě. Vyplatí se vyvíjet vlastní e-shop, je lepší sáhnout po hotových řešeních, nebo se vyplatí vstup na stále populárnější online tržiště? To vše jsme pro vás rozebrali společně se čtveřicí expertů.
Internetové obchody táhnou růst maloobchodu, tržby stouply o 16,1 %
Tržby v maloobchodě se v srpnu reálně zvýšily meziročně o 5,3 % a meziměsíčně o 0,1 %. Překonaly odhady analytiků, kteří aktuální čísla hodnotí jako jednoznačně pozitivní vývoj pro celou českou ekonomiku. Na růstu tržeb přitom profitují zejména internetové obchody.
Jak prodávat na Amazonu? Prosadit se na největším tržišti světa není zadarmo
Nejednoho podnikajícího Čecha už napadlo, že cesta ke světové expanzi vede přes takzvaná online tržiště. Ta se v poslední době skloňují zejména v souvislosti s agresivními kampaněmi dravých čínských hráčů typu Temu či Shein. Oproti tomu největšímu – Amazonu – jsou to ale jen malé rybky. Jak tedy uspět na největším online tržišti světa?
Obří zakázka pro obchodní dům Máj byla zlom. Digitální truhláři z Rousínova míří za hranice
Na nové podobě pražského obchodního domu Máj má rousínovská firma Dřevodílo velký podíl. Dodala čtyři patra atypického nábytku. „Půl roku jsme nedělali nic jiného. Byla to nejnáročnější zakázka za deset let,“ říká majitel a CEO Michal Navrátil. Dynamický projekt pomohl firmě získat zkušenosti, díky kterým má šanci prorazit za hranice.
Internetová tržiště drtí malé e-shopy. Jak přežít v éře gigantů
Velká internetová tržiště válcují malé e-shopy. Obři mají kapitál, odřízli konkurenci od reklamy a zdá se, že je marné jim vzdorovat. Na trhu je ale místo i pro malé. Známe klíč k přežití.
Manipulativní praktiky a zastření prodejci. Čínské Temu nehraje fér, stěžuje si dTest
Skupina evropských spotřebitelských organizací včetně českého dTestu podala stížnost na čínské online tržiště Temu. U dozorových orgánů a Evropské komise napadají zejména netransparentnost platformy i manipulativní praktiky, které Temu podle nich používá. „Spotřebitelé by si měli dát velký pozor,“ říká ředitelka dTestu Eduarda Hekšová.
Temu, Shein a další…? Zbytečný humbuk, malým e-shopům se daří i tak
Unikátní nabídka a věrní zákazníci. Dvě věci, které malým e-shopům v masivní záplavě online tržišť udržují jejich pozici na trhu. A co víc, ony dokonce i rostou. Na hodnocení dopadů vstupu Temu a podobných na český trh je tak stále ještě brzy, píše v komentáři k aktuální kauze kolem online tržiště Temu šéf české e-shopové jedničky Shoptet.
My nic, to prodejci. Čínské Temu plně obnažuje mnohem širší problém
Internetová tržiště, anglicky marketplaces, jsou jasným trendem poslední doby. Jejich principem je přímé propojování prodejců a zákazníků za úplatu, samy platformy pak vystupují jen v roli mediátora. S tím ovšem souvisí i zásadní nedostatek celého systému: zodpovědnost za neplnění platných pravidel se tříští. A vymáhat je často ani nelze.
Ovládli Česko, dobývají svět. Znáte naše firmy, kterým se podařilo prorazit ven?
Máme šikovné podnikatele, pro které jsou hranice opravdu jen čára na mapě. Něco, co je nemůže zastavit, když je jim Česko malé. A tak se seberou a expandují. Otevírají zahraniční pobočky a sklady, zavádějí lokální verze svých značek – a některým se zatraceně daří. Vyznáte se v našich vzorných reprezentantech?
Covidový boom je pryč. Zákazníci už nezmatkují a čekají na slevy, říká expert na e-shopy
Trh s e-shopy začíná po 25 letech nepřetržitého růstu klesat. Odborník na internetové obchody Martin Kudrna ale v podcastu mentoringového programu DoToho! vysvětluje, že rozhodně není čas zmatkovat. „Žádný velký propad to není, spíš jen korekce,“ upozorňuje šéf firmy Bikero.cz.

Revoluce kapitalismu? S předplatným lidé utrácejí víc, říká Bena z Alza.cz
Petr Bena sní o tom, že každý Čech bude mít AlzaBox pět minut od domova nebo práce. Moderní je podle něj nevlastnit, ale předplácet si. „Proč máme vyrábět věci, které se používají v jednom procentu času své existence?“ ptá se místopředseda představenstva největšího českého e-shopu.

Milionáři z TikToku. Jak se v pandemii vydělává na prodeji šuntu z Číny
Je mi patnáct a během karantény jsem si vydělal padesát tisíc dolarů, tvrdí britský teenager v krátkém videu. Zkusit si to můžete taky. Nejdřív ale zaplaťte.

Lidi si chtějí sáhnout
„V žádném byznysu nemá smysl jít proti nákupním zvyklostem zákazníků,“ vysvětluje zakladatel největšího českého e-shopu s módou Ladislav Trpák, proč Zoot.cz sází na hybridní model – kobinaci e-shopu s kamennými výdejnami zboží.