Předplatit časopis Finmag

Články na téma: potravinářský průmysl

Další články na téma potravinářský průmysl najdete na Peníze.cz.

Jesenka, Kofila, Lentilky. Kvíz, na který se sbíhají sliny. Vyznáte se ve slavných značkách?kvíz
 74 216

Jesenka, Kofila, Lentilky. Kvíz, na který se sbíhají sliny. Vyznáte se ve slavných značkách?

Některé z nich si v Česku (a na Slovensku) vychutnáváme už přes sto roků, ostatní aspoň desítky let. Některé jsou pro nás už jen chutí vzdáleného dětství, jiné sypeme do košíků dodnes. Vyzkoušejte si, co víte o nejslavnějších značkách nejen sladkostí, ale i jiných dobrot.

Gabriel Pleska15. 6. 2024
Od pleskání po formovací stroj. Olomoucké tvarůžky slaví sto let od klíčové revolucesuccess story

Od pleskání po formovací stroj. Olomoucké tvarůžky slaví sto let od klíčové revoluce

Olomoucké tvarůžky netřeba představovat. Jediný český sýr je ostatně pro svou originalitu chráněn evropským označením původu. Málokdo už ale ví, že historie výroby tvarůžku sahá až do 16. století, kdy se formovaly pleskáním v rukou v malých domácích dílnách. Letos je to sto let, co se o výrobu začaly starat stroje, které umožnily rozšíření pochoutky k masám.

Redakce Finmag.cz5. 6. 2024
První nápoj skončil v kanálu, teď je Kitl hit. Na růstu je nejtěžší změnit sám sebe, říká majitelPodnikavé Česko

První nápoj skončil v kanálu, teď je Kitl hit. Na růstu je nejtěžší změnit sám sebe, říká majitel

Od roku 2007, kdy firma Kitl přišla s prvním výrobkem, medicinálním vínem Kitl Šláftruňk na podporu spánku, přibyl v jejím portfoliu nespočet produktů. Zatím posledním velkým mezníkem ve vývoji je vzkříšení věhlasné Vratislavické minerálky. „Na trhu dochází k dramatickým změnám a je potřeba být stále ve střehu,“ říká šéf firmy Jan Vokurka.

Jana Šulistová27. 5. 2024
Becherovka bude polská, úřad svolil ke spojení české značky s nápojářským gigantemaktuality

Becherovka bude polská, úřad svolil ke spojení české značky s nápojářským gigantem

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil ve zjednodušeném řízení spojení společností Maspex a Jan Becher – Karlovarská Becherovka. Tradiční česká značka tím z francouzských rukou kompletně přechází pod polský nápojářský gigant.

Redakce Finmag.cz27. 2. 2024
Jídla je přehršel, část světa ale dál hladoví. Jak zlevnit potraviny pro všechny?

Jídla je přehršel, část světa ale dál hladoví. Jak zlevnit potraviny pro všechny?

Jedním z největších úspěchů lidstva v minulém století bylo obrovské navýšení produkce potravin. Mezi lety 1900 až 2000 se zvýšily sklizně plodin šestinásobně, zatímco světová populace narostla jen o necelý čtyřnásobek. To znamená, že lidé dnes mají v průměru o padesát procent víc potravin než jejich prapraprarodiče. Přesto část světa stále hladoví.

Bjørn Lomborg22. 2. 2023
Ostrý byznys plný bolesti. Znáte nejpálivější papričku světa?
 15 578

Ostrý byznys plný bolesti. Znáte nejpálivější papričku světa?

Nákaza se nedala zastavit: po příchodu Evropanů se pálivé chilli papričky rozšířily z Ameriky do kuchyní celého světa. Bolest nám zachutnala a pořád jí nemáme dost: šlechtíme ostřejší a ostřejší odrůdy a vytváříme nelidsky pálivé omáčky. A protože ostrý byznys potřebuje ostrou šou, před publikem si pálí chřtány lidé z lidu i celebrity v jedné z nejsledovanějších talkshow na webu.

Michael Durčák, Jakub Žofčák28. 3. 2022
Nejcennější značky světa? Google a Apple. Na jak dlouho?
 8 425

Nejcennější značky světa? Google a Apple. Na jak dlouho?

Společnost Interbrand zveřejnila aktualizovaný přehled nejcennějších značek na světě. Podívejte se, jak si vedou akcie společností, které tyto značky vlastní.

Jan Traxler1. 10. 2013
Umíte péct a vařit? Zkuste štěstí s podnikáním

Umíte péct a vařit? Zkuste štěstí s podnikáním

Jennifer Lewisová radí, jak si přivydělat prodejem rukodělných lahůdek. Chce to spoustu pokusů, krásný obal, poutavý příběh a byznysplán.

Michal Kašpárek9. 1. 2013
Tomáš Karpíšek: Potravinářský průmysl nás všechny šidí

Tomáš Karpíšek: Potravinářský průmysl nás všechny šidí

„Možná pomůže, až se pan Babiš a podobní podnikatelé, kteří vlastní všechno, na co si vzpomenete, rozhodnou pro nějakou dobrou věc. Až dospějí ke svým obchodním a finančním cílům a řeknou si, že je čas, aby si vylepšili jméno investicí do něčeho poctivého, tradičního a opravdu kvalitního,“ říká na adresu českého potravinářství restauratér Tomáš Karpíšek v druhém díle exkluzivního rozhovoru.

Ondřej Tůma17. 9. 2011
Proč jíme odpad a je nám to jedno?
 5 171

Proč jíme odpad a je nám to jedno?

V obchodních řetězcích se prodávají potraviny pochybné kvality. Podle řady odborníků jsme odpadkovým košem Západu. Českému spotřebiteli to ale – zdá se – nevadí. Hlavně že je to v akci…

Ondřej Tůma3. 8. 2011