Články na téma: dotoho!
Co je to „odvaha“? Třeba to, že otevřete otázku sexuality seniorů, říká oceněný podnikatel
Jestli existuje slovo, které definuje podnikatelskou dráhu, je to „odvaha“. A nejde jen o to „začít“, ale nebát se být průkopníkem – jak se říká „jít proti proudu“. Třeba tím, že ukážete erotické prádlo na ženách takových, jaké jsou. Nebo že vytvoříte maringotku snů. A nebo otevřete silně tabuizované téma sexuality seniorů. „Nebáli jsme se toho, přestože někteří naši konzervativnější zákazníci rovnou odmítli na takovém projektu participovat,“ říká v dalším díle podcastu byznysové platformy DoToho! zakladatel a ředitel firmy Kaleido Marek Háša.
Nesbírejte vizitky, tvořte vztahy. Expertka na networking radí, jak na byznysové kontakty
Bojíte se navazovat kontakty a na byznysových setkáních stojíte v koutě? Expertka na networking a CEO byznys hubu Opero Hana Kučerová v podcastu DoToho radí, jak se studu zbavit a byznysové kontakty navázat a především udržet. „Abyste mohli růst, potřebujete lidi. I když budete úplný génius, když nikoho nebudete znát, nikam se nedostanete,“ říká.
Z prodejního stánku k miliardové firmě. Musíte pochopit, co děláte, radí zakladatel Ovečkárny
Začalo to obyčejným stánkem na trzích, pokračovalo e-shopem, ale u zhruba dvacetimilionového obratu se firma zasekla. K raketovému růstu Ovečkárnu podle jejího zakladatele Martina Bernátka dovedlo až to, co měl udělat na začátku. „Museli jsme se zamyslet nad tím, co děláme,“ vzpomíná Bernátek na zlomový okamžik v byznysu v dalším díle podcastu platformy DoToho!
Rodinná firma konkuruje světovým značkám. Musíte zacílit na konkrétní problém, říká Francke
Vstoupili na trh, kde se zdálo, že karty jsou už rozdány. Stačilo však vyřešit problém, který jejich cílová skupina řeší. Výrobu holí na běžky a Nordic Walking proto doplnili o připojištění, které zajistí, že při zlomení hůlky dostanou zákazníci nový díl. „Zajímavé je, že na tom vůbec neproděláváme. Věříme zákazníkům a oni toho nezneužívají,“ říká v dalším díle DoToho! podcastu spolumajitelka značky Haakon Pavla Francke.
Bez obětí úspěch nepřijde, ale ta svoboda! Do podnikání musíte dát vše, říká miliardář Bouška
Svou firmu nikdy neprodám, podnikání je krásná věc, byť je to celé tak trochu o štěstí, říká majitel Vafo Group Pavel Bouška. I díky svému přístupu k podpoře podnikání v Česku bývá označován za jednoho z „nejcivilnějších“ miliardářů, sám ale dost dobře neví, čím si to zasloužil. „Asi že moje děti chodí do normální školy a že já sám se snažím žít a fungovat normálně,“ odhaduje v dalším díle podcastu pro mentoringovou platformu DoToho!
Malířinu pojal po svém. Nemáme hranice, lidi nabírám přímo na ulici, říká mladý podnikatel
Být malířem se vyplatí. Zejména pak takovým, který sleduje trendy a nebojí se otevřít vlastní showroom, v němž mimo jiné ukazuje desítky odstínů bílé barvy. „Rád dělám věci, které nejsou běžné,“ prozrazuje v podcastu mentoringové platformy DoToho! mladý podnikatel Jakub Moravec.
Startuje nová platforma Pro podnikavé, pomoci chce těm nejmenším firmám v Česku
Špatný přístup k financím, legislativní překážky či strach z digitální transformace. To je malá výseč problémů, kterým musí v Česku dlouhodobě čelit malé a mikropodniky. Na tvorbě HDP se přitom podílejí z poloviny a tvoří 96 procent firem v Česku. Pomoci jim chce nově založená platforma Pro podnikavé.
Kdo chvíli stál, stojí opodál. Tvoříme celoživotní univerzitu pro firmy, říká duchovní otec DoToho!
Mentoringová platforma DoToho!, která pomáhá malým a středním podnikům, utěšeně roste. A to tak, že si klade nové a ještě ambicióznější cíle. Jak vlastně vznikla, kdo ji financuje a co je jejím hlavním posláním? „Chceme vybudovat celoživotní univerzitu pro SME segment. Místo, kam se opakovaně budu vracet, nebo budu kontinuální součástí komunity,“ prozrazuje v dalším díle podcastové série platformy DoToho! Pavel Přikryl.
S průměrnými lidmi skvělou firmu nepostavíš. Jak přilákat ty správné zaměstnance?
Každé podnikání je především o lidech. Jak ale do své firmy přitáhnout ty správné a jak ty, které už máte, dál rozvíjet? Expert na komunikaci a vzdělávací strategie Šimon Steffal má v jednom jasno: „Nedemotivovat lidi kolem je základ,“ říká v podcastu mentoringové platformy DoToho!
Náš zákazník, náš pán? Zažil jsem i obchodníky, kteří na klienty řvali, vzpomíná podnikatel
Je obchodník jen lump, vtěrka a člověk, který se snaží klienta podvést, nebo se vnímání obchodníků na českém trhu za léta života v kapitalismu změnila? A proč se aktivního obchodu menší firmy bojí? „Každý obchod má svého zákazníka a jde jen o to, zda ho najdeš, trefíš, nebo jdeš úplně mimo,“ říká v podcastu mentoringového programu DoToho! zaměřeného na obchod ve firmách Vít Špaňhel ze společnosti Image Lab.
Umělá inteligence ve firmách? Cílem není nahradit lidi, ale pomoci jim, říkají experti
Umělá inteligence (AI) není jen zábavné klábosení s programem ChatGPT, začíná mít přesah i do běžného života. Včetně nastavení firemních procesů. „Lidé si často představují, že AI je nějaká černá skříňka, kam se nalije cokoliv a problém se bez chyby vyřeší,“ varují ale před přehnaným očekáváním experti Václav Peterka a Matouš Jezerský. Tématem dalšího podcastu mentoringového programu DoToho! je umělá inteligence jako praktický pomocník.
Covidový boom je pryč. Zákazníci už nezmatkují a čekají na slevy, říká expert na e-shopy
Trh s e-shopy začíná po 25 letech nepřetržitého růstu klesat. Odborník na internetové obchody Martin Kudrna ale v podcastu mentoringového programu DoToho! vysvětluje, že rozhodně není čas zmatkovat. „Žádný velký propad to není, spíš jen korekce,“ upozorňuje šéf firmy Bikero.cz.
Dítě není překážkou. Byznys lze dělat i od kočárků, dokazují mladé podnikatelky
Podnikání už dávno není jen pro muže v nažehlených košilích. Dokazují to i dvě mladé podnikatelky, které spolu na rodičovské dovolené vymyslely, jak podobně zaměřeným matkám zajistit práci a na druhé straně ušetřit firmám peníze. Ne každý pro to ale má pochopení. „Dostáváme za to občas bídu,“ přiznává v podcastu DoToho! jedna ze zakladatelek platformy MumDoo Lucie Bášová.
Jak najít nejlepší zaměstnance? Budujte brand, lidé se ozvou sami, radí experti
Existují i ve firmách rozdíloví hráči? A je důležitější, co člověk umí, nebo jeho charakter? V dalším podcastu mentoringového programu DoToho! o HR světech se nejen těmito otázkami zabývají Hana Kučerová, CEO byznys hubu Opero a Martin Kalenda, zakladatel poradenské společnosti ImageLab, která se zabývá strategickým rozvojem firem. „Lidé buď spolupracují, nebo spolu pracují,“ pojmenovává zásadní rozdíl na pracovišti Kalenda.
Být cool za každou cenu nemá smysl, marketing není punk, radí expertka
Kateřina Tygl je specialistkou na marketing. Vytváří strategie, které klientům pomáhají splnit jejich obchodní nebo interní cíle. „Firmy chtějí být cool a zapomínají na ‚staré dobré‘ věci, například média, outdoorovou reklamu a reklamu offline obecně,“ vyjmenovává největší marketingové chyby malých a středních podniků v podcastu mentoringového programu DoToho!
Zavřete jim fabriku a ještě vás pozvou na pivo. Tohle je leadership, říká Jeřábek
Transparentnost, respekt, naslouchání a konzistentnost slov a činů. To jsou podle Milana Jeřábka, muže mnoha zkušeností s vedením lidí, dnes působícího ve společnosti Vafo Group, nejdůležitější vlastnosti pravého lídra. Jak z jakéhokoli týmu dostat to nejlepší a získat u svých podřízených přirozený respekt, prozrazuje v podcastu mentoringového programu DoToho!
Předvídá budoucnost a radí tak firmám. Přichází velký náraz, varuje Louženská
Co bude zákazníky zajímat v nejbližších letech, jaké trendy budou klíčové a na co se v byznysu zaměřit? Zní to jako věštění z křišťálové koule, ale Pavlína Louženská právě takové predikce umí. Na jejich základě pak radí firmám, na co se zaměřit. „I malé firmy mohou konkurovat těm velkým,“ říká zakladatelka Holek z marketingu v dalším díle podcastu mentoringové platformy DoToho!
Přežijí jen firmy, které se přizpůsobí evoluci, varuje expert na digitalizaci
Honza Páv je expertem v oblastech automatizace firemních procesů a digitalizace firem, v nichž školí jednotlivce i celé podniky. „Digitalizace je hodně o růstu. Malé a střední podniky díky ní dokážou věci, které předtím nezvládaly,“ říká spoluzakladatel výzkumné agentury Makevision v podcastu mentoringového programu DoToho!
Opustil Matfyz, aby se stal instalatérem. Mám touhu něco dokázat, říká Kotmel
Martin Kotmel je na českém byznysovém poli doslova úkazem. Klasické řemeslo instalatéra ve své firmě přerodil do moderního podnikání s jasně řízenými procesy. Navíc tomu předcházela velmi zajímavá cesta: namísto toho, aby „zachraňoval svět jako učitel“, pustil se do manuální práce. „Postavit firmu mi pomohli dva skautíci,“ říká v podcastu mentoringového programu DoToho!
Válka je vyhnala, ale podnikat chtějí dál. Tisíce Ukrajinců budují byznys i v Česku
Tisíce ukrajinských uprchlíků nezůstávají v Česku se zalomenýma rukama. Vedle těch, kteří se uchytí na běžném pracovním trhu, se řada z nich pouští i do vlastního podnikání. Jen za loňský rok se takových našlo přes osm tisíc. Nově proto vznikají i první programy na jejich podporu.