Předplatit časopis Finmag

Články na téma: design

Design je multidisciplinární obor kombinující umění, vědu i techniku, aby tvořil praktická a efektivní řešení. Zabývá se plánováním, vytvářením a realizací produktů nebo služeb. Uplatňuje se v různých oblastech, od grafického designu, průmyslového designu, interiérového designu, webdesignu a v mnohém dalším.

Design spojuje funkčnost s estetickým vzhledem. Přitahuje pozornost a vytváří pozitivní emocionální reakce. Jeho prostřednictvím může značka komunikovat a ovlivňovat své zákazníky, uživatele i potencionální klienty.

Pro podnikatele je tedy design důležitým nástrojem, který může ovlivnit úspěch celého podnikání. Kromě získání klientů a budování vztahu se zákazníky může design ovlivnit prodej, inovovat produkty a přinést konkurenční výhodu.

Další články na téma design najdete na Peníze.cz.

Top architektura Evropy je udržitelná, flexibilní a z veřejných peněz, ukazuje výstavaBrandInsight

Top architektura Evropy je udržitelná, flexibilní a z veřejných peněz, ukazuje výstava

Knihovna, v níž je čtení až na posledním místě, studijní pavilon jako neustále měnící se prostor i bývalá jatka jako galerie pro lidi. Takoví jsou finalisté ceny Mies van der Rohe, které vystavuje pražské Centrum architektury a městského plánování (CAMP). Co z vítěze dělá top evropskou stavbu a mají Češi šanci se v soutěži více prosadit? Nejen o tom jsme si povídali s vedoucím CAMPu Štěpánem Bärtlem.

Magdaléna Medková29. 1. 2025
Od studia jazyků k výstavní firmě. Zákazníků je dost pro všechny, věří podnikatelkaBrandInsight

Od studia jazyků k výstavní firmě. Zákazníků je dost pro všechny, věří podnikatelka

Majitelka a projektová manažerka firmy ArtenLux Lucie Strechová běžně tráví až deset měsíců v roce na cestách. Podnikání zaměřené na výstavbu stánků na veletrzích úspěšně rozšířila o navrhování a realizaci interiérů. Nápaditá podnikatelka, která mluví několika jazyky, razí heslo, že zákazníků je dost pro všechny.

Veronika Štefanová7. 1. 2025
Hlína v dobrých rukou. Českou keramiku zachraňují mladé tvůrkyněčasopis

Hlína v dobrých rukou. Českou keramiku zachraňují mladé tvůrkyně

Nebylo jim ještě třicet, většinou studují, ale už se formují do silné generace tvůrců, pro něž se hlína stává zásadním vyjadřovacím prostředkem. Česká keramika patřila společně se sklem kdysi k vyhledávaným komoditám po celém světě. Její sláva ale tak dlouho upadala, až se ocitla na pomyslném dně. Mladí výtvarníci se touží od něj odrazit – a daří se jim to, jak se dočtete v další ochutnávce tištěného čísla nového Finmagu.

Veronika Pařízková19. 11. 2024
Ikony jako Porsche nebo Absolut. Poznáte slavné výrobky jen podle siluety?kvíz
 9 231

Ikony jako Porsche nebo Absolut. Poznáte slavné výrobky jen podle siluety?

Vodka Absolut si nechala navrhnout tak geniální lahev, že jen na její siluetě může stavět reklamu desítky let. Poznáte ji na padesát metrů. Není sama – někdy je to díky tomu, že byl designer machr všech machrů, někdy je to proto, že samotný produkt byl geniální a všudypřítomný. Vyzkoušejte náš stínový kvíz.

Gabriel Pleska19. 10. 2024
Obří zakázka pro obchodní dům Máj byla zlom. Digitální truhláři z Rousínova míří za hranicePodnikavé Česko
 11 701

Obří zakázka pro obchodní dům Máj byla zlom. Digitální truhláři z Rousínova míří za hranice

Na nové podobě pražského obchodního domu Máj má rousínovská firma Dřevodílo velký podíl. Dodala čtyři patra atypického nábytku. „Půl roku jsme nedělali nic jiného. Byla to nejnáročnější zakázka za deset let,“ říká majitel a CEO Michal Navrátil. Dynamický projekt pomohl firmě získat zkušenosti, díky kterým má šanci prorazit za hranice.

Martina Fojtů2. 9. 2024
Pro drahé kameny jezdí po celém světě. V Česku nemám konkurenci, říká brněnský šperkařPodnikavé Česko
 22 948

Pro drahé kameny jezdí po celém světě. V Česku nemám konkurenci, říká brněnský šperkař

České ženy se pořád bojí nosit šperky s barevnými kameny, raději je nechávají v šuplíku a schovávají si je na slavnostní příležitosti. Podle Luboše Korbičky je to škoda. „Smaragd je kámen na každý den,“ říká brněnský šperkař, který dle svých vlastních slov nemá v Česku v oblasti zakázkové výroby šperků s barevnými drahokamy konkurenci.

Martina Fojtů1. 7. 2024
Divoký zevnějšek, duše dobrodruha. SsangYong Torres překvapí praktičností i ceníkemBrandInsight
 14 851

Divoký zevnějšek, duše dobrodruha. SsangYong Torres překvapí praktičností i ceníkem

Jméno Torres sice evokuje španělského toreadora, nicméně patří novému modelu od automobilky SsangYong z Jižní Koreje. Její název v Česku každý nezná, i když je mnohem starší než značky stejné národnosti Kia či Hyundai.

Eva Srpová25. 4. 2024
Instatní polévka je instantní polévka. Klient ocení hlavně upřímnost, říká expertka na značkyBrandInsight

Instatní polévka je instantní polévka. Klient ocení hlavně upřímnost, říká expertka na značky

V minulosti český design pokulhával za západními trendy, dnes už to neplatí. Podle Any Maselli, generální ředitelky brandingové agentury Unity, si lidé už nenechají reklamou jen tak něco namluvit. Ve světě propagace mají stále silnější slovo otevřenost a čest. A aktuálně i retro vlna.

Jitka Šorfová21. 12. 2023
Jedna éra končí, nová začíná. Proč Finmag.cz převlékl kabátnewsletter

Jedna éra končí, nová začíná. Proč Finmag.cz převlékl kabát

Podnikání, peníze, inspirace. Tři slova, která definují nové pojetí Finmag.cz. Pojďme se seznámit.

Michal Hron19. 11. 2023
Dělat tuctové věci je už nebavilo. Výrobci odvážných oken těží ze změny koncepce
 13 162

Dělat tuctové věci je už nebavilo. Výrobci odvážných oken těží ze změny koncepce

Firma Janošík z Valašských Příkazů byla ještě před pár lety klasickým výrobcem oken. Než přišel nápad dělat věci jinak. Dnes tvoří velkoformátová okna sto procent byznysu firmy. „Nikoho z nás nenapadlo, že na tom nakonec bude celá naše práce stát a firmu to převrátí naruby," přiznává šéf inovací firmy Jakub Janošík. Na expanzi se ale (zatím) nechystají.

Martina Fojtů28. 6. 2023
Zapomínáte? Nesoustředíte se? Věřte, že v tom nejste sami

Zapomínáte? Nesoustředíte se? Věřte, že v tom nejste sami

Denně jsme vystavení tisícům zpráv, možná i úkolů: v práci, v rodině, ale i ve volném čase. Válka na Ukrajině, dění v KLDR, Jihočínském moři, Japonsku, USA… , jednání politických špiček v Evropě, Americe. Do toho Facebook, TikTok, Twitter, mail. Třídíte, odpovídáte, snažíte se vyhovět všem. Dostáváte se do stresu, zapomínáte, nesoustředíte se. Vítejte v době informačního zahlcení.

Michal Hron30. 4. 2023
Cestou do Milána. Špička českého designu v novém Finmagu

Cestou do Milána. Špička českého designu v novém Finmagu

Jarní číslo tištěného Finmagu míří na stánky. Kromě článků o úspěších českých designérů v něm najdete i rozhovor se spolumajitelkou Moseru Kateřinou Zapletalovou. A dozvíte se, co je bezkonkurenčně nejlepší vynález všech dob. Víc už v editorialu nové šéfredaktorky Ireny Jirků.

Irena Jirků27. 4. 2023
Energetická krize? Průšvih větší než covid, říká obchodní ředitel skláren

Energetická krize? Průšvih větší než covid, říká obchodní ředitel skláren

Žufánek, Rudolf Jelínek i Hendrick’s. Sklárny Moravia v odlehlém Úsobrně jsou nejmenší sklárnou svého typu na světě. Přesto zde vznikají lahve pro nejznámější světové i tuzemské destilérky. Ještě na podzim to ale vypadalo, že jednu z pecí kvůli vysokým cenám plynu odstaví z provozu. Podle obchodního ředitele Radima Bondyho však podnik podržela unikátnost výrobků i ochota zákazníků táhnout v krizi za jeden provaz.

Hana Marko16. 3. 2023
Mění ulice, hospody i nádraží. Estetika má ekonomickou hodnotu, říká designérka
 8 649

Mění ulice, hospody i nádraží. Estetika má ekonomickou hodnotu, říká designérka

Napadlo vás někdy, kolik vizuálního nepořádku kolem sebe vídáte? Bannery, billboardy, reklamy, nevzhledné prodejny. Vás možná ne, ale Veronika Rút Fullerová s tím bojuje už několik let. „Celé je to o kultuře podnikání, vizuály jsou jenom důsledky,“ říká dlouhodobá bojovnice s vizuálním smogem.

Martina Fojtů9. 5. 2022
Byznysplán: Dívka s vibrátorem
 23 786

Byznysplán: Dívka s vibrátorem

Sto padesát osm centimetrů vysoká blondýnka vyráží do Londýna jednat se zástupci největší britské společnosti vyrábějící erotické pomůcky. „Proti mně sedí tři chlapíci kolem padesáti, nad pivem. Chvíli dělají fórky. A pak se jeden zeptá, jestli už mi bylo osmnáct.“

Petra Dlouhá13. 6. 2016
Očima expertů: Jak najít díru na trhu?
 56 099

Očima expertů: Jak najít díru na trhu?

Designérka erotických pomůcek, tvůrce dostupné 3D tiskárny, zakladatel jednoho z největších českých e-shopů a další úspěšní podnikatelé. Byli v pravý čas na pravém místě. Připraveni, s tím pravým nápadem. Našli díru na trhu. Ptáme se jich, jak na to.

Ondřej Tůma28. 8. 2015
Rektor VŠUP: Tahle ekonomika nemá na tolik studentů
 30 927

Rektor VŠUP: Tahle ekonomika nemá na tolik studentů

Mívali jsme čtyři vysoké umělecké školy. Dávno tomu. Dnes chrlí absolventy těchto oborů řada regionálních univerzit. Uživí se? A je vůbec o jejich práci zájem, nebo spíš vítězí obecný nevkus? V dvojrozhovoru nám odpovídají dva profesoři Vysoké školy uměleckoprůmyslové.

Ondřej Tůma17. 1. 2015
Designérka Eliška Kuchtová: Češi a móda? Bohužel vítězí uniformnost
 15 471

Designérka Eliška Kuchtová: Češi a móda? Bohužel vítězí uniformnost

„Chtěla bych dělat boty, ve kterých člověk může chodit každý den po městě, a přitom ho nebudou bolet nohy. Musí být pěkné i pohodlné. To se tak často nevidí,“ říká Eliška Kuchtová, jedna z nejnadějnějších designérek své generace. Dnes pracuje pro španělskou obuvnickou firmu Camper, ale první boty si vyrobila na hodinách výtvarky – z těch, co se prodávaly, se jí prostě žádné nelíbily.

Ondřej Tůma20. 9. 2014
Anna Marešová: Neumíme si to tu udělat hezké
 13 394

Anna Marešová: Neumíme si to tu udělat hezké

Pozornost si vydobyla, když získala cenu za studentský design. Samozřejmě k tomu přispělo to, že šlo o design erotickcých pomůcek. Že ale Anna Marešová nehraje na laciný efekt, to už víme z první části rozhovoru. V té druhé si budeme povídat obecněji o designu v zemi, kde je designérem každý, kdo vymaluje pokoj na růžovo.

Ondřej Tůma6. 9. 2014
Od tramvaje k vibrátoru: Cesta designerky Anny Marešové
 19 791

Od tramvaje k vibrátoru: Cesta designerky Anny Marešové

Uznání odborníků sklidila už za svůj projekt Tramvaj pro Prahu. Mediálně známá ale začala být až díky vítězství v Národní ceně za studentský design s kolekcí erotických pomůcek Whoop de doo. I když mohla jít pracovat do zahraničí, rozhodla se nakonec zůstat v Česku a rozjet vlastní podnikání, které se netočí jen kolem Venušiných kuliček a vibrátorů.

Ondřej Tůma30. 8. 2014
Design není luxus. Jeho poslání je, aby bylo člověku líp
 10 393

Design není luxus. Jeho poslání je, aby bylo člověku líp

„Představa designu jako něčeho drahého a luxusního je mylná. Design je disciplína demokratická, ve všem a pro všechny. Každou věc musí přece někdo navrhnout,“ říká v exkluzivním rozhovoru Lenka Žižková, ředitelka Design Cabinetu CZ, která pomáhá studentům a absolventům uměleckých a průmyslových škol s prvními krůčky v nesmlouvavém světě profesionálního designu.

Ondřej Tůma4. 1. 2014
1/2