Články na téma: životní styl
Životní styl je způsob, jakým osoba žije. Patří sem jak jeho zvyky, preference, tak i zájmy a aktivity, které během dne dělá. Zahrnuje mnoho individuálních rozhodnutí a preferencí každého, ale může být ovlivněn kulturou, sociálním prostředím nebo osobními a rodinnými zkušenostmi.
Pro podnikatele může být hledání vyváženého životního stylu složité, zejména pro začínající podnikatele a malé podnikatele, kteří musí ve svém podnikání dělat většinu věcí sami. I přes neustálou práci a nutnost udělat mnoho činností by měli dbát na osobní péči, rodinný život a také nezapomínat na své zájmy a sport.
Podnikatelé mohou ale v oblasti životního stylu také podnikat. Mohou nabízet jak prodej kosmetických produktů, tak i služby, které jsou spojené s péčí o pleť, nehty, vlasy a další. Dále mohou poskytovat služby jako provozování fitness center, studia jógy, wellness a masáže. Do životního stylu patří i domov a cestování – proto mohou nabízet služby cestovních kanceláří i nabízet designové služby, nábytek nebo dekorace.
Další články na téma životní styl najdete na Peníze.cz.
Dospělé děti a infantilní dospělí. Trh hraček se mění, je potřeba se přizpůsobit
Blahobytná společnost se infantilizuje. Hračky si stále víc pořizují dospělí, děti o ně naopak ztrácejí zájem a dávají přednost technologiím. Dlouho stagnující trh s hračkami se mění. Co s ním bude dál?
![Nová doba, nové zvyky. Covid nakopl byznys s funkčními potravinami](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/431549.jpg)
Nová doba, nové zvyky. Covid nakopl byznys s funkčními potravinami
Jejich trh stabilně roste už víc než devět let a v roce 2020 vystřelil do vesmíru. Funkční potraviny ukazují, že globální pandemie donutila lidstvo zamyslet se nad tím, co a proč jí. Slibujeme si od nich nejen dostatek živin a fyzické zdraví, ale také psychickou pohodu.
![Kolik stojí lidský život? Pandemie ukazuje tvrdou realitu](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/431109.jpg)
Kolik stojí lidský život? Pandemie ukazuje tvrdou realitu
Taky se dokola ptáte, proč jsme zase „Best in Covid“? Krátká odpověď zní: protože si nevážíme lidských životů. Hospodářské zájmy zkrátka převažují.
![Beze spánku se účinnost vakcíny sníží, varuje Baránek. Vítejte v laboratoři života a těla](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/426378.jpg)
Beze spánku se účinnost vakcíny sníží, varuje Baránek. Vítejte v laboratoři života a těla
Tomáš Baránek vydává knížky, které vám poradí, jak ze života chytře vytěžit víc života. Jeho vlastní recept na lifehacking ale naznačuje, že přečíst si knížku nestačí. A že šidit spánek se opravdu nevyplatí.
![To ti ještě nestačilo? Plavecký veterán jde po dalším titulu](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/424567.jpg)
To ti ještě nestačilo? Plavecký veterán jde po dalším titulu
Ve svém věku by mohl chodit městem o holi. Namísto toho každý den intenzivně cvičí. To aby se veteránský plavec Rudolf Šmerda mohl vrátit do závodních bazénů. A urvat další světový titul.
![Ve vlastní šťávě. Jak (se) vařil český národ podle porevolučních kuchařských knih](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/424379.jpg)
Ve vlastní šťávě. Jak (se) vařil český národ podle porevolučních kuchařských knih
Řekni mi, co jíš, a já ti povím, kdo jsi! Jídlo svým způsobem skutečně odráží kulturu svých jedlíků a také jejich materiální poměry. A proměnu toho, jak jsme se od roku 1990 stravovali, můžeme sledovat na proměnách kuchařských knih. Materiálu ke zkoumání je dost, vždyť kuchařky představují zhruba desetinu (!) knižního trhu.
![Zlaté časy obchodních center jsou pryč](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/420115.jpg)
Zlaté časy obchodních center jsou pryč
„Lidé si během dvouměsíčního lockdownu zvykli trávit čas jinak. Do nákupáků už nebudou chodit tak často,“ říká Jakub Lohniský, zakladatel módní značky Le Premier.
![Svatomartinské: produkt na jedničku. Hlavně za marketing](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/411220.jpg)
Svatomartinské: produkt na jedničku. Hlavně za marketing
Tak co husa? Byli jste letos? Nebo pekli doma? A víte, že ještě před pár lety by vás to dost možná nenapadlo? I tohle je totiž vedlejší produkt kampaně za Svatomartinské víno, tradice, kterou etabloval Vinařský fond v roce 2004. Dnes se pod touto značkou vyprodukuje přes dva miliony lahví ročně. Obnovená tradice ovšem není pro každého vinaře.
![Dobré víno nestačí](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/408697.jpg)
Dobré víno nestačí
„Na dobré víno dnes narazíte v téměř každém vinařství. Minimálně stejně důležitá je proto kvalita souvisejících služeb,“ říká Vlastimil Nešetřil, člen představenstva J&T Wine Holding, vlastníka vinařství Kolby a vinařství Reisten.
![Můžeme dělat stejně dobrá vína jako ve Francii](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/406541.jpg)
Můžeme dělat stejně dobrá vína jako ve Francii
„Autentisté nejedou na jistotu, neřeší všechno postřiky a pytli s pochybným práškem, co pak končí v nás konzumentech a v půdě,“ říká v obsáhlém rozhovoru o víně Bogdan Trojak.
![Móda v digitálním věku](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/405840.jpg)
Móda v digitálním věku
Velká část nového čísla Finmagu je věnovaná módě. Ať chceme, nebo nechceme, obklopuje nás. A formuje. Oblečení vyrábíme rychleji, blíž a se stále menší porcí lopoty. Ne každý v tom vidí dobré zprávy. Odemykáme podstatnou část úvodního textu k tématu.
![Americká odvykačka](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/405187.jpg)
Americká odvykačka
Všechny bolesti vašich pacientů utlumí naše prášky, kladli zástupci farmafirem na srdce americkým doktorům. Výsledkem je přes sto tisíc mrtvých.
![Jakub Lohniský: Šijeme zase v Česku](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/405094.jpg)
Jakub Lohniský: Šijeme zase v Česku
„Možná mluvím jako nějaký sluníčkář, ale od určitého věku a příjmu bychom se měli ptát, za jakých podmínek zboží vzniká,“ říká v obsáhlém rozhovoru zakladatel a spolumajitel Le Premier Jakub Lohniský.
![Turisti, co nenávidí turisty](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/401754.jpg)
Turisti, co nenávidí turisty
Poslední ukázka z podzimního Finmagu. Zimní číslo už má v práci grafik a brzy se vydá na stánky i do schránek…
![Óda na maso](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/401590.jpg)
Óda na maso
Řezník František Kšána mluvil v podzimním Finmagu o lásce k přeštickým čuníkům, bolestivém odchodu z rodinné firmy a pohledu na zapřisáhlé vegetariány.
![Kuchařova cesta z hipsterských Holešovic na kraj světa](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/401449.jpg)
Kuchařova cesta z hipsterských Holešovic na kraj světa
Na okraji okraje ve vsi Zdoňov v Broumovském výběžku stojí bývalá kovárna. Když do ní Lenka Wimmerová a Olga Himmelsbergerová pozvali kuchaře Otakara Humpla, učarovala mu tak, že opustil svůj vyhlášený pražský podnik a „odjel to zkusit na venkov“.
![Čím jsou počítače chytřejší, tím víc hloupneme](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/392933.jpg)
Čím jsou počítače chytřejší, tím víc hloupneme
„Nejde už o kyberkriminalitu nebo kyberšikanu. Lidská společnost se kvůli sociálním sítím, mobilní komunikaci, vyhledávačům, aplikacím a obchodům s daty začíná nebezpečně měnit,“ varuje zakladatel projektu Dítě v síti Jan Müller.
![Sladká fabrika](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/366225.jpg)
Sladká fabrika
Nádherná vůně. Lákavé zákusky, kam se člověk podívá. A velký industriální prostor, po kterém místo Umpa-lumpů kmitají cukráři. Člověk je nadšený už ve chvíli, kdy vstoupí. A to ještě neochutnal! Vítejte v cukrářské továrně Lukáš Skály.
![Fabig: vinař pankáč](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/348966.jpg)
Fabig: vinař pankáč
Sází na jedinou odrůdu, nebojuje o medaile na soutěžích, nebojí se experimentovat. A stejně jako pankáči s kohouty na hlavách i Roman Fabig ví, že stejně důležitý jako produkt je i image.
![Čím víc opilců, tím víc bitek. Nebojme se slova na P](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/336744.jpg)
Čím víc opilců, tím víc bitek. Nebojme se slova na P
Omezení prodeje alkoholu snížilo na různých místech světa počet násilných trestných činů. V zemi posedlé bezpečím slušných lidí se k takovým opatřením nikdo nemá.
![Už nechci platit spropitné](https://js.pencdn.cz/acimage/w320-h208-c1/336367.jpg)
Už nechci platit spropitné
Spropitné komplikuje život hostům a dává mizernou zpětnou vazbu personálu i jeho vedení. Připojme se k zemím, kde obsluha dostává motivující mzdy automaticky.