Články na téma: rozhovor - strana 2
Pod palcem má technologický skvost. Chceme být plně soběstační, říká šéf robotického centra
Budova robotického centra v Kojetíně je desátou generací vývojové řady distribučního centra vybaveného nejmodernější robotickou technologií. V Česku jde o logistický unikát. „Jsme na cestě k tomu, abychom do roku 2025 napájeli své provozy pouze z obnovitelných zdrojů," tvrdí Jan Vavřík, šéf distribučního centra v Kojetíně.
Od žhavého trendu k byznys hodnotě. AI musí být hlavně pochopitelná, říká šéf Kyndrylu
Dokáže generativní umělá inteligence firmám skutečně pomoci, nebo zůstane jen silným trendem bez vyššího užitku? Jiří Batěk, výkonný ředitel Kyndryl Česká republika je přesvědčen o jejím přínosu. „Klíčové bude zajistit, aby byla pochopitelná, etická a udržitelná. Teprve pak bude možné ji přetvořit z trendu v hmatatelnou obchodní hodnotu,“ říká zástupce jednoho z největších poskytovatelů IT služeb na světě.
Zaměstnanci jsou nejlepším indikátorem úspěchu, říká generální ředitelka HP
Hodně sází na lidi, které má kolem sebe. „Naprostá většina úspěchů je v mém případě dílem týmové práce,“ tvrdí Kateřina Barbier, která se loni v létě stala generální ředitelkou HP pro Česko, Slovensko a Maďarsko.
V robotickém zedníkovi budoucnost nevidím, říká šéf stavební firmy JČ Leščinský
Když u ředitele sokolovské stavební firmy JČ Leščinský Davida Hodka začaly poptávat pracovní sílu firmy z Německa, věděl, kam se obrátit. Najít solidní stavbaře je ale podle něj stále větší problém.
Půl miliardy za nevyžádanou poštu. Do zákona se pokoutně dostaly enormní pokuty
Za nevyžádanou poštu budou padat enormní pokuty. Vyplývá to z nového zákona o digitální ekonomice, který vládě předkládá ministerstvo průmyslu a obchodu s žádostí o následné zrychlené schválení Sněmovnou v prvním čtení. Vysoké pokuty přitom zavádí nad rámec požadovaného. „V původním návrhu zákona nebyly,“ říká šéfredaktor odborného portálu GDPR.cz František Nonnemann.
Chcete dotaci na elektromobil? Vaše firma musí vydělávat, říká fleetový manažer
I malá firma nebo živnostník může získat dotaci až 200 tisíc korun na pořízení auta na elektřinu. Své nabídky tomu přizpůsobují i prodejci. „Na konkrétní modely nabízíme úrok od nula procent se servisním balíčkem až na pět let nebo 150 tisíc kilometrů zdarma,“ říká například Jiří Olša, vedoucí fleetového prodeje ve společnosti Volkswagen Financial Services (VWFS). Zdůrazňuje ale, že firma musí být v černých číslech.
Že jsme sněhové vločky? To je naše výhoda, využijte jí, radí zástupkyně generace Z
Často se setkává s nepochopením a výsměchem. Vytyčit si hranice a vybočit ze stereotypu je přitom jedno z umění, které generace Z ovládá bravurně. „Rychle se adaptujeme, a to je naše přednost,“ tvrdí o generaci Z Bára Stárek. A podnikatelům radí, aby těchto předností využili.
Servisní prohlídky vozu si lze nyní předplatit. A to i na splátky
Předplatit si servisní prohlídky v autorizovaném servisu až na několik let dopředu a vyhnout se tak riziku zvýšení cen servisu i náhradních dílů. Společnost Volkswagen Financial Services umožňuje sjednání takové služby online.
Firmy už netisknou jako dřív, hlavní téma je pro ně digitalizace
„Víme toho o vašich tiskárnách tolik, že vy o nich nemusíte vědět nic,“ říká Tibor Brunclík, majitel firmy SimplyUp Group, poskytující mimo jiné tiskové služby. Před 30 lety sem nastoupil jako brigádník, dnes společnost vlastní. Podobně dlouhou dobu je jejich hlavním partnerem firma HP.
Studium žurnalistiky mi vzalo radost z psaní, ale chuť učit se dál mám, říká šéf NextPage Media
Od dětství rád psal a jeho kroky přirozeně směřovaly ke studiu žurnalistiky. Jak vnímá Martin Vlnas, ředitel vydavatelství NextPage Media, pod které spadá i Finmag.cz, studium na Masarykově univerzitě dnes? A jak, proč a kde se vzdělává dál?
Prodali agenturu, pak dostali Pavla na Hrad. Hlavní je sladit rychlost, prozrazují Nýdrlovi
Prodali úspěšnou reklamní agenturu a vydali se s dětmi na plachetnici kolem světa. V Karibiku ztroskotali, bojovali o život. A sotva vystoupili na pevninu, zavolali do Prahy, naskočili na rychlík prezidentských voleb a kampaň Petra Pavla dovedli do vítězného konce. Ten příběh už všichni známe. Ale – co dělají Pavla a Michal Nýdrlovi dnes, když už nevedou kampaň, nemají firmu? O tom vyprávějí v rozhovoru pro aktuální číslo Finmagu.
Spolupracujeme jen s těmi, kteří spolupracovat chtějí, říká šéf energetické firmy
Může se stát, že jako podnikatelé se dostanete k pěkným nabídkám, ale nemáte investice na to je realizovat. Pak je čas zapojit do hry investory. „Na Slovensku stále dokola slýcháme ‚investujte do nemovitostí, je to jistota‘. Já bych to upřesnil, že nemovitost s dobrou energetikou je dnes jistota,“ tvrdí Milan Orlovský, šéf slovenské firmy KOOR, která působí i v Česku.
Nulová DPH na knihy je podvod, vymstí se nám to, říká první československý podnikatel
„Ač dělám vlastně stále to samé, nikdy si nemůžu být jistý výsledkem. Každá kniha je jiná,“ říká Aleš Lederer v rozhovoru pro nové číslo Finmagu. Majitel nakladatelství Prostor tvrdí, že právě nejistota je na tomto byznysu nejzajímavější, nejzábavnější, nejinspirativnější.
Regulace hazardu nefunguje, lepší je hráče včas varovat, tvrdí Řehola
Část lidí bude vyhledávat hazardní hry za všech okolností, zrušené herny jim v tom nezabrání. Když obce zakážou automaty nebo kasina, hráči se přesunou do nelegálních provozoven. Kdyby byla regulace rozumná a hráči byli pod kontrolou, ubylo by závislých mezi nimi a stát by na tom vydělal, tvrdí v rozhovoru pro magazín Fínmag Jan Řehola, ředitel Institutu pro regulaci hazardních her.
Odliv mozků ochuzuje každou zemi. Chci Česku vrátit, co mi dalo, říká vědkyně
„Česko je pro mne ideální místo k práci i životu,“ říká úspěšná vědkyně Helena Reichlová v rozhovoru pro nové číslo Finmagu. Do Prahy se nedávno přestěhovala z Drážďan se dvěma malými dětmi a rakouským partnerem. A věří, že je to natrvalo.
Podnikání je pro růst Česka klíčové, ale mladí se vidí jinde, říká miliardář Bouška
Podnikatele a podnikavost potřebujeme, abychom byli zdravou společností. Budeme pak mít lidi, kteří jsou sebevědomí, a přispěje to i k našemu růstu. „Pokud podnikání neberete sportovně, neuspějete,“ říká v rozhovoru pro Finmag.cz majitel skupiny Vafo Group Pavel Bouška. Ten se vedle byznysu s krmivy aktivně věnuje i podpoře podnikání v Česku.
Elektromobil do firmy? Motivujeme lidi cenou, říká šéf dealerského prodeje
Proč během pandemie covidu vzrostla obliba ojetých vozidel? Jaký přístup mají firmy ke služebním elektromobilům a jaký význam mají státní dotace pro podnikatele při nákupu elektroaut? Na tyto a další otázky odpovídá v rámci speciálního projektu Finmagu Podnikavé Česko vedoucí dealerského prodeje Volkswagen Financial Services Jiří Olša.

Kecy o bohémství jsou na nic, musíte makat, říká o podnikání v umění Krajc
„Maluju každý den. Tak osm deset hodin. Chce to režim, systém a dobrou fyzičku,“ říká výtvarník Martin Krajc. Moc dobře ví, že aby uměním vydělal, musí se pořádně otáčet. V rozhovoru pro nové číslo Finmagu vypráví i o tom, zda někdy přemýšlel, že to vzdá a půjde se živit jinak.

Obsazuje seriály i filmy. Casting je víc než jen výběr herců, říká podnikatelka
Jako castingová režisérka namíchala herecké obsazení obrovského množství seriálů i filmů. A to je jí jen kousek přes třicet. V práci i v životě jede jako torpédo. Rozhovor začne Maja Hamplová tím, že si řekne o tykání. Začtěte se do zajímavého rozhovoru o netradičním podnikání z archivu tištěného Finmagu.

Oprášil zapomenuté řemeslo. Vývěsní štít je vaše vizitka, říká písmomalíř
Rozhodl se obnovit písmomalířské řemeslo a změnit tak podobu českých ulic. Daniel Plavecký maluje cedule a nápisy na kavárny, hospody a knihkupectví, protože věří, že estetika veřejného prostoru každého z nás silně ovlivňuje. Mimo jiné říká, že kdyby zmizely nápisy „krach cen“, lidé by měli hezčí den. „A třeba by pak i ve volbách volili trochu jinak,“ říká v rozhovoru pro projekt Doklidu.

Miliardový byznys předal jiným. Nechtěl jsem, aby mě kleplo, říká šéf Malfini
„Já fakt nevím, jak se řídí podnik se 400 lidmi a s pobočkami po celé Evropě,“ směje se Martin Hausenblas. Zakladatel firmy Malfini, která má právě tolik zaměstnanců a patří mezi největší hráče na trhu s reklamním textilem v Evropě, se už dávno stáhl z jejího vedení. Nápady a sny jej ale neopouštějí. Přinášíme ochutnávku z titulního rozhovoru červnového tištěného Finmagu.