Články na téma: motivace
Motivace je psychologický proces. Ovlivňuje, jak moc je usměrňováno chování a jednání lidí sloužící k dosažení nějakého cíle. Je to snaha a úsilí tohoto cíle dosáhnout a také ho udržet. Motivace může být jak vnitřní (jedinec jedná podle svého vlastního přesvědčení), tak vnější (jedná k zisku vnější odměny, kvůli tlaku okolí a další).
Podnikatelé mohou používat různé strategie, aby zvýšili motivaci svých zákazníků k nakupování. Tím, že poskytnou vysokou hodnotu produktů mohou zákazníky motivovat – tím, že produkt splňuje jejich potřeba i očekávání a případně jim dává něco navíc.
Slevy a akce jsou dalším způsobem, jak zákazníky motivovat k nákupu. Časově omezená nabídka zvyšuje naléhavost nákupu.
Kvalitní zákaznický servis a podpora může pomoct zákazníkům s nákupem a motivovat je nejen k dalšímu nákupu, ale také jim poskytovat důvěru a jistotu. S tím souvisí recenze a doporučení – pozitivní recenze jsou další motivací, kterou může podnikatel podnítit například rozesláním žádosti o vyplnění dotazníku spokojenosti s nákupem už současným zákazníkům.
Další články na téma motivace najdete na Peníze.cz.
Dobrá zpráva pro Česko, mladí lidé podnikat chtějí. Průzkum ukázal, čeho se bojí
Téměř každý druhý mladý Čech do 24 let zvažuje, že začne podnikat. Láká je především svoboda a možnost dělat, co je baví, v cestě jim však stojí řada bariér: nedostatečný kapitál, strach z neúspěchu či slabé podpory od státu. Vyplývá to ze srpnového průzkumu Presto Index, který zpracovala výzkumná společnost Behavio.
Zaměstnanecké akcie z pohledu daní. Komu se vyplatí a proč o nich přemýšlet?
Zaměstnanecké akcie, lépe řečeno zaměstnanecké akciové opční pány (ESOP – Employee Stock Option Plan), si čím dál častěji nacházejí cestu i k menším českým firmám. I přes jisté legislativní překážky přinášejí z pohledu daní celou řadu výhod. Co vlastně ale takové zavedení zaměstnaneckých akciových plánů obnáší? A jak je to se zaměstnaneckými akciemi z pohledu veřejného pojistného? Pojďme se na to podívat podrobněji.
Nižší zdanění práce? Líbivý návrh NERV, který se zatraceně nepovedl
Snižme odvody z nízkých mezd a kompenzujeme to jiným zdaněním. Tak zní jeden z celkem 37 návrhů prorůstových opatření Národní ekonomické rady vlády (NERV). Na první pohled to zní líbivě, kdo se ale na návrh podívá blíž, zjistí až neuvěřitelné souvislosti.
Úleva pro začínající podnikatele: koalice navrhuje zmírnit platby sociálního pojištění
Kabinet Petra Fialy v čele s ODS přichází s návrhem na zmírnění povinnosti plateb sociálního pojištění hned od začátku podnikání. Pokud projde, začínající živnostníci nebudou muset hradit zálohy na sociální pojištění v minimální výši hned od začátku.
S průměrnými lidmi skvělou firmu nepostavíš. Jak přilákat ty správné zaměstnance?
Každé podnikání je především o lidech. Jak ale do své firmy přitáhnout ty správné a jak ty, které už máte, dál rozvíjet? Expert na komunikaci a vzdělávací strategie Šimon Steffal má v jednom jasno: „Nedemotivovat lidi kolem je základ,“ říká v podcastu mentoringové platformy DoToho!
Osekání daňového zvýhodnění benefitů očima expertů. Jak si s tím poradí menší firmy?
Daňová podpora nefinančních benefitů, které poskytují firmy svým lidem, měla být napřed úplně zrušena. Nakonec v osekané podobě přežila. Svazuje to zaměstnavatelům ruce a znevýhodňuje to střední a menší firmy, které nezvládnou konkurovat těm velkým s týmy daňových optimalizátorů?
Podnikání je pro růst Česka klíčové, ale mladí se vidí jinde, říká miliardář Bouška
Podnikatele a podnikavost potřebujeme, abychom byli zdravou společností. Budeme pak mít lidi, kteří jsou sebevědomí, a přispěje to i k našemu růstu. „Pokud podnikání neberete sportovně, neuspějete,“ říká v rozhovoru pro Finmag.cz majitel skupiny Vafo Group Pavel Bouška. Ten se vedle byznysu s krmivy aktivně věnuje i podpoře podnikání v Česku.
Hledáte „práci snů“? Tady máte návod, jak jí docílit
Pro peníze? Kvůli nezávislosti? Motivací, proč začít podnikat, je hodně. V rámci seriálu Jak začít podnikat se podíváme na ty nejčastější. A řekneme si, v čem spočívá koncept IKIGAI (a proč je jeho vnímání na západě a v Japonsku jiné).

Akciové programy pro zaměstnance brzdí nevýhodné zdanění. Změní se to?
Zaměstnanecké akciové programy, v nichž mohou lidé získat podíl na úspěchu firmy jako benefit ke své mzdě, mají být příležitostí pro firmy a motivací pro zaměstnance. Nadnárodní firmy už tento motivační nástroj používají běžně, ty české ale brzdí neutěšená legislativa. Změní se to vůbec někdy?

Zachráníme vám lidi
Pražský startup JuiceUP radí firmám, jak to udělat, aby jejich zaměstnanci milovali svoji práci, a tím pádem i zaměstnavatele.

Už nechci platit spropitné
Spropitné komplikuje život hostům a dává mizernou zpětnou vazbu personálu i jeho vedení. Připojme se k zemím, kde obsluha dostává motivující mzdy automaticky.

Očima expertů: Nerovnost v příjmech – brzda, či plyn?
Když máš málo, snažíš se dostat víc. Postoupit aspoň o schůdek, pak o další. Polepšit si a vystoupat výš. To pohání hospodářství. Ale – co když jsou schody příliš vysoké, co když přestup od chuďasů do ligy bohatých vypadá jako absolutně nemožný? Nerezignuješ? Pátráme po tom, kdy je příjmová nerovnost motorem růstu a kdy už je demotivující.

Nobelova cena, ČEZ a Martin Roman
Dílo letošních ekonomických nobelistů má na rozdíl od prací mnoha jejich předchůdců široký praktický přesah.

Čiň manažeru dobře, špatnou firmou se ti odmění
Výnosy akcií firem, které jsou nejštědřejší ke svým manažerům, dlouhodobě zaostávají za průměrem. Nejlíp placení ředitelé se často příliš soustředí na krátkodobé finanční cíle a zapomínají na strategické vedení firmy.

Radka Dohnalová: Nikdo přímo neřekne, že nechce ženu ve vedení
Ve dvaatřiceti má zkušenosti z OSN a elitní poradenské firmy McKinsey. K tomu vystudovala MBA na Harvardu, přivedla na svět tři děti a taky začla přemýšlet, kam se vlastně pořád žene. Když zjistila, že to téma netrápí jen ji, rozhodla se mu věnovat intenzivněji. Výsledkem je Atairu, společnost zabývající se autentickým leadershipem. Radka v ní společně s ostatními radí, jak se stát úspěšným lídrem a nezbláznit se z toho. „V byznysu není důležité budovat lídry, kteří jdou sami, ale lídry, kteří dokážou spolupracovat,“ říká Radka Dohnalová.

Škola zabíjí kreativitu
Kdyby Popelka nešla na ples, nikdy by prince neuhnala. Příklad, na kterém Jan Mühlfeit s oblibou demonstruje, že pro každou pozitivní změnu ve svém životě musíme sami udělat první krok. Většina z nás má podle něj na víc, než dělá.

Barbora Rektorová: Nejhorší je dělat, co lidé chtějí
„Člověk se musí soustředit na zákazníka. Ale ne na jakéhokoli zákazníka,“ říká v druhé části našeho rozhovoru Barbora Rektorová. Restauratérům – začínajícím i těm, kteří se potřebujou zvednout ze země – mimo jiné radívá, aby personál neučili, že zákazník má vždycky pravdu. Proč?

Královna suši Bára Rektorová: Dobře vařit není těžké, těžké je kvalitu prodat
„Při práci s majiteli restaurací mi došlo, že problém není, že by nevěděli, jak kvalitně vařit. Ani kvalitní zboží se ale samo neprodá, oni prodávat neumějí, a tak jim nezbývá než bojovat cenou. Kvalita jde logicky dolů,“ nabízí neotřelý pohled na kvalitu českého pohostinství Barbora Rektorová, majitelka cateringové společnosti Sushiqueen.

Skutečný půst: 40 dnů mimibazarové sodomy
Držet očistnou hladovku znamená pokračovat v konzumním životním stylu jinými prostředky. Kdo chce překonat svoje žádosti a osvobodit ducha, ať jí blafy.

Petr Ludwig: Čím míň věcí máme, tím jsme spokojenější
„Už Leonardo da Vinci říkal, že jednoduchost je nekonečná dokonalost. Musíme se učit říkat ne, vybírat si skutečně jen to nejpodstatnější,“ říká v pokračování našeho rozhovoru autor bestselleru Konec prokrastinace.

Očima expertů: Jak se motivovat a jak být lepší
Další pokračování naší pravidelné anketní rubriky se bude věnovat osobnímu rozvoji. Koučové, terapeuti, psychologové, konzultanti a úspěšní podnikatelé vám dají pár praktických rad a tipů, jak na sobě zapracovat.