Články na téma: motivace
Podnikání je pro růst Česka klíčové, ale mladí se vidí jinde, říká miliardář Bouška
Podnikatele a podnikavost potřebujeme, abychom byli zdravou společností. Budeme pak mít lidi, kteří jsou sebevědomí, a přispěje to i k našemu růstu. „Pokud podnikání neberete sportovně, neuspějete,“ říká v rozhovoru pro Finmag.cz majitel skupiny Vafo Group Pavel Bouška. Ten se vedle byznysu s krmivy aktivně věnuje i podpoře podnikání v Česku.
Hledáte „práci snů“? Tady máte návod, jak jí docílit
Pro peníze? Kvůli nezávislosti? Motivací, proč začít podnikat, je hodně. V rámci seriálu Jak začít podnikat se podíváme na ty nejčastější. A řekneme si, v čem spočívá koncept IKIGAI (a proč je jeho vnímání na západě a v Japonsku jiné).

Akciové programy pro zaměstnance brzdí nevýhodné zdanění. Změní se to?
Zaměstnanecké akciové programy, v nichž mohou lidé získat podíl na úspěchu firmy jako benefit ke své mzdě, mají být příležitostí pro firmy a motivací pro zaměstnance. Nadnárodní firmy už tento motivační nástroj používají běžně, ty české ale brzdí neutěšená legislativa. Změní se to vůbec někdy?

Zachráníme vám lidi
Pražský startup JuiceUP radí firmám, jak to udělat, aby jejich zaměstnanci milovali svoji práci, a tím pádem i zaměstnavatele.

Už nechci platit spropitné
Spropitné komplikuje život hostům a dává mizernou zpětnou vazbu personálu i jeho vedení. Připojme se k zemím, kde obsluha dostává motivující mzdy automaticky.

Očima expertů: Nerovnost v příjmech – brzda, či plyn?
Když máš málo, snažíš se dostat víc. Postoupit aspoň o schůdek, pak o další. Polepšit si a vystoupat výš. To pohání hospodářství. Ale – co když jsou schody příliš vysoké, co když přestup od chuďasů do ligy bohatých vypadá jako absolutně nemožný? Nerezignuješ? Pátráme po tom, kdy je příjmová nerovnost motorem růstu a kdy už je demotivující.

Nobelova cena, ČEZ a Martin Roman
Dílo letošních ekonomických nobelistů má na rozdíl od prací mnoha jejich předchůdců široký praktický přesah.

Čiň manažeru dobře, špatnou firmou se ti odmění
Výnosy akcií firem, které jsou nejštědřejší ke svým manažerům, dlouhodobě zaostávají za průměrem. Nejlíp placení ředitelé se často příliš soustředí na krátkodobé finanční cíle a zapomínají na strategické vedení firmy.

Radka Dohnalová: Nikdo přímo neřekne, že nechce ženu ve vedení
Ve dvaatřiceti má zkušenosti z OSN a elitní poradenské firmy McKinsey. K tomu vystudovala MBA na Harvardu, přivedla na svět tři děti a taky začla přemýšlet, kam se vlastně pořád žene. Když zjistila, že to téma netrápí jen ji, rozhodla se mu věnovat intenzivněji. Výsledkem je Atairu, společnost zabývající se autentickým leadershipem. Radka v ní společně s ostatními radí, jak se stát úspěšným lídrem a nezbláznit se z toho. „V byznysu není důležité budovat lídry, kteří jdou sami, ale lídry, kteří dokážou spolupracovat,“ říká Radka Dohnalová.

Škola zabíjí kreativitu
Kdyby Popelka nešla na ples, nikdy by prince neuhnala. Příklad, na kterém Jan Mühlfeit s oblibou demonstruje, že pro každou pozitivní změnu ve svém životě musíme sami udělat první krok. Většina z nás má podle něj na víc, než dělá.

Barbora Rektorová: Nejhorší je dělat, co lidé chtějí
„Člověk se musí soustředit na zákazníka. Ale ne na jakéhokoli zákazníka,“ říká v druhé části našeho rozhovoru Barbora Rektorová. Restauratérům – začínajícím i těm, kteří se potřebujou zvednout ze země – mimo jiné radívá, aby personál neučili, že zákazník má vždycky pravdu. Proč?

Královna suši Bára Rektorová: Dobře vařit není těžké, těžké je kvalitu prodat
„Při práci s majiteli restaurací mi došlo, že problém není, že by nevěděli, jak kvalitně vařit. Ani kvalitní zboží se ale samo neprodá, oni prodávat neumějí, a tak jim nezbývá než bojovat cenou. Kvalita jde logicky dolů,“ nabízí neotřelý pohled na kvalitu českého pohostinství Barbora Rektorová, majitelka cateringové společnosti Sushiqueen.

Skutečný půst: 40 dnů mimibazarové sodomy
Držet očistnou hladovku znamená pokračovat v konzumním životním stylu jinými prostředky. Kdo chce překonat svoje žádosti a osvobodit ducha, ať jí blafy.

Petr Ludwig: Čím míň věcí máme, tím jsme spokojenější
„Už Leonardo da Vinci říkal, že jednoduchost je nekonečná dokonalost. Musíme se učit říkat ne, vybírat si skutečně jen to nejpodstatnější,“ říká v pokračování našeho rozhovoru autor bestselleru Konec prokrastinace.

Očima expertů: Jak se motivovat a jak být lepší
Další pokračování naší pravidelné anketní rubriky se bude věnovat osobnímu rozvoji. Koučové, terapeuti, psychologové, konzultanti a úspěšní podnikatelé vám dají pár praktických rad a tipů, jak na sobě zapracovat.

Bude to jízda! Vítěz nad prokrastinací jde dobýt svět
„Byznys pro mě nikdy nebyl na prvním místě. Musím vidět, že to má nějaký smysl. Že naše práce lidem skutečně pomáhá,“ říká v našem rozhovoru zakladatel vzdělávacího institutu GrowJob a autor bestselleru Konec prokrastinace Petr Ludwig.

Šéf Jiří Hlavatý: Pravomoc chce každý, s odpovědností je to horší
Jiří Hlavatý se necítí být podnikatelem. A přece se stal podnikatelem roku. Sám sebe vidí jako šéfa – asi není náhoda, že témuž slovu dával kdysi dávno přednost před všemi ostatními Tomáš Baťa. Jaký je příběh člověka, který dokázal postavit na nohy firmu na pokraji zhroucení a vybudovat z ní prosperující podnik?

(J)de to přece samo
Systém produktivity Made in China: Svět dobude jen ten, kdo se o to nesnaží.

Opouštění komfortní zóny je nová komfortní zóna
Chovat se jako blázen nebo vyložený debil vyžaduje stále méně odvahy. Největší rebelové se drží zpátky.

Vypěstujte si fríkštróna
Chcete se naučit myslet jako populární popekonomové? Začněte tím, že budete častěji říkat „to vážně netuším“.

☑ Přečíst knihu ☑ Napsat recenzi ☐ Vymyslet nadpis
Na operačním sále, u grilu na hamburgery i v bombardovacím letadle dávají „čeklisty“ lidem jistotu, že na nic nezapomněli. Pořád to riskujete to bez nich?