Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Když jistota a klid nestačí. Některým podnikavcům to prostě nedá…

Adam Štěpánek
Adam Štěpánek
11. 2. 2024
newsletter

Ve Finmag newsletteru se tentokrát zaměříme na podnikatele, kteří se nespokojili s úspěšně rozjetým byznysem a řekli si, že prostě zkusí něco nového. A úplně jiného.

Když jistota a klid nestačí. Některým podnikavcům to prostě nedá…
Hlava zavařená nápady? Některým podnikatelům to nedá a pouštějí se do stále nových výzev. (ilustrační foto) / Zdroj: Shutterstock

Podnikatelé, podnikavci. Touha vymýšlet nové věci a pouštět se do – třeba i nejistých – dalších projektů, je v některých lidech prostě tak silná, že kvůli ní opustí své jisté živobytí, které jim celkem v pohodě vydělává natolik, aby dál mohli jet vlastně samospádem.

David Voverka patří do této kategorie jen zčásti. Ze známé kurýrní firmy Messenger, kterou před dvaatřiceti lety spoluzakládal, neodešel úplně. Z vedení společnosti se ale „z prevence vyhoření“ stáhl a působí v ní spíš jako mentor. Má teď jinou vášeň: výrobu ovocných destilátů.

Palírníkem se přitom stal spíš z hecu, na popud kamaráda. Jeho motivací ani není žádné velké vydělávání, odběratelé jeho prémiových destilátů jsou především zase kamarádi a kamarádi kamarádů. Za vším stojí právě ta podnikavost. Kvůli ní se pustil i do náročného byrokratického tance. Stát se v Česku palírníkem totiž vyžaduje opravdu hodně papírování a zařizování, jak se mimo jiné dočtete v článku u nás na Finmagu.

Příběh Davida Voverky není jediný podnikatelský veletoč, o kterém jste si u nás mohli přečíst. V rámci projektu Podnikavé Česko jsme vám jich přinesli víc.

Erotika, hutnictví, dětská kola

Přímo ukázkový je vývoj kariéry Patrika Dudy. Jeho jméno je pro mnohé spojené především s netradičním pražským erotickým klubem Naughty Harbor. Začínal ale na Ústecku v realitách, odkud se přesunul k erotickému byznysu a založil web Bezpasáka.cz (mimochodem vznikl taky z hecu). A další veletoč? Prodej hutního materiálu. A to všechno stihnul do svých třiceti let…

„Zní to možná zvláštně, ale je třeba si uvědomit, že zatímco jsem původně dělal finance a investoval do nemovitostí, následně jsem přešel do erotiky, což je taky úplně něco jiného. Stejně tak teď přecházím z erotiky do tohohle. Po něčem jiném jsem už pokukoval nějakou dobu a průmysl se mi začal líbit, protože to je úplně něco jiného. A já jsem takový, že mě baví učit se nové věci,“ popisoval Duda. A jsme zase u toho.

Newsletter Finmagu se mění

Několik let pro vás pravidelně chystáme přehled chytrého čtení (nejen) na víkend. Nazrál čas to změnit. Přechod webu k podnikatelským tématům si to přímo žádá. Newsletter Finmagu tak už nebude jen jednou týdně, ale shrne dění každého dne. Protože termíny nepočkají. Přihlaste se k odběru a my vám brzy naservírujeme Finmag.cz denně přímo do e-mailu.

Hlásím se!

Roman Blažek až takový veletoč jako Patrik Duda nepředvedl, přesunul se „jen“ od výroby snowboardových kompletů k dětským kolům. Přesto se i jeho příběh s předchozími dvěma docela překrývá. I on opustil dobře rozjetý byznys, když prodal svou firmu Westige a zvolil nejistou štaci.

Důvod? Nepřekvapí. „Ve velkém podniku nebyl prostor pro kreativitu, už mě to tak nebavilo. Když jsem firmu prodal, nejdřív jsem si myslel, že tím končím, ale pak jsem si řekl, že mám ještě nějakou myšlenku. Já jsem takový neposedný, nevydržel bych to,“ řekl nám nedávno. Risk se mu vyplatil. Dnes prodává kola po celé Evropě, plánuje spustit výrobu v Bangladéši a rozjíždí jednání s potenciálními partnery ve Spojených státech a Saúdské Arábii.

Neposednost (doslova) poháněla i manžele Pavlu a Michala Nýdrlovy, když prodávali svou úspěšnou reklamní agenturu, aby se vydali na cestu kolem světa. Na ní přežili ztroskotání, po návratu pomohli dostat Petra Pavla na Hrad a dnes podnikají mimo jiné v realitách. Stavějí v Praze novou městskou čtvrť a vyhledávají a rekonstruují starobylé objekty. O jejich (nejen) podnikatelské cestě jste si mohli přečíst v tištěném Finmagu, na webu máte ochutnávku.

Pozor na hurá akce

Všechno výše popsané jsou vesměs příběhy úspěšného „přešaltování“. Může to vypadat, že prostě stačí dostat „náhodný“ dobrý nápad, otočit kormidlem a nechat se unášet k dalšímu podnikatelskému úspěchu.

Tak jednoduché to ale nebývá a určitě by se daly najít mraky případů, kdy hurá akce skončily nezdarem. Jak píše Alena Šafrová Drášilová v seriálu Jak začít podnikat, představa, že zbohatnu na jednom nápadu, patří mezi nejčastější podnikatelské mýty.

Tak pozor na to.

Daňové přiznání online

Zaujali jsme vás? Pokračujte...

Přišla zima a s ní i nový Finmag. Co v něm najdete?

Kam kráčí nakladatelé? Český knižní trh je v dobré kondici. Nulová DPH na knížky ale cenovky na pultech nejspíš nezmění. Co bude s ušetřenými penězi?

Finmag předplatnéZdroj: Finmag

KNIHY JSOU BYZNYS

• Jak zacloumal knižním trhem nástup komiksu? • Proč si za sebe slavné osobnosti nechávají psát knihy? • Investice do knih se vyplatí, ale pro byznys se to dělat nedá.

BYZNYS JE HRA

• Než úspěšní podnikatelé zestárnou, musí vyřešit, co bude dál. Kdo převezme Pradu? • Hřbitovy mají problém: Velká poptávka nepřináší víc peněz. • Kolik platů stojí byt?

Ohodnoťte článek

-
1
+

Sdílejte

Diskutujte

Vstoupit do diskuze
Adam Štěpánek

Adam Štěpánek

Editor Finmag.cz. Začínal ve sportovních redakcích, poté se přeorientoval na byznys a jako redaktor a posléze editor působil na webech týdeníků Euro a Hrot. Zajímá se o zahraniční politiku a rád se nervuje... Více

Související témata

byznysFinmagnewsletterpodnikánípodnikateléPodnikavé Česko
Daňové přiznání online

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo